Hvordan fortelle?

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Har dere tenkt på hvordan dere skal fortelle det til familie og venner når den tid kommer?

Jeg aner faktisk ikke, men lyst til å finne på noe morsomt :)
 
min mor å de ska få vite det når eg e ca 10 uker på vei. eg skal bestille privat ul å hun ska ikke vite noe. før vi kommer inn der
 
min mor å de ska få vite det når eg e ca 10 uker på vei. eg skal bestille privat ul å hun ska ikke vite noe. før vi kommer inn der

Herregud får en fantastisk overraskelse! Tusen takk for ideen! Dette blir det første barnebarnet til mamma , så jeg ønsker også å finne en kjekke måte å overraske de på. Kanskje jeg skal slå til med privat UL jeg også? :D
 
Jeg har bestilt t-skjorte til sønnen vår på 4 år. Der står det "jeg skal bli storebror".
Han skal få ha på seg den og få fortelle besteforeldre.
Veldig mange som gjør det sånn. Henger meg på der fordi det virker så koselig :)
 
Herregud får en fantastisk overraskelse! Tusen takk for ideen! Dette blir det første barnebarnet til mamma , så jeg ønsker også å finne en kjekke måte å overraske de på. Kanskje jeg skal slå til med privat UL jeg også? :D
ja. mamma har ønsket å være med på ul før. hun sa d etter eg hadde fått minste mann. no venter eg en til då skal hun få den overaskelsen. hun fikk høre hjertelyden til eldstemann å det e 10 år siden. hun husker godt ennå den dagen. hun grein sån at jordmoren måtte trøste hun av glede altså☺ det va veldig stort for hun. kommer til å bli krokodille tårer denndagen ☺
 
Jeg har nettopp bestilt et hjemmesydd sett til minstejenta. En bukse og en t-skjorte. På t-skjorten står det storesøster. Vi skal ta bilde og sende på snap til de nærmeste og bare ett eller annet om koser oss med minste jenta. Også ser vi hvor mange som ser skikkelig på bilde. Til de som ikke ser det må vi sende bilde på mms eller stikke på besøk. Det fine er jo at det kan være an arvet skjorte etter storesøster, så spent på om noen tørr å si noe :p
 
Herregud får en fantastisk overraskelse! Tusen takk for ideen! Dette blir det første barnebarnet til mamma , så jeg ønsker også å finne en kjekke måte å overraske de på. Kanskje jeg skal slå til med privat UL jeg også? :D
Men enn om det viser seg at noe er galt da?
 
Når vi skulle ha sistemann så limte vi et ultralyd-bilde på en vinflaske. Også skrev vi Mai 2016 på. Da vi ga flasken så vi at vi hadde fått tak i en skikkelig god vin av en fin årgang:) Det tok et par sekunder før de skjønte hva det gikk i:) Veldig artig å få se reaksjonene deres!!
 
Men enn om det viser seg at noe er galt da?

Hadde likksom ikke invitert svigermor med, men om mamma og samboeren er på plass og noe skulle vise seg er galt ser ikke jeg på det som et problem. Er heller bedre å ha hu der sammen med meg.
Men nå er det ikke slik vi skal fortelle hun. Vi har bestemt oss for en annen måte der vi kan inkludere stefaren min også :)
 
Hadde likksom ikke invitert svigermor med, men om mamma og samboeren er på plass og noe skulle vise seg er galt ser ikke jeg på det som et problem. Er heller bedre å ha hu der sammen med meg.
Men nå er det ikke slik vi skal fortelle hun. Vi har bestemt oss for en annen måte der vi kan inkludere stefaren min også :)
Jeg svarte feil, den var egentlig ikke til deg. Fint å ha med noen på ul. Men kan bli skuffende om ul skal være en overraskelse og en måte å fortelle om graviditeten på også viser det seg at det ikke er liv eller noe annet galt.
 
Jeg forteller bare at jeg er gravid jeg. Liker å si det rett frem:)
 
Jeg har en t-skjorte med "Jeg skal bli storebror" og bilde av skjønne gutten vår på :) Syns det er vanskelig å si jeg :p
 
Vi inviterte til selskap på lørdag og satt dette skiltet ved matbordet:

1475603025710.jpg
1475603037596.jpg
 
Hvis ingen gjetter det før og vi klarer å holde det hemmelig, forteller vi det i hvert fall til svigerfamilien min på julaften, siden vi skal feire med dem. Er ikke 100% sikker på hvordan vi skal gjøre det, men vurderer å gi en gave til datteren vår hvor vi skriver noe slikt som: Til storesøster. Gleder meg til å treffe deg! Klem fra mageboeren. :) Tror hele familien vil få sjokk når pakken leses opp, for å si det sånn! :D

Usikker på hvordan vi skal fortelle det til min familie ennå. Vil jo gjerne se reaksjonen deres, så må være en dag vi alle er samlet.
 
Til min mor har jeg lyst til å finne ett hentesett, kjøpe garn og kopiere oppskrift til hu, gi det og skrive en lapp "ønsker dette ferdig til juni 2017" eller noe sånt, hun strikker veldig mye og ville nok blitt veldig glad :)
Til svigerforeldre vet jeg ikke enda :/
 
Vi viste dette til besteforeldre og de måtte knekke nøtta .. har bestilt genser til storesøster som hun skal få ha på i bhg og på familieselskap når jeg nærmer meg 12 uker.


7594933aaffefea774f94653ab91bbca
 
Har ikke tenkt til å være kreativ. Jeg er ikke en sånn person, og for å være ærlig så gruer jeg meg like mye som forrige gang. Føler at jeg blir dømt fordi jeg er i den posisjonen jeg er i, angående jobb og økonomi.
 
Drømmer om at storesøster på snart 6 skal få si det til alle, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge med å si det til mamma og pappa ;)
 
Back
Topp