Hvordan er kurven deres ?

Gudle i magen

Elsker forumet
Ligger dere på streken ? Er dere innforbi normalen? Min ligger en prikk oppforbi den rød streken . Legen seier kurven er perfekt men perfekt då hadde vel en logge midt på streken .
 
Min følger streken, men så lenge man følger sin egen kurve er det jo perfekt :)
 
Så lenge babyen holder sin egen kurve så er det perfekt :) Den rød streken er midt på gjennomsnittet, mens innenfor det grønne feltet også regnes som gjennomsnitt :)
 
Ligger et stykke over den røde linjen, men innenfor det grønne området. Har hoppet litt opp og ned jeg.
 
Ligger litt over den røde streken. Men føler egentlig ikke det har noe å si når babyen vokser jevnt. Har faktisk sjekket det på ultralyd og der er hun beregnet til helt gjennomsnittlig. Så vet ikke helt hvor mye jeg egentlig får ut av sf-målene annet enn om hun vokser jevnt. Har også sett at sf-målene er annerledes på de nye helsekortene (de lilla)..
 
Ligger litt over den røde streken. Men føler egentlig ikke det har noe å si når babyen vokser jevnt. Har faktisk sjekket det på ultralyd og der er hun beregnet til helt gjennomsnittlig. Så vet ikke helt hvor mye jeg egentlig får ut av sf-målene annet enn om hun vokser jevnt. Har også sett at sf-målene er annerledes på de nye helsekortene (de lilla)..
Ja, på den nye kurven (har den i en app) er jeg midt på streken.
 
Varierer etter hvem som måler, lege måler litt over streken og jordmor litt under. Min erfaring er at de måla ikke sier noe om str på baby, fikk beskjed med nr 1 at han kom til å bli under snittet liten men han ble over snitte stor :p
 
Jeg ligger akkurat på øvre grense for det grønne feltet.
Har heldigvis en fin kurve. Magen vokser jevnt og fint! :)

Håper det fortsetter slik og at jeg ikke havner alt for høyt....
 
jeg har ligget helt øverst av den grønne streken :) Men har liten mage! Nå er jeg begynt å gå litt nedover på kurven, så er spent på hva jeg blir målt på neste jordmortime :) Synes det er lenge å gå 4 uker mellom hver time jeg :p må gå å være så nysgjerrig så lenge!
 
Back
Topp