Hvordan fortelle sjefen?

Lykke27

Betatt av forumet
Septemberlykke 2021
Hei. Jeg er forsatt hjemme i permisjon med førstemann. Permisjon er snart ferdig. Skal begynne å jobbe i begynnelsen av februar. Er da 9,5 uke på vei. vett ikke helt hvordan jeg skal fortelle sjefen det? Skal jeg vente til jeg begynner eller skal jeg si det før ? Tenker litt mpt at jeg jobber med corona pasienter, og vi skal helst ikke arbeide med dem når vi er gravide.
 
Tror jeg ville sagt det før, så sjefen din får tid til å tilrettelegge for deg? :)
 
En veninne av meg jobbet med corona pasienter og fortalte det med en gang. Hun fikk andre arbeidsoppgaver slik at hun ikke var tett på pasientene.
 
Ville sagt det med en gang. Det gjorde jeg og får tilrettelegging. Men nå er alle kollegaene mistenksomme og tror nok flere tenker jeg er gravid.. Prøver å skylde på noe annet jeg nylig er blitt utredet for, men virker ikke som de tror helt på det. Syns det er for tidlig at det kommer ut :banghead: Bare 6+3, men sa det til sjefen 5+0:rolleyes:
 
Jeg fortalte sjefen min mår jeg var kanskje 4+2. Jeg ble veldig dårlig i forrige svangerskap, så jeg ville si i fra i tilfelle jeg blir helt på felgen igjen. Samtidig er det vanskelig å finne vikar i mitt felt, så jeg ville gi sjefen mest mulig tid til å planlegge sommeren og høsten.
 
Jeg sa det i uke 7 forrige gang, da var jeg så dårlig og måtte ha sykemelding...
Får se hvordan det går med formen nå, men regner med å si fra når jeg blir dårlig...
 
Vanskelig det der synes jeg!

En kollega av meg ble gravid tidligere i høst, og kommentaren fra min sjef var litt i den gata at hun var glad det ikke var meg! Heldigvis var jeg ferdig med barn..(har 3 fra før). Da er jeg den stabile i staben. Vi må jo huske på hvor vanskelig og ikke minst dyrt det er å skaffe vikar/midlertidig ansatt.

Flere av de nærme rundt meg har påpekt at dere er jo ferdige med barn og bra er det, for nå kan vi ha fritid sammen!

Synes faktisk at dette blir så vanskelig at vi har blitt enige om at mannen min skal fortelle det til sjefen min utpå nyåret! Synd å føle på «skam» ved å ønske flere barn. Vil helst ha 5 barn jeg!!
 
Jeg sa i fra i uke 8 i forrige svangerskap pga mye utagering på jobb. Gikk veldig fint :happy:
 
Vanskelig det der synes jeg!

En kollega av meg ble gravid tidligere i høst, og kommentaren fra min sjef var litt i den gata at hun var glad det ikke var meg! Heldigvis var jeg ferdig med barn..(har 3 fra før). Da er jeg den stabile i staben. Vi må jo huske på hvor vanskelig og ikke minst dyrt det er å skaffe vikar/midlertidig ansatt.

Flere av de nærme rundt meg har påpekt at dere er jo ferdige med barn og bra er det, for nå kan vi ha fritid sammen!

Synes faktisk at dette blir så vanskelig at vi har blitt enige om at mannen min skal fortelle det til sjefen min utpå nyåret! Synd å føle på «skam» ved å ønske flere barn. Vil helst ha 5 barn jeg!!
Det er så ugreit at andre skal fortelle når en er ferdig og ikke.
Her også antar flere at jeg er ferdig, siden jeg har nokså store barn. Jeg trenger vel ikke fler osv. men ønsket om flere barn er like tilstede hos meg. Skulle ønske jeg hadde en haug av barn. Hadde jeg bare truffet den rette på første forsøk på en måte.
Synd mannen din må fortelle sjefen din. Har de noe kontakt ellers, eller blir det bare en tilfeldig telefon for å fortelle det?

jeg føler litt på det mtp foreldrene mine. Mine to graviditeter før ble nokså nedstemt mtp barnefar, så har vært livredd for å gjøre feil senere. Å nå sitter jeg her da. Dette er en mann de liker, men har alltids noe å si mtp timing osv. at jeg kunne latt være å få flere barn.
 
Det er så ugreit at andre skal fortelle når en er ferdig og ikke.
Her også antar flere at jeg er ferdig, siden jeg har nokså store barn. Jeg trenger vel ikke fler osv. men ønsket om flere barn er like tilstede hos meg. Skulle ønske jeg hadde en haug av barn. Hadde jeg bare truffet den rette på første forsøk på en måte.
Synd mannen din må fortelle sjefen din. Har de noe kontakt ellers, eller blir det bare en tilfeldig telefon for å fortelle det?

jeg føler litt på det mtp foreldrene mine. Mine to graviditeter før ble nokså nedstemt mtp barnefar, så har vært livredd for å gjøre feil senere. Å nå sitter jeg her da. Dette er en mann de liker, men har alltids noe å si mtp timing osv. at jeg kunne latt være å få flere barn.



