Hvordan fortelle om graviditeten?

Snusmumrikken♡

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Augustlykke 2022 ❤️
Noen som har noen morsomme planer rundt avsløringen? :D
 
Ettersom det er 4 gravditet så har en klart å tenke på dette noen ganger:wacky:
Har lyst til å gi besteforeldrene en gave med dette;
20200402_182537.jpg
Men istedenfor lua så er det ultralydbilde:dummy:
 
Har allerede fortalt hans foreldre.
Forrige gang ga storesøsteren en gave til bestemor hvor det sto at hun sku bli storesøster (hun var 2 år da).

Denne gangen har vi lyst å gjøre noe gøy med de to storesøsknene for den «offentlige» avsløringen. Vi må se hva vi får til :)
 
Til familien:
- Stille opp søsken, foreldre og tante/onkelbarn til bilde på 17.mai og i stedet for «say cheese» kan man si «tante har bebis i magen!». Gøy å filme som om man skal ta bilde så man får øyeblikket lagret.

Til besteforeldre(oldeforeldre):
- legge en bolle i ovnen. Se hvor lang tid det tar før de skjønner tegningen

Til min mor:
- gi strikkeoppskrift på hentesett og skrive på: håper du vil strikke denne til min ankomst i desember.

Til min far:
- gi kake og skrive på: Gratulerer med ny leilighet! Jeg gleder meg til å besøke dere i desember. Hilsen spiren i magen. Evt blomster med kort.

Til samboers familie:
- Samler familien og så får lillesøsteren en t-skjorte som det står «Tante, loading 2020» på. Den bestilte vi på nett!
 
Her er det bare vi i huset som vet om det. Men overraska pappaen når han kom hjem fra jobb dagen jeg fikk positiv test. Skrev «STOREBROR» på en hvit body, som sønnen vår på 2 gikk med når han kom inn døra :Heartred

Vi øver nå på at 2 åringen skal kunne si «storebror» når vi spør om «Hva skal du bli?», slik at han kan fortelle besteforeldrene.
 
Vi har ringt rundt og facetimet til nærmeste familie i disse coronatider. Vi har vært igjennom IVF, og valgt å være veldig åpne. Spesielt nå etter over 2.5 år med prøving og seks andre mislykkede forsøk, så alle satt like spente som oss og ventet på svar
 
Vi fortalte det til våre foreldre for to dager siden (1. april). Egentlig ville vi vente til etter TUL (om to uker), men ettersom de private har blitt strengere igjen og mannen derfor ikke får være med, så dropper vi det. Sannsynligvis tar vi en ved uke 12 i stedet og håper på at de har lettet litt på restriksjonene da.

Skulle så veldig gjerne ønske at vi kunne ha besøkt dem og fortalt dem det ansikt til ansikt, med klemmer og hele pakka, men sånn ble det ikke sånn som ståa er nå. Så vi måtte tenke litt annerledes.

Svigers bor ikke langt unna, så vi gikk først bort dit og satte en pakke på trappa hos dem og dro hjem igjen. Så ringte vi dem opp og bad dem hente mac’en slik at vi kunne facetime med dem. Og så måtte svigerfar ut og hente pakken på trappa, og så pakke opp mens vi kunne se på.
I pakken lå det nystrikkede små babysokker og en figur fra Willow Tree (Grandmother). Vi har kjøpt den andre (Grandfather) også og ville egentlig sende den i posten og overraske mine foreldre med den, men vi bestemte oss litt på sparket den dagen for å fortelle det til begge foreldreparene. Så mine foreldre får få sin senere. Så gir vi motsatt neste gang, håper jo på søsken etter hvert. :happy:
Stor jubel og tårer i øyekroken og gratulasjoner fra den kanten. Veldig koselig og morsomt.

