Hvordan fordeler dere permisjonen?

_streken_

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2020
Mor har jo krav på 3+15 uker, og far 15.
Fellesperioden er på 16 uker og kan fordeles fritt.

Planleggeren på nav.no var veldig oversiktlig og grei! https://foreldrepengeplanlegger.nav.no/foreldrepengeplanlegger

Så hva ender dere opp med av fordeling?
Tar dere ut ferie + ulønnet fri?
Og når tenker dere BHG oppstart?
 
Her er min permisjon egentlig over 2.juli. Så tar jeg ut 5 uker ferie + litt mer enn 7 uker ulønnet permisjon. Da begynner jeg i jobb igjen 1. oktober 2021. Så tar far sine 15 uker, og da kan mini begynne i BHG like over nyttår 2022 med myk start - da er h*n 1år og 1mnd. Planen vår er å betale for BHG plass fra august.
 
Har ikke tenkt så langt enda jeg :angelic:
men regner med jeg tar 80% lønn + ferie og mulig litt ulønnet perm. Her kan h*n begynne i barnehagen hele året og betaler kun fra den mnd man begynner
 
Her er min permisjon egentlig over 2.juli. Så tar jeg ut 5 uker ferie + litt mer enn 7 uker ulønnet permisjon. Da begynner jeg i jobb igjen 1. oktober 2021. Så tar far sine 15 uker, og da kan mini begynne i BHG like over nyttår 2022 med myk start - da er h*n 1år og 1mnd. Planen vår er å betale for BHG plass fra august.

sniker. Du har krav på plass fra 1.november om barnet fødes i november, så ikke sikkert du må betalte helt fra august.
 
Jeg går tilbake i noe stilling fra 1.1, øker litt stilling utover våren mens mannen begynner sitt graderte uttak. Tenker barnehagestart januar 2022, men vi får se...
 
Planen er at jeg tar min del og fellesperioden. For noen passer det å ta 50/50 eller andre varianter, men for oss føler vi det er den beste løsningen med tanke på amming og alt. Forstår det som at vi har rett på barnehageplass fra november, med mindre babyen ikke kommer ut før i desember.. Inkludert ferieuker bør det da gå fint, hvis ikke får vi ta noe ulønnet permisjon. Vi velger 100%.

Må skryte litt av NAV sin planlegger, den var kjekk! :)
 
Har ikke sett på dette enda. Venter til etter oul før vi setter opp en plan. Men den planleggeren til nav var virkelig fin og oversiktlig :happy:
 
Eg veit ikkje heilt korleis me skal gjere det. Eg er student og har etter planen tenkt å fullføre studieløpet så lenge helsa holder. Det er lagt opp til at me kan ta med barn til undervisning, men når babyen begynner å bli meir våken og aktiv så kan det fort bli ett problem. Tenker at då kan far vere heime og så til sommeren igjen er eg heime, og så barnehage.
Dette er heilt nytt for meg, så eg trur eg må ringe NAV å høyre korleis me kan gjere det :pompus:
 
Jeg tar mitt pluss fellesperioden. Han er selvstendig næringsdrivende og må bare ta en dag eller to innimellom.
Her er det bhg-start i august og januar så håper vi kan drøye til ungen er halvannet eller rett over to.
 
Vi har ikke diskutert det ennå. Har heldigvis rett på barnehageplass samme måned som han fyller ett, så trenger neppe bruke ulønna permisjon (med mindre vi vil forlenge)
Så får vi se hvordan vi løser det og hvor lenge det blir, er endel brikker som må på plass.
 
Jeg tar alt mitt og alt av felles med 100%lønn. Skal spare de pengene som skulle ha vært med 80% lønn tilfelle jeg skal ta litt ulønnet permisjon. Skal også ha 10 uker ferie midt i permisjonen som det blir forskjøvet :)
 
Pga jobbsituasjon så tar jeg alt felles for å være lenge mulig hjemme da jeg jobber turnus 3uke på 3 uke av. Det vi tenker i dag, men kan hende vi endrer mening :bored::smug:
 
Mannen driver familiebedriften og har ikke mulighet til å ta permisjon.
Jeg jobber også i samme bedrift og har hjemmekontor med fleksitid, så jeg kommer til å ta ut engangsstønad og være sykmeldt de ukene jeg får sykemelding for i forbindelse med fødsel, før jeg begynner å jobbe igjen.
Blir hjemme med mini og hjemmekontor til mini er to år.
 
Jeg tar alt jeg kan ta, pluss ferie og noen måneder ulønnet så blir det barnehage fra august 2022:)
 
Vi har ikke diskutert det ordentlig enda, men jeg tror mannen min er interessert å ha så mye permisjon han kan. Vi er begge lærere, så jeg tenker at vi også må prøve å få det til slik at ikke noen av oss mister avspaseringen vår ved sommerferien iallefall. Når jeg leser om permisjonsregler ser jeg også at de fleste sparer penger på å ta 100% perm, spare penger og deretter ta ulønna permisjon, fremfor å ha 80%-varianten. Vil tro dette gjelder for oss også. Noen som har gjort seg noen tanker om det?
 
Jeg tar alt mitt og alt av felles med 100%lønn. Skal spare de pengene som skulle ha vært med 80% lønn tilfelle jeg skal ta litt ulønnet permisjon. Skal også ha 10 uker ferie midt i permisjonen som det blir forskjøvet :)

Husk at du ikke får forskyve med mer enn 4uker+1 dag ferie pr kalenderår.
 
Her blir nok planen at jeg tar ut min del av permisjonen + fellesdelen, for så 3 uker ulønnet permisjon og 4 uker ferie. Så tar samboeren ut de 15 ukene han skal ha. Så blir det bhgstart i november :) vi tar ut 100 % med lønn!
 
Planen er at jeg tar min del og fellesperioden. For noen passer det å ta 50/50 eller andre varianter, men for oss føler vi det er den beste løsningen med tanke på amming og alt. Forstår det som at vi har rett på barnehageplass fra november, med mindre babyen ikke kommer ut før i desember.. Inkludert ferieuker bør det da gå fint, hvis ikke får vi ta noe ulønnet permisjon. Vi velger 100%.

Må skryte litt av NAV sin planlegger, den var kjekk! :)
Jobber i barnehage og vi tar inn barn som er fra 9 mnd(syns de er litt små). Men er mulighet for det da.
 
Back
Topp