Hvordan er

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Deres babyer når dere skal ut på ting? Her kan jeg til nøds klare å gå en tur på ca 30-45 min er jeg heldig hvor han sover. Våkner med en gang vognen stopper når vi er kommet hjem. Må jeg i butikken eller lignende kan jeg nesten bare glemme å ta mini med meg da han ofte våkner i butikken og ender med gråting til tross for at han har fått mat, my bleie osv før vi dro. Det hvis han i det hele tatt sovner i bilen på vei bort til butikken. Ender med at jeg somregel sitter hjemme med noen få gåturer ute mens gubben farter rundt og egentlig har så og si samme planer nå som før vi fikk mini.

Hah.. Haha.. HAHA! Samme problem her, bare annerledes... Lillemann nekter å sove andre steder enn på meg/ved siden av meg med pupp i munn.
Han pleier å gråte hos pappa fordi han ikke gidder å underholde baby, han sitter bare foran pcen eller tven, og hvis han begynner å gråte, bare går han rundt med han...
Så jeg sitter i sengen omtrent hele dagen og ser på Netflix eller serier med baby...
Har kjøpt en ordentlig fin, musikalsk babygym jeg håper kommer snart, slik at baby kan tilbringe litt tid for seg selv uten å hylgrine...
Jeg hadde elsket å kunne gå på butikken alene...
Pappa sitter på pcen, ser på serier, drar og treffer vennene sine, jobber, alt som før... Jeg mener, han kan dusje uten å se til 100 ting først...
Sjalu.

Mannen her er akkurat lik - og jeg blir gal:-P. På kveldene sitter jeg med en overtrøtt gutt som nekter å sove og hylgråter. Jeg bysser han rolig nok til at jeg kan amme han i søvn. Igår fikk gubben streng beskjed om at han fikk ikke gå noen plass eller gjøre noe før han hadde fått mini til å sove da ryggen min ikke var heelt god. Han prøvde å lempe mini over til meg for å se videre på tv, jeg bare så dumpt på han og sa det var hans tur:-) nå ligger jeg nå her i sengen mens gubben er ute og farter og vært ute siden 11 tiden idag.

Mannen her er akkurat lik - og jeg blir gal:-P. På kveldene sitter jeg med en overtrøtt gutt som nekter å sove og hylgråter. Jeg bysser han rolig nok til at jeg kan amme han i søvn. Igår fikk gubben streng beskjed om at han fikk ikke gå noen plass eller gjøre noe før han hadde fått mini til å sove da ryggen min ikke var heelt god. Han prøvde å lempe mini over til meg for å se videre på tv, jeg bare så dumpt på han og sa det var hans tur:-) nå ligger jeg nå her i sengen mens gubben er ute og farter og vært ute siden 11 tiden idag.

Mange bitre kvinner som ville sagt at de ikke synes synd på deg (ja, de lurker her inne!), men jeg forstår ikke at mennene kan bare tenke "er ikke meg baby er avhengig av, så jeg kan bare gå ut", når de har sagt seg enige i å ha barn...
Jeg har ennå ikke fått tatt igjen søvnen etter 26 timer lang fødsel, og så kolikk, og han er bare dager unna 3 mnd gammel.
Hvis mennene tror de får ett fantastisk forhold til barna sine når pcen er viktigere, tar de såre feil.

Mange bitre kvinner som ville sagt at de ikke synes synd på deg (ja, de lurker her inne!), men jeg forstår ikke at mennene kan bare tenke "er ikke meg baby er avhengig av, så jeg kan bare gå ut", når de har sagt seg enige i å ha barn...
Jeg har ennå ikke fått tatt igjen søvnen etter 26 timer lang fødsel, og så kolikk, og han er bare dager unna 3 mnd gammel.
Hvis mennene tror de får ett fantastisk forhold til barna sine når pcen er viktigere, tar de såre feil.
Nyter tiden med mini og vil ikke være den foruten men hører flere tilfeller om menn som angrer på at de gikk glipp av barndommen til barna sine fordi andre ting var viktigere. Er 2 om å lage barn og er 2 om ansvaret også mener nå jeg:-). Selv om vi kvinner må ta graviditeten, fødsel og amming er det da ingenting i veien for at mennene kan hjelpe til med det andre:-)

Deres babyer når dere skal ut på ting? Her kan jeg til nøds klare å gå en tur på ca 30-45 min er jeg heldig hvor han sover. Våkner med en gang vognen stopper når vi er kommet hjem. Må jeg i butikken eller lignende kan jeg nesten bare glemme å ta mini med meg da han ofte våkner i butikken og ender med gråting til tross for at han har fått mat, my bleie osv før vi dro. Det hvis han i det hele tatt sovner i bilen på vei bort til butikken. Ender med at jeg somregel sitter hjemme med noen få gåturer ute mens gubben farter rundt og egentlig har så og si samme planer nå som før vi fikk mini.
Kjenner meg igjen m.t.p. babyen - har 30-45 min på meg før hun våkner og da er hun ikke typen som blir liggende våken og rolig i vogna... vil opp! NÅÅÅ! ;-) Går jeg inn i butikken våkner hun, stopper jeg vogna våkner hun. Så jeg nøyer meg med korte turer i nabolaget, og heller ekstra "bonusrunder" om hun skulle sove lenge. Kan dra på kafé/besøk/bort hvis jeg kommer meg dit helst på en halvtime, og må da være der og aktivere snuppa i minst en time før jeg kan håpe å få henne til å sovne i vogna igjen. Hun liker at det skjer ting, vil bæres mye rundt og er nysgjerrig, så gleder meg til hun kan sitte i vogna og se på verden, da blir det sikkert artig å være våken på tur! Men har heldigvis en fin mann som tar alt av butikkhandling osv. Og så har jeg begynt å handle en del på nett... ;-)

