Vi fortalte det til våre foreldre for to dager siden (1. april). Egentlig ville vi vente til etter TUL (om to uker), men ettersom de private har blitt strengere igjen og mannen derfor ikke får være med, så dropper vi det. Sannsynligvis tar vi en ved uke 12 i stedet og håper på at de har lettet litt på restriksjonene da.
Skulle så veldig gjerne ønske at vi kunne ha besøkt dem og fortalt dem det ansikt til ansikt, med klemmer og hele pakka, men sånn ble det ikke sånn som ståa er nå. Så vi måtte tenke litt annerledes.
Svigers bor ikke langt unna, så vi gikk først bort dit og satte en pakke på trappa hos dem og dro hjem igjen. Så ringte vi dem opp og bad dem hente mac’en slik at vi kunne facetime med dem. Og så måtte svigerfar ut og hente pakken på trappa, og så pakke opp mens vi kunne se på.
I pakken lå det nystrikkede små babysokker og en figur fra Willow Tree (Grandmother). Vi har kjøpt den andre (Grandfather) også og ville egentlig sende den i posten og overraske mine foreldre med den, men vi bestemte oss litt på sparket den dagen for å fortelle det til begge foreldreparene. Så mine foreldre får få sin senere. Så gir vi motsatt neste gang, håper jo på søsken etter hvert.
Stor jubel og tårer i øyekroken og gratulasjoner fra den kanten. Veldig koselig og morsomt.
Mamma og pappa ringte vi også til og facetimet med. Sa at vi hadde funnet et hus som vi vurderte (vi var sånn halvveis på større leilighets/husjakt før koronaen begynte) og som vi ville de skulle se på. Så skulle jeg liksom sende dem linken, men i stedet sendte jeg bilde av de nystrikkede babysokker og graviditetstesten+en body. Ble glede og jubel der også da de fikk se bildene.
Mamma tullet litt med at det kanskje var aprilsnarr, så hun visste ikke om hun ville tro på det før dagen etter