Hvordan fordeler dere permisjonen?

Jeg skal ta hele fellesperioden og tillegg ulønna permisjon, ser for meg å være hjemme ut 2021.
 
Planleggjaren er sikkert kjekk om ein ikkje gjer det like komplisert som vi gjorde sist. Då hadde mannen jobb på andre kanten av landet, og det vart eit puslespel utan like. Etter 6 månader måtte eg starte i jobb og mannen fekk gå heime i 8 månader, elles måtte vi ha flytta. Vi mista litt oversikta i planleggjaren når vi sjonglerte veker med mammaperm., pappaperm, heimekontor, ferie, fellesperiode og uløna permisjon. Med nr. 2 vonar eg at eg får mesteparten av permisjonen, for no har mannen jobb her. :) Guten vår startar deltid i barnehage i august (18 månader, men eg tykkjer det er for tidleg). Nestemann startar sikkert ikkje deltid før han/ho er nærmare 2 år. :)
 
Jeg tar hele fellesperioden. Vurderer å ta med 80% ettersom jeg nå har fast jobb og vi vil holde jenta hjemme frem til januar helst. Da vil min permisjon være slutt 20 juli. Vet noen om jeg da kan ta ut ferie før jeg starter igjen, og om jeg kan overføre ferieuker jeg ikke har brukt i år? Evt hvor mange ferieuker er maks antallet man kan bruke for å forlenge permisjonen?
 
Vi tar ut 100% og jeg tar mine 15 uker + 12 uker fra fellesperioden, så tar samboeren min 4 uker fra fellesperioden+sine 15 uker. Når jeg er ferdig med min periode så tar jeg permisjon uten lønn (blir fra slutten av mai til starten av juli), så tre uker ferie før jeg starter på jobb. Får ikke utsatt barnehagestart til desember 2021 pga privat barnehage, så blir nok bhg start august 2022. Da må vi ta ulønnet permisjon i 9 mnd ca, men har ikke blitt enige om hvordan vi gjør det enda.
Håper vi da får kontantstøtte også sparer vi penger fra permisjonstiden på toppen av det:) Noen andre som skal ha ulønnet permisjon i en lengre periode? Hvordan tenker dere å gjøre det?
 
Back
Topp