Hvordan er kurven deres ?

Er visst ikke unormalt så :)
Ser ikke sånn ut på meg heller, så vi får se.
Bekymrer meg lite, størrelsen er genetisk her.

Nei :) Ja, jeg tror også at det ofte er genetisk rett og slett :)
 
dette er også en kurve som er basert på gammel forskning, fra 60-70 tallet. Så gjennomsnittet er høyere nå enn tidligere. Dessuten var den gamle gjennomsnitts kurven basert på finske gravide damer. hehe. Hvorfor har så mange av dere fått et gammelt helsekort og ikke det nye som er komt?
 
dette er også en kurve som er basert på gammel forskning, fra 60-70 tallet. Så gjennomsnittet er høyere nå enn tidligere. Dessuten var den gamle gjennomsnitts kurven basert på finske gravide damer. hehe. Hvorfor har så mange av dere fått et gammelt helsekort og ikke det nye som er komt?
Det nye var ikke kommet enda når jeg hadde første kontroll i alle fall.
 
Det nye var ikke kommet enda når jeg hadde første kontroll i alle fall.
ååå..ok. ja du hadde sikkert første kontroll lenge før meg, siden du har termin i begynnelsen av juni. og jeg i slutten. var sikkert midt i en omskiftning der da. :)
 
  • Liker
Reactions: BMC
ååå..ok. ja du hadde sikkert første kontroll lenge før meg, siden du har termin i begynnelsen av juni. og jeg i slutten. var sikkert midt i en omskiftning der da. :)
Ja, mener det ble utgitt 1/12 og jeg hadde vel første kontroll i november en gang om jeg ikke husker feil.
 
Ja, mener det ble utgitt 1/12 og jeg hadde vel første kontroll i november en gang om jeg ikke husker feil.
ok. ja jeg hadde første kontroll 15 desember. Bar tenkte det var litt dumt hvis kvinner går rundt å tror de er blitt altfor stor osv. når de kanskje egentlig er på gjennomsnittet. Men det viktigste er jo selvfølgelig å følge sin egen kurve :)
 
ok. ja jeg hadde første kontroll 15 desember. Bar tenkte det var litt dumt hvis kvinner går rundt å tror de er blitt altfor stor osv. når de kanskje egentlig er på gjennomsnittet. Men det viktigste er jo selvfølgelig å følge sin egen kurve :)
Ja, de burde jo gitt ut de nye selv om man er begynt på det gamle.. Er jo bare å overføre det som står.
 
Å jøss, ja da er hun jo litt stor :) Bare fint og sundt det da, så lenge ikke de er sånn gigantiske :p
De to andre har ikke vært mer enn 3,4 kg ;) men de har store hoder(genetisk) og lange ben..(genetisk)
På målinger er hode og lår ben stort, mage litt under snitt, men alt i alt havner vi høyt.
Så hun blir som hun blir :)
Både jeg og mannen mln er høy og slank
 
image.jpeg

Nå er ikke jeg ekspert på vekstkurver, men jeg går ut ifra at det ikke er noe galt her. Har iallfall ikke hørt noe annet
 
dette er også en kurve som er basert på gammel forskning, fra 60-70 tallet. Så gjennomsnittet er høyere nå enn tidligere. Dessuten var den gamle gjennomsnitts kurven basert på finske gravide damer. hehe. Hvorfor har så mange av dere fått et gammelt helsekort og ikke det nye som er komt?
Ja, jeg vet at dette er gammelt. Har plotta inn målene mine i den nye kurven og der er jeg på streken. Var på første kontroll 19/11, var ikke kommet nytt kort da tror jeg.
 
Kanskje det er det som har skjedd hos meg også? Når jeg har vært hos privat ultralyd så er jeg midt på streken, mens når jeg er hos fastlegen eller jm og ligger litt over? Pga jeg har det gamle skjema? Og han private bruker dataen å plotte inn på som jeg får med meg...
 
Kanskje det er det som har skjedd hos meg også? Når jeg har vært hos privat ultralyd så er jeg midt på streken, mens når jeg er hos fastlegen eller jm og ligger litt over? Pga jeg har det gamle skjema? Og han private bruker dataen å plotte inn på som jeg får med meg...
Kan hende det.
 
Kanskje det er det som har skjedd hos meg også? Når jeg har vært hos privat ultralyd så er jeg midt på streken, mens når jeg er hos fastlegen eller jm og ligger litt over? Pga jeg har det gamle skjema? Og han private bruker dataen å plotte inn på som jeg får med meg...
godt mulig :)
 
Symfyse-fundus målet mitt nå i uke 33 var 30 cm. Følger jevnt kurven min. :)
 
Ny kontroll hos jordmor idag. Følger fortsatt kurven min. 36+1 idag og Sf-mål var 32cm.
 
Back
Topp