Kjenner meg igjen m.t.p. babyen - har 30-45 min på meg før hun våkner og da er hun ikke typen som blir liggende våken og rolig i vogna... vil opp! NÅÅÅ! ;-) Går jeg inn i butikken våkner hun, stopper jeg vogna våkner hun. Så jeg nøyer meg med korte turer i nabolaget, og heller ekstra "bonusrunder" om hun skulle sove lenge. Kan dra på kafé/besøk/bort hvis jeg kommer meg dit helst på en halvtime, og må da være der og aktivere snuppa i minst en time før jeg kan håpe å få henne til å sovne i vogna igjen. Hun liker at det skjer ting, vil bæres mye rundt og er nysgjerrig, så gleder meg til hun kan sitte i vogna og se på verden, da blir det sikkert artig å være våken på tur! Men har heldigvis en fin mann som tar alt av butikkhandling osv. Og så har jeg begynt å handle en del på nett... ;-)
Akkurat likt her:-). Jeg kommer ikke langt før mini våkner og da helst skal opp og ut av vognen. Eneste gangene han egentlig sover lenge om gangen er på nettene. Og legging på kvelden er en kamp, han våkner hver halvtime til 45 min egentlig frem til vi legger oss. Da vil han ha mat og kan sove til ca 3-4 tiden igjen. Er ikkje sjans i havet for at han kan sovne i 7-8 tiden og sove til neste morgen gjerne med litt mat innimellom. Legger jeg han fra meg våkner han og er våken til jeg legger meg uansett hva jeg gjør.

Ååå.... Kjenner meg så igjen mtp på mannen. Nå skal det jo sies at vi har en pjokk på 1 1/2 år i tillegg så når mannen kommer hjem fra jobb tar han seg litt av han. Men de eneste problemene i livet hans omhandler han selv. "Jeg har sovet lite i natt." "Jeg har vondt i hodet." "Jeg har ikke snus." Vet du hva! Det bryr meg et sted der sola ikke skinner!! Sa til han her om dagen at han måtte begynne å ta minste litt mer ( hun er en mammadalt) for om jeg får omgangssyke eller blir sengeliggende av sykdom så sliter du litt. Da sa han bare "hm". Men her er tv'n viktigere enn oss andre, for han er jo så sliten stakkar når han kommer hjem fra jobb.. Mannfolk ass! Aner ikke hvor greit de har det. Har ikke no problem med å forstå at småbarnsfamilier går fra hverandre... o_O
Takk for at noen lagde en sytetråd over menn ;)

Her er babyen veldig snill, og det er ikke problem hverken å ta henne med ut eller sette henne igjen hjemme med pappaen eller hos mormor en liten stund. Lillemor tar flaske uten problemer, så det er også veldig greit.

Her gråter mini ofte hos mormor en sin også, så blir spennende å se hvordan det går når vi skal i bryllup i mai. Da skal de være barnevakt på kvelden siden jeg er forlover og gubben er toastmaster.
Gubben passet mini ett par timer i går kveld, han hadde bysset nesten hele tiden og da var det veldig synd på han da jeg kom hjem. Jeg fikk beskjed om å ta over. Etter 5 min sovnet mini. Han fikk bare beskjed om at slik har jeg det når han er på trening osv. Og til helgen skal han være på trening hele helgen:-/.

Hjelper det noe hvis jeg sier at vi er damer, vi er bygd for å tåle dette?
Jeg har hatt to kollikkbarn, og to tilhørende skilsmisser. Det er smertefullt, fortvilende og langt ifra idyllisk.
Er nå på barn tre som er ei fantastisk snill jente, men fortsatt drar jeg hele lasset. Denne mannen min prøver i hvertfall, selv om jeg gjerne ville hatt større bidrag innimellom.

Men, jeg vet at 'dette fikser jeg'. Uansett hvor sliten jeg er klarer jeg å sette barnas behov foran mine. Det vil komme ei tid der vi også får tilbake søvnen vår, egentid og egne interesser... Men mor forblir mor, uansett hvor moderne samfunnet vårt er. Det er ytterst få menn som klarer det kvinner kan. Ha troa på dere selv. Vi er bygd for dette!

Ikke glem at dette er en form for unntakstilstand. Det er en svært kort periode i livet der alt dreier seg om søvn, mat og bæsj. Det blir bedre, og annerledes.

