Hvordan går det med vekta?

Jeg må veie meg hver gang jeg er hos jordmor, så skriver hun det i papirene. Er ikke det vanlig over alt? :O
Jeg veide meg før kontroll og oppga til legen så skrev hun det opp. Men vekta skal jo inn på helsekortet ja...
 
Må du ikke veie deg for hver kontroll ? :eek:

Jeg trodde også det, har spurt skal jeg veie meg og fått beskjed hvis du vil så... Og jeg vil jo ikke om jeg ikke skal... Så har jeg ikke etterspurt det mer etterpå... Synes det er rart selv, men forventer JM og lege passer på det de vil ha av opplysninger, ikke min jobb om jeg ikke vett det er medisinsk viktig;)
 
Jeg trodde også det, har spurt skal jeg veie meg og fått beskjed hvis du vil så... Og jeg vil jo ikke om jeg ikke skal... Så har jeg ikke etterspurt det mer etterpå... Synes det er rart selv, men forventer JM og lege passer på det de vil ha av opplysninger, ikke min jobb om jeg ikke vett det er medisinsk viktig;)
Er jo forsåvidt litt ditt ansvar å følge med på din egen kropp?
 
Er jo forsåvidt litt ditt ansvar å følge med på din egen kropp?

Klart det er mitt ansvar, og min kropp.... Men når jeg ikke har lagt på meg alle veier tenker jeg det går bra... Hadde jeg tenkt jeg medisinsk sett var fare som hang i sammen med vekten hadde jeg jo veid meg;)
 
Uff, jeg har gått opp 20kg dette svangerskapet :eek::eek::eek:

Gikk opp 25kg med nr 1 og 30kg med nr 2. Men så gikk jeg bare opp 14 kg med nr 3 og samme med nr 4 så hadde håpet/trudd det skulle bli omtrent det samme nå. Men bekkenet har vært mye værre nå de siste månedene enn tidligere så har blitt mye stillesitting. Og jeg trur jeg har en del vann i kroppen nå.
Håper kiloene går av igjen passe greit. Skal hvertfall være flink å gå tur og tenke på hva jeg spiser. (Fra nyttår. Først skal jula nytes :D )
 
Her sitter de litt fast, det vet jeg. Lagt på meg litt sånn unødvendige kiloer. Men fy så brei rævva har blitt :D ble bredere sist gang og den ble der, men nå... Herregud! :eek: krise om det ikke blir bedre!
Nei og nei dere to:) Dere har jo akkurat født, og kroppen er jo laget for å lagre litt ekstra i svangerskapet. Dere trenger det!!! Slapp nå av...
 
Nei og nei dere to:) Dere har jo akkurat født, og kroppen er jo laget for å lagre litt ekstra i svangerskapet. Dere trenger det!!! Slapp nå av...
Hehe ja! Enig med deg, men er jo spennende å se hvor mye som forsvinner, min mor kom hjem fra sykehuset noen kg TYNGRE enn FØR hun dro inn :p hun må ha fått noe vann i kroppen tenker jeg!

Men ja, hvis lillegutt fortsetter å tømme meg 1 gang i timen så er det gjerne best med noen kg ekstra :p litt vanskelig å få tid til å spise også så ! :)
 
Hehe ja! Enig med deg, men er jo spennende å se hvor mye som forsvinner, min mor kom hjem fra sykehuset noen kg TYNGRE enn FØR hun dro inn :p hun må ha fått noe vann i kroppen tenker jeg!

Men ja, hvis lillegutt fortsetter å tømme meg 1 gang i timen så er det gjerne best med noen kg ekstra :p litt vanskelig å få tid til å spise også så ! :)
Ja, jeg syns også det er veldig fascinerende å følge med på kroppen etter fødsel. Nesten mer fascinerende enn i graviditeten, for endringene skjer så fort:) Kjøpte badevekt for første gang rett etter første fødsel - ikke for å holde kontroll på vekta, men fordi det var så interessant. Men 5 kg - det vil jeg tro du trenger ja! Jeg har ligget på 10-15 kg over normalvekt etter begge fødslene, men likevel blitt så "utsugd" og undervektig mot slutten av ammeperioden at jeg har blitt sjuk. Ikke bra! Så det er derfor jeg slår et ekstra slag for å være glad for babyvekta si:) Den er god å ha:)
 
