Hvordan fortelle sjefen?

Jeg jobber på en intensivavdeling, og med corona-pasienter. Vi fikk melding om nærstående vaksine, og de som ikke ville ha, skulle gi beskjed. Så da var det bare å si det som det er, at jeg er gravid og ikke kan ta vaksine. Greit å være ferdig med det.

ja. Skal innom jobben nå i begynnelsen av januar å fortelle det.

Jeg gleder meg ikke, men pga risikosvangerskap føler jeg at jeg må ha så sykt mange flere kontroller enn vanlig, og da er det greit at sjefen er informert om hva som skjer. Planen er derfor å fortelle det rett over nyttår. Da er jeg vel 5+4.

Men jeg er nok også aller mest redd for at noen kolleger kommer til å gjette det før jeg er klar til å fortelle det, men får bare ta det som det kommer.

Jeg kommer nok til å fortelle til sjefen tidlig. Kommer til å ha relativt tett oppfølging av lege, pga høyrisiko for preeklampsi. Tenker det er greit å si fra pga forventet fravær. Men vil helst vente noen uker!

Har fortalt på jobb og det gikk superfint! Får tilrettelagt ettersom det er litt behov for det. God stemning, håper bare dette går bra nå:)

Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle det, men hvorfor skal man vegre seg for Og fortelle om livets mirakel? <3

Når bør man fortelle? Jeg er ikke noe dårlig, så har egentlig ingen grunn for å fortelle. Men kommer til å ha mange svangerskapskontroller, så bør vel kanskje si fra om planlagt fravær.

Jeg tenker å si fra innen 3 mnd, eller dersom formen blir verre og jeg ser det kan gå ut over kvaliteten på jobben. Er relativt ny, vært ansatt siden i sommer, men tror det skal gå fint. Sjefen virker veldig grei

Når bør man fortelle? Jeg er ikke noe dårlig, så har egentlig ingen grunn for å fortelle. Men kommer til å ha mange svangerskapskontroller, så bør vel kanskje si fra om planlagt fravær.

Tenker du kan vente med å fortelle det til du skal offentliggjøre det for venner og familie hvis ikke graviditeten går utover jobben på noen måte. Hvis du tenker å fortelle det rundt uke 12 er det jo begrenset med kontroller før det:) Så kan du heller si det tidligere hvis du skulle bli dårlig? jeg sa i fra tidlig pga jeg har en jobb som ikke er 100% forenelig med å være gravid. Hadde ventet litt hvis jeg kunne.

Tenker du kan vente med å fortelle det til du skal offentliggjøre det for venner og familie hvis ikke graviditeten går utover jobben på noen måte. Hvis du tenker å fortelle det rundt uke 12 er det jo begrenset med kontroller før det:) Så kan du heller si det tidligere hvis du skulle bli dårlig? jeg sa i fra tidlig pga jeg har en jobb som ikke er 100% forenelig med å være gravid. Hadde ventet litt hvis jeg kunne.
Prøver å vente til 12. :) skal ha et par kontroller før den tid, pga risikosvangerskap, men det går nok greit. Sist visst sjefen det lenge før positiv test pga ivf. Hehe.

Hjemmekontor og selvstendig arbeid, så med mindre jeg blir syk/så dårlig at det går ut over jobben, så sier jeg ikke noe til sjefen før tidligst uke 12.

Jeg vil også fortelle det til sjefen nå, men tenker kanskje å vente til jeg har vært på ultralyd!

Tror jeg kommer til å fortelle sjefen etter TUL i midten av februar, hvis alt ser bra ut. Er da 8+5 den dagen.
Har arbeidshelg samme uka og trenger mest sannsynlig litt tilrettelegging, så blir nok nødt til å fortelle det da :wacky:

Kan man spørre om tilrettelegging på egenhånd eller må man gå via lege/jordmor?

Kan man spørre om tilrettelegging på egenhånd eller må man gå via lege/jordmor?

Aner egentlig ikke. I mitt tilfelle så vet sjefen at vi har prøvd lenge og hun sa til meg på medarbeidersamtale i begynnelsen av desember at jeg bare måtte si ifra når jeg ble gravid, så skulle hun tilrettelegge/omplassere meg til en annen avdeling med brukere som ikke utagerer/er voldelige :thumright
Jeg jobber i en barne/avlastningsbolig.

Begynte så smått på jobb igjen etter permisjon sist uke, så tror jeg venter litt med å fortelle om ny graviditet :hilarious: Dersom formen blir som sist, så får jeg ikke noe særlig med symptomer før godt ut i andre trimester!

Jeg er så usikker på når jeg burde fortelle det til sjefen. Har kontorjobb så håper å klare å holde det skjult til TUL uke 12.

Jeg har mye hjemmekontor, så kommer ikke til å fortelle før tidligst uke 12 tenker jeg. Men jeg fikk ny jobb og sjef nå i januar og gruer meg til å fortelle det....

Jobber i midlertidig stilling og gruer meg veldig til å si noe da jeg vet det vil bli vanskelig å finne vikar på grunn av at jobben er veldig personavhengig... Vingler veldig mellom å si det snart for å gi sjefen god tid å planlegge på, men er redd det ødelegger sjansene mine for fast ansettelse som er forespeilet...

Jeg avslørte det for hele kollegiet sent i uke åtte. Hadde ikke tenkt det men i og med at jeg er så preget og tidvis må komme senere på jobb tenkte jeg det var ryddigst, så slipper alle å gå å lure på hva som skjer. Også fordi jeg har en jobb der andre må steppe inn om jeg ikke er til stede.

Back
Topp