I kveld snakket jeg med viktigheten av å skatte av lønnen sin med 11-åringen. Store kontraster til byssingen jeg gjorde en time tidligere.

Hold ut. Elsk barna deres, stol på at det kommer dager dere kan få energien og kjærligheten tilbake.
Og snakk med mennene deres når dere klarer å snakke med dem uten å grine av utmattelse.

Klemmer til alle som strever.

Hjelper det noe hvis jeg sier at vi er damer, vi er bygd for å tåle dette?
Jeg har hatt to kollikkbarn, og to tilhørende skilsmisser. Det er smertefullt, fortvilende og langt ifra idyllisk.
Er nå på barn tre som er ei fantastisk snill jente, men fortsatt drar jeg hele lasset. Denne mannen min prøver i hvertfall, selv om jeg gjerne ville hatt større bidrag innimellom.

Men, jeg vet at 'dette fikser jeg'. Uansett hvor sliten jeg er klarer jeg å sette barnas behov foran mine. Det vil komme ei tid der vi også får tilbake søvnen vår, egentid og egne interesser... Men mor forblir mor, uansett hvor moderne samfunnet vårt er. Det er ytterst få menn som klarer det kvinner kan. Ha troa på dere selv. Vi er bygd for dette!

Ikke glem at dette er en form for unntakstilstand. Det er en svært kort periode i livet der alt dreier seg om søvn, mat og bæsj. Det blir bedre, og annerledes.

I kveld snakket jeg med viktigheten av å skatte av lønnen sin med 11-åringen. Store kontraster til byssingen jeg gjorde en time tidligere.

Hold ut. Elsk barna deres, stol på at det kommer dager dere kan få energien og kjærligheten tilbake.
Og snakk med mennene deres når dere klarer å snakke med dem uten å grine av utmattelse.

Klemmer til alle som strever.
Jeg har ikke problemer sånn sett med å ta hovedansvaret når jeg først går hjemme i permisjon. Men med en mann som er arbeidsledig og en gutt som knapt sover på dagtid og krever byssing i 1-2 timer for å få sove kanskje 30-45 min på dagen så er det veldig frustrerene når gubben foretrekker å sette på en film enn å hjelpe til med å få mini til å sove;-). Ja han tar litt byssing han også innimellom men han skal ha på tv i bakgrunnen mens mini er stuptrøtt. Hadde gubben vært i jobb hadde det vært noe annet men tenker når han først går hjemme så kan han like godt hjelpe til litt med mini innimellom jobbsøkingen;-). Er nå 2 om å lage baby så ingenting i veien for at mennene også kan hjelpe litt til innimellom synes nå jeg da:-)

Lillemor her og er veldig snill. Kan ligge lenge på gulve og leke, suttrer kun når ho vil ha mat. Kjører vi bil eller triller så sover ho. Sover og om vi stopper opp osv. Pappaen elsker og bruke tid på henne. Leke, snakke og synge. Han tar mer en gjerne stelling og bading. Til tider føler jeg at min eneste oppgave er amming. Han er fantastisk. Ho legger seg i senga kl21 og sover mellom 6-10 timer før ho vil ha mat. Ingen sutring ved legging heller.

Stramm opp mennene deres og gi de beskjed om og skjerpe seg

Her er problemet at far prøver men småen bare skriker og vil til meg 90% av tiden..

Her er problemet at far prøver men småen bare skriker og vil til meg 90% av tiden..
Når han først tar mini så klarer han veldig greit å roe han så det går heldigvis fint. Eneste gangene bf ikke har klart å roe mini er når han er sulten og vil ammes før han får mme. Er mer spent på hvordan det går når foreldrene mine skal passe han i pinsen da vi skal i bryllup. Der roer han seg sjelden og roer seg helst kun hvis jeg eller bf tar han.

Når han først tar mini så klarer han veldig greit å roe han så det går heldigvis fint. Eneste gangene bf ikke har klart å roe mini er når han er sulten og vil ammes før han får mme. Er mer spent på hvordan det går når foreldrene mine skal passe han i pinsen da vi skal i bryllup. Der roer han seg sjelden og roer seg helst kun hvis jeg eller bf tar han.
Min vil spise stort sett hele tiden. Selv når han akkurat har fått mat skriker han ofte. Dere får besøke dem mye så det blir lettere :) min mor prøvde å roe han ned i går. Småen bare skrek og skrek, fikk helt vondt inni meg. Ville liksom ha han, ikke kjekt når de skriker..

Min vil spise stort sett hele tiden. Selv når han akkurat har fått mat skriker han ofte. Dere får besøke dem mye så det blir lettere :) min mor prøvde å roe han ned i går. Småen bare skrek og skrek, fikk helt vondt inni meg. Ville liksom ha han, ikke kjekt når de skriker..
Vi besøker hverandre hele tiden, er vel egentlig dem mini har hilst mest på av familien men allikevel vil han ikke roe seg hos den:-/. Får så vondt i mammahjertet.

Vi besøker hverandre hele tiden, er vel egentlig dem mini har hilst mest på av familien men allikevel vil han ikke roe seg hos den:-/. Får så vondt i mammahjertet.
Ja samme her :(

Back
Topp