Nei og nei dere to:) Dere har jo akkurat født, og kroppen er jo laget for å lagre litt ekstra i svangerskapet. Dere trenger det!!! Slapp nå av...
Haha:) lettere hysterisk! Mamma sa det samme :):p Og jeg er jo enig. Men tror alt sånt er værre for meg enn for andre :p
 
Ja, jeg syns også det er veldig fascinerende å følge med på kroppen etter fødsel. Nesten mer fascinerende enn i graviditeten, for endringene skjer så fort:) Kjøpte badevekt for første gang rett etter første fødsel - ikke for å holde kontroll på vekta, men fordi det var så interessant. Men 5 kg - det vil jeg tro du trenger ja! Jeg har ligget på 10-15 kg over normalvekt etter begge fødslene, men likevel blitt så "utsugd" og undervektig mot slutten av ammeperioden at jeg har blitt sjuk. Ikke bra! Så det er derfor jeg slår et ekstra slag for å være glad for babyvekta si:) Den er god å ha:)
Såpass:eek: da skjønner jeg deg godt! Har flere venninner som har blitt "spist opp", endt med at de må slutte med amming.
Jeg spiser såpass mye at jeg kan ikke se at det skal skje :p
 
Haha:) lettere hysterisk! Mamma sa det samme :):p Og jeg er jo enig. Men tror alt sånt er værre for meg enn for andre :p
Haha:) lettere hysterisk! Mamma sa det samme :):p Og jeg er jo enig. Men tror alt sånt er værre for meg enn for andre :p
Tror mange syns det er vanskelig å trives i kroppen sin både under og etter svangerskapet. Jeg også! Men syns det hjelper litt å tenke på hvor fantastisk denne kroppen er som både greier å bære fram et barn, og gi det næring etterpå. Det er jammen noe å være stolt av:) Så kan man presse på seg favorittbuksa en annen gang:)
 
Såpass:eek: da skjønner jeg deg godt! Har flere venninner som har blitt "spist opp", endt med at de må slutte med amming.
Jeg spiser såpass mye at jeg kan ikke se at det skal skje :p
Ja..har også planer om å være litt flinkere til å spise denne mammapermen:) Tror det skal gå bedre nå som de to andre barna er i barnehage:)
 
Tror mange syns det er vanskelig å trives i kroppen sin både under og etter svangerskapet. Jeg også! Men syns det hjelper litt å tenke på hvor fantastisk denne kroppen er som både greier å bære fram et barn, og gi det næring etterpå. Det er jammen noe å være stolt av:) Så kan man presse på seg favorittbuksa en annen gang:)
Og det er lenge til sommeren ;)
Neida, det var værre sist gang. Sambo mente at jeg nesten ikke spiste noe etter fødsel pga vekta:eek: trist... Heldigvis annerledes nå :)
Er helt enig med deg! Er utrolig stolt over jobben jeg har gjort:) helt ufattelig hvordan vi er laget!
 
Og det er lenge til sommeren ;)
Neida, det var værre sist gang. Sambo mente at jeg nesten ikke spiste noe etter fødsel pga vekta:eek: trist... Heldigvis annerledes nå :)
Er helt enig med deg! Er utrolig stolt over jobben jeg har gjort:) helt ufattelig hvordan vi er laget!
Så bra! Det er SÅ god grunn til å være stolt av egen kropp etter graviditet og fødsel, og utrolig trist hvis kavet etter vektnedgang kommer i veien. Skal forresten vedde for at du ser smæshing ut:) Og sant at det er lenge til sommern;-)
 
Slutte å veie meg jeg nå.., sist veien hadde jeg gått opp 20kg. Da gidder jeg ikke se de tallene mer;) Litt av en jobb foran meg etter nyttår! :p Jeg som ikke får fullammet kan ikke satse på den hjelpen heller. :(
 
Har vel gått opp 15 kg nå.. Veier meg hver gang på kontroll, men synes ikke jm eller fastlege bryr seg særlig om det. Regner med at det er innenfor normalen da.. 2 uker igjen til termin, så nærmer meg sikkert 17 kg innen termin evt overtid men tar det ikke så tungt. Skal amme lillemor, så går nok vekk igjen i løpet av våren, sommeren (med litt ekstra innsats på turgåingsfronten) :)
 
Back
Topp