Mamma og pappa ringte vi også til og facetimet med. Sa at vi hadde funnet et hus som vi vurderte (vi var sånn halvveis på større leilighets/husjakt før koronaen begynte) og som vi ville de skulle se på. Så skulle jeg liksom sende dem linken, men i stedet sendte jeg bilde av de nystrikkede babysokker og graviditetstesten+en body. Ble glede og jubel der også da de fikk se bildene. :happy: Mamma tullet litt med at det kanskje var aprilsnarr, så hun visste ikke om hun ville tro på det før dagen etter :D
 
De fleste rundt oss vet vi har vært prøverere lenge og vet vi akkurat hatt forsøk. Så er ikke så lett å holde det skjult lenge. Ikke tenkt sånn veldig om hvordan vi skal gjøre det offentlig. Men noe skal jeg tenke ut:D
 
Jeg har veldig lyst til å gi mamma et påskeegg med en rangle oppi :happy: Ville egentlig gjøre det i dag, men har blitt enig med mannen om å vente, så prøver å overtale han til at jeg kan gjøre det iløpet av påsken, hvis ikke må jeg finne på noe annet. :hungry:
 
Dytter denne opp:D
 
Siden det er Coronatimes så blir det vel facetime tenker jeg :)

Har bestilt TUL så hvis jeg får denne så vil jeg ta bildet og vise dem på et vis. Kanskje ha det i en bilderamme i bakgrunnen eller noe å se om de ser det til slutt.

Den kommende storebroren skal sendes i BHG med t-skjorte "storebror" på også får de finne ut av det der :D

Jeg tror ikke det blir noen offisiell avsløring på facebook/instagram før etter OUL eller etter uke 21 som vi gjorde med førstemann.
Da tenkte jeg å prøve å få til noe morsomt med bilene våre for å fortelle det. Vi har veldig mange biler og er lidenskapelig opptatt av et merke - så noe må vi få til. :):)
 
Jeg har lyst til å avsløre det for barna på en morsom måte når tiden er inne, så tar gjerne i mot tips
 
Dette funderer jeg også på.

Svigermor får vel vite det på telefonen tenker jeg. Svigerfar får mannen finne ut av.

Mamma vet jeg ikke, kanskje jeg sier det på dagen ett år etter at pappa døde. Litt sånn nytt håp, liksom. Men er usikker, det er bare tre uker til. Alternativt en kaffekopp med «Bestemor» på en dag hun kommer til kaffe.

Sånn offentlig vet vi ikke enda. Kanskje vi bare lar være? :p

På jobben blir det vel bare vanlig info på fellesmøte.
 
Har ingen anelse for hvordan vi skal avsløre det ennå, men følger med litt her så jeg kanskje får noen morsomme tips :D
 
Jeg har egentlig lyst til å fortelle det til alle allerede nå, men tror jeg skal vente til etter en ul for å fortelle det. Lurer litt på å vente til uke 14, kanskje de kan se kjønn, og jeg kan avsløre det på bursdagen min. Det hadde vært koselig.

Jeg har måtte fortelle det på jobb allerede, da jeg jobber i helsevesenet, håper det ikke fører til mye spekulasjoner som gjør at jeg må avsløre alt mye fortere enn planlagt.
 
Jeg har veldig lyst til å gi mamma et påskeegg med en rangle oppi :happy: Ville egentlig gjøre det i dag, men har blitt enig med mannen om å vente, så prøver å overtale han til at jeg kan gjøre det iløpet av påsken, hvis ikke må jeg finne på noe annet. :hungry:

Ble det til at du gjorde det? Koselig måte å gjøre det på isåfall:love2
 
Ble det til at du gjorde det? Koselig måte å gjøre det på isåfall:love2

Nei, graviditeten endte i SA dessverre. Så jeg får finne på noe annet når tiden er inne. Jeg kommer nok ikke til å ha sånn hastverk med å fortelle det neste gang. Da blir det TUL først, så jeg vet at ting ser bra ut. :) Og fordelen med det er at da kan jeg legge ved et ultralydbilde :)
 
Nei, graviditeten endte i SA dessverre. Så jeg får finne på noe annet når tiden er inne. Jeg kommer nok ikke til å ha sånn hastverk med å fortelle det neste gang. Da blir det TUL først, så jeg vet at ting ser bra ut. :) Og fordelen med det er at da kan jeg legge ved et ultralydbilde :)

Det var trist å høre, håper det klaffer igjen for dere snart:Heartred
 
Back
Topp