Hvordan er formen?

Herregud i dag er jeg helt ødelagt! Sovet dårlig og sliter med en forkjølelse som aldri gir seg og føler jeg ikke får pusta inn nok oksygen :dead: Og alt blir så fort mye tyngre, den lille hverdagsgymnastikken med litt styrkeøvelser jeg pleier å gjøre er snart helt uutholdelig!

Skal ikke klage på symptomer, for der har jeg vært heldig. Men kjenner at jeg er generelt sliten, og at det skal lite til for at jeg ikke orker noen verdens ting en dag - og det er sååå kjedelig!

Formen har vært veldig fin gjennom hele gravidideten, frem til ca start av 3 trimester. Så kom bekkenlåsning, veldig vondt i foten (grunnet bekkensenkning og plattfot og kanskje skoliose?), og så vondt i ryggen og veldig tung og tungpusten. Fant ut på UL i uke 28 at jeg har litt mye fostervann, derav ekstra tung og tungpusten… og så søvnen da, den er jo sp som så, og mye kynnere på travle dager. Men slapp unna kvalme/oppkast og sånne ting. Litt halsbrann i ny og ne har jeg, og så svangerskapsdiabetes. Føler denne posten kunne ligget under klagetråden :arghh::laughing002

Jeg er 100% sykmeldt pga bekkenløsning og søvnproblemer, og kjenner det er utrolig godt med de timene for meg selv på dagtid. Er alene med 2 og 5 åringen både morgen og ettermiddag, så trenger tid til å lade litt på dagen når det blir lite søvn på natta. Utover at jeg sover veldig dårlig, har vondt i bekken/korsrygg og mye halsbrann er formen ganske bra. Prøver å nyte disse siste ukene selv om kroppen er tung og ikke klarer alt jeg vil. Dette blir siste magiske reise for meg, og vet av erfaring at jeg kommer til å savne denne tiden der man kan gå hjemme og pusle med barnerommet, gjøre innkjøp og bare vente spent og glede seg til det som kommer :)

Kjenner at jeg har gjort alt for mye de siste dagene.. Klarte ikke si nei til å hjelpe til med husvask hos bestemor onsdag og lang dag på jobb i går.. Glad jeg har fri i dag! Føler jeg burde gjøre så mye, men sov så dårlig i natt også (blir ekstra dårlig søvn når jeg egt føler meg skikkelig kje) , så det blir senga/sofaen og kanskje litt tv etterhvert.. til å starte med ihvertfall.. Kanskje en orker litt mer når kvelden kommer :)
Føler hendene er litt hovene i dag, det starta forsåvidt i går kveld.. Så får følge med på om det blir mer..
Ellers er ikke formen så ille, halsbrann er borte med medisiner og bekkenet går helt ok så lenge jeg ikke trener eller gjør for mye ila dagen. Svangerskapsdiabetesen holder seg fortsatt unna og jeg spiser det jeg har lyst på.
Begynner å kjenne på at kroppen er tung.. Jeg har ikke lagt på meg så mye ellers på kroppen, virker det som da, men magen.. Der er alle 13kg + kjennes det ut som :p Klarer ikke gå "normalt", det blir vagging uansett.. Hehe.. Skikkelig gravidgange :)
Er sååå glad vi er inne i desember mnd, for jeg er klar for å bli ferdig med detta her.. Men ikke termin før midten av januar, så håper jo han holder seg inne til over nyttår :)

Last edited:
Formen her er bra, synes jeg. Førstegangs. Eneste jeg kan "klage på" er vondt i symfisen når jeg sitter for lenge. Men ellers jeg føler meg heldig. Får se hva neste 4 - 5 ukene bringer da :happy:

Sliter en del med søvnmangel og utmattelse. Ellers også en del halsbrann på nattestid, men utenom det så vil jeg si formen er bra

Back
Topp