Heldigvis så kjenner mannen min sjefen min bedre enn meg selv(hun er en eldre dame). Min eldste datter er 15 år, og da er man liksom aaalt for gammel og det er jo bare tull, for jeg startet så tidlig! Blir nok to tette denne gang, og så lenge kroppen fungerer så☺️
Utrolig synd at andres meninger skal bety så mye, selv om det ikke bør! Ønsker deg masse lykke til! Åssen skal du si det da?
 
Heldigvis så kjenner mannen min sjefen min bedre enn meg selv(hun er en eldre dame). Min eldste datter er 15 år, og da er man liksom aaalt for gammel og det er jo bare tull, for jeg startet så tidlig! Blir nok to tette denne gang, og så lenge kroppen fungerer så☺️
Utrolig synd at andres meninger skal bety så mye, selv om det ikke bør! Ønsker deg masse lykke til! Åssen skal du si det da?
Så godt han ordner opp! Selv om det er trist det skal være så ubehagelig.

Veldig synd andres meninger skal bety så mye, så jobber med å ikke la meg påvirke av det. Finne ut hvordan jeg ønsker å ha det, og være trygg på det,
Tusen takk ❤️ Tenker å fortelle barna det sammen, og ikke tenkt på det andre helt enda. Men tenker det skal gå fint med jobb, for det klarer jeg på en måte heve meg over. Det med familie og venner skal forsåvidt gå fint også, så lenge jeg har den stødige fine mannen jeg har. Da har jeg uansett den støtten jeg trenger. Han er så ufattelig god, så føler det er ganske trygt ❤️
 
Her er det motsatt! Vi har per dags dato bestemt oss for et barn. Og alle rundt oss sier at dere må selvfølgelig ha flere. Alle barn må få søsken osv! Og vi har egentlig funnet ut at et passer oss nå og at det kanskje blir med det.. Synd at andre tror de har noe de skulle sagt..
 
Vanskelig det der synes jeg!

En kollega av meg ble gravid tidligere i høst, og kommentaren fra min sjef var litt i den gata at hun var glad det ikke var meg! Heldigvis var jeg ferdig med barn..(har 3 fra før). Da er jeg den stabile i staben. Vi må jo huske på hvor vanskelig og ikke minst dyrt det er å skaffe vikar/midlertidig ansatt.

Flere av de nærme rundt meg har påpekt at dere er jo ferdige med barn og bra er det, for nå kan vi ha fritid sammen!

Synes faktisk at dette blir så vanskelig at vi har blitt enige om at mannen min skal fortelle det til sjefen min utpå nyåret! Synd å føle på «skam» ved å ønske flere barn. Vil helst ha 5 barn jeg!!

Tror nok det bare er ubetenksomt av folk, og at de vil glede seg over familieforøkelsen når de får vite om det. Like vel er det så utrolig unødvendig med slike kommentarer, man burde holde seg for god til å mene noe om andres ønske om barn.
 
Må si i fra til min nærmeste leder ganske tidlig pga jeg ikke har lov til å gjøre at jobben innebærer som gravid. Han er heldigvis en god kompis utenfor jobb, så gruer meg egentlig ikke til det. Er mer redd for at alle skal finne ut av det tidlig, jeg ser på det som veldig intimt og personlig om jeg skulle miste og vil derfor ikke dele med fler enn de nærmeste enda. Er selvfølgelig litt spent uansett, blir rart å begynne å dele dette med andre!
 
Fare for sjukemelding grunna kvalme her (dersom likt som forrige gang), så då må eg nesten fortelle sjefen.. Ny i jobben og kvier meg for å måtte fortelle det tidlig:facepalm:
 
Fare for sjukemelding grunna kvalme her (dersom likt som forrige gang), så då må eg nesten fortelle sjefen.. Ny i jobben og kvier meg for å måtte fortelle det tidlig:facepalm:

Ser den! Burde jo ikke være noe problem å si i fra, men det er jo skremmende med alle historiene man hører om kjipe sjefer og negative kommentarer fra folk på arbeidsplassen.
 
Ser den! Burde jo ikke være noe problem å si i fra, men det er jo skremmende med alle historiene man hører om kjipe sjefer og negative kommentarer fra folk på arbeidsplassen.
Jaa.. Har ikkje så god erfaring fra forrige jobben, så detkun kan bli bedre denne gongen :rolleyes:
 
Hei. Jeg er forsatt hjemme i permisjon med førstemann. Permisjon er snart ferdig. Skal begynne å jobbe i begynnelsen av februar. Er da 9,5 uke på vei. vett ikke helt hvordan jeg skal fortelle sjefen det? Skal jeg vente til jeg begynner eller skal jeg si det før ? Tenker litt mpt at jeg jobber med corona pasienter, og vi skal helst ikke arbeide med dem når vi er gravide.
Jeg jobber på en intensivavdeling, og med corona-pasienter. Vi fikk melding om nærstående vaksine, og de som ikke ville ha, skulle gi beskjed. Så da var det bare å si det som det er, at jeg er gravid og ikke kan ta vaksine. Greit å være ferdig med det.
 
Kjenner eg gruer meg eg også. Eg begynte i fast jobb i haust og litt redd for det blir mykje styr med vikar siden det er litt reise veg...
 
Back
Topp