Hvordan fortelle om graviditeten?

Vi bestilte to t-skjorter på nettet, hvor vi hadde bilde av besteforeldrene hvor det stod «dette er mormor og morfar» og «dette er farmor og farfar» under bildet av de! Vi måtte FaceTime med svigers, og viste de t-skjorten. Men mine foreldre stod vi ute på trappen med t-skjorten på! De var helt i ekstase og syntes det var en artig måte å røpe graviditeten på :love017
 
Pappa har bursdag når jeg er 14 uker på vei. Hadde vært gøy å kjøpt en kopp hvor det sto bestefar på, sammen med bilde fra TUL. Så har jeg en kopp på lur til mamma som hun får åpne etterpå. Blir kanskje litt lenge å vente, så kan eventuelt si jeg ble utålmodig og måtte gi han bursdagsgaven en uke eller to før
 
Pga at jeg ikke får lov å reise hjem pga corona, og fordi jeg allerede har "brukt opp" overraskelsen i forrige PP, som endte i kjemisk, så er jeg usikker på hvordan jeg skal være kreativ med å fortelle det til Mamma og stefaren min denne gangen. Skal si det om 4 dager når jeg har nådd 5 uker.

Har et par idéer men vi får se. Tror jeg skal si at jeg trenger hjelp til noe i huset og må vise henne på video eller bilde mens vi prater på tlf, og så viser jeg graviditetstest eller kanskje et maleri av en stork med nisselue og en gavepose i nebbet eller noe...

Vi facetimer aldri, gjorde det sist fordi jeg løy og sa jeg hadde kjøpt ny TV som var større enn deres og at jeg MÅTTE vise de. Istedenfor så hadde jeg hengt opp et par baby-bodyer på tven som jeg viste de.
Dagen etter starta jeg å blø, så det var typisk. Derfor jeg venter til uke 5 denne gangen.

Mora til samboer har ikke lov til å komme å besøk pga isolasjon så vi må si det over telefon der også..

De fleste andre tror jeg vi venter med til etter tul eller uke 12.
 
Spurte far om han var klar til å pule en mormor (han har sakt at han ikke er klar for at jeg eller søsteren min skal få barn, grunnet dette) spurte om dette forran mor og søsteren min. :hilarious:

Svigers fikk vite det da samboeren min kalte moren for farmor :)
 
Oh yes! Store planer! Denne gangen også :laughing002
Jeg er veldig "extra" og elsker å finne på artige ting!
Med forrige så fikk Bestemor strikkebok med babyoppskrifter hvor vi spurte om hu kunne strikke til babyen :love017
Mamma og pappa tok vi høretelefoner på og mimet til, så skulle de gjette hva vi sa "Du skal bli Mormor/Morfar". Søsteren min fikk masse bokstaver hun måtte sette i riktig rekkefølge "Du skal bli tante". Søsteren hans fikk tilsendt et bilde av meg og pappaen hvor han holdt en body med "I love Dad" på.
Denne gangen får pappaen min t-skjorte med logoen til lastebilen hans på, med matchende body til babyen, spesialsydd for oss! :love017
Svigerfar skal foreløpig på en kokebok med oppskrifter på kjøtt, så skal jeg si "Men én stund fremover nå, så må jeg få biffen godt stekt :happy112" han har 5 barnebarn, jeg venter nr 6, så akkurat den tror jeg han tar :smiley-ashamed004

På snapchat'en til storebror sin termingruppe kommer jeg til å legge ut bilde av han med spesialsydd genser hvor det står" Brother Bear"på :smiley-angelic002
Blir spennende å se hvor mange som tar den :laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_20200423_112950.jpg
    IMG_20200423_112950.jpg
    32,1 KB · Visninger: 13
Oh yes! Store planer! Denne gangen også :laughing002
Jeg er veldig "extra" og elsker å finne på artige ting!
Med forrige så fikk Bestemor strikkebok med babyoppskrifter hvor vi spurte om hu kunne strikke til babyen :love017
Mamma og pappa tok vi høretelefoner på og mimet til, så skulle de gjette hva vi sa "Du skal bli Mormor/Morfar". Søsteren min fikk masse bokstaver hun måtte sette i riktig rekkefølge "Du skal bli tante". Søsteren hans fikk tilsendt et bilde av meg og pappaen hvor han holdt en body med "I love Dad" på.
Denne gangen får pappaen min t-skjorte med logoen til lastebilen hans på, med matchende body til babyen, spesialsydd for oss! :love017
Svigerfar skal foreløpig på en kokebok med oppskrifter på kjøtt, så skal jeg si "Men én stund fremover nå, så må jeg få biffen godt stekt :happy112" han har 5 barnebarn, jeg venter nr 6, så akkurat den tror jeg han tar :smiley-ashamed004

På snapchat'en til storebror sin termingruppe kommer jeg til å legge ut bilde av han med spesialsydd genser hvor det står" Brother Bear"på :smiley-angelic002
Blir spennende å se hvor mange som tar den :laughing002

Herlig! Liker også og gjøre litt extra ut av ting!:D
 
Kommer sikkert til å gjøre d enkelt, ta på mini en t-skjorte der d står jeg skal bli storebror. Skal ikke si noe bare se om noen ser hva som står skrevet der
 
Nå har jeg fått dato for TUL.. tror jeg facetimer mamma dersom TUL går bra. Jeg skulle egentlig reise hjem den dagen (vi bor 120 mil unna hverandre) , men pga Corona så går jo ikke det.

Så tenker jeg ringer og snakker om at i dag skulle jeg kommet hjem en tur og bla bla bla :p men i stedet får vi bare snakke på tlf om tiden fremover - også vise UL bildet :D
 
Back
Topp