Hvordan er formen?

Jeg var mye kvalm i 1. trimester og nå i 3. trimester føler jeg det samme har kommet tilbake igjen.. blir små måltider og ofte noe surt for å beholde maten. Fryktelig kjedelig når man er sliten og man begynner bli stor :meh: det vanlig i 3.trimester også?
Gleder meg til å bli ferdig kjenner jeg❤️

Jeg er plaget av både bekkenløsning og låsning og er utrolig sliten om dagen. Merker stor forskjell på 2 og 3 trimester for å si det sånn kan ikke vente med å bli ferdig, og møte lille Jenta

Hei dere.
Jeg må bare spørre et sted; jeg er i uke 28 med barn nr to. Jeg har denne gangen slitt mye med nedpress, og i dag tok jeg en titt i speilet. Det burde jeg kanskje ikke gjort, for nå er jeg overbevist om at jeg har fremfall av et eller annet slag. Jeg har lest litt rundt om at dette er vanlig etter fødsel, men er det vanlig under graviditet også? Noen som har erfaring rundt dette? Jeg har ikke tatt knipe øvelser etc, så det skal jeg virkelig begynne med nå. Men altså hjelp! Trenger å høre deres tanker..

Hei dere.
Jeg må bare spørre et sted; jeg er i uke 28 med barn nr to. Jeg har denne gangen slitt mye med nedpress, og i dag tok jeg en titt i speilet. Det burde jeg kanskje ikke gjort, for nå er jeg overbevist om at jeg har fremfall av et eller annet slag. Jeg har lest litt rundt om at dette er vanlig etter fødsel, men er det vanlig under graviditet også? Noen som har erfaring rundt dette? Jeg har ikke tatt knipe øvelser etc, så det skal jeg virkelig begynne med nå. Men altså hjelp! Trenger å høre deres tanker..

Jeg har blitt veldig hoven nedentil.. Altså trodde på et tidspunkt at babyen var på vei ut! Tenkte også fremfall, men tror egentlig jeg bare er ekstremt hoven! Merker det spesielt godt hvis jeg blir sittende å presse litt. Men det kan jo kanskje være greit å be om en liten sjekk hos lege om du er bekymret? Evt vente til kontroll etter fødsel for å se om ting har stabilisert seg litt. :)

Hei dere.
Men er det liksom noe som kommer ut av skjeden?
Jeg også har en del press om jeg står mye. Jeg har rett og slett fått ei skikkelig bollemus :hilarious: men har i tillegg fått en svær åreknute!!!!! på ene leppa der nede. Den verker og kommer godt til syne om jeg har stått en stund.. alt man skal slite med!!

Hei igjen!
Tusen takk for svar.

Jeg ble så stresset så jeg dro til en privat jordmor og fikk sjekket litt. Og det var faktisk akkurat som du, Eppie, svarte meg. Ingenting har falt ned eller ut, men rett og slett dødshoven inni der, så når jeg «åpner opp» så ser det veldig fullt ut, men «bare» hovent hjelp alt man skal oppleve.. utenpå ser alt vanlig ut, men ja, heldigvis var det ikke verre

Plages med hyppige og sterke kynnere som kom brått på her om dagen og enda ikke har gitt seg..
klarer ikke gå tur eller noe med dette her, og jeg blir så ufattelig frustrert :arghh:

Jeg kjenner at jeg blir fortere sliten nå og trenger mer hvile. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å stå i 100% jobb de siste fem ukene:think005:confused: Sover rundt 4-5 timer hver natt og kjenner at det er i det minste laget:sleep011

Jeg kjenner at jeg blir fortere sliten nå og trenger mer hvile. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å stå i 100% jobb de siste fem ukene:think005:confused: Sover rundt 4-5 timer hver natt og kjenner at det er i det minste laget:sleep011
Må du det da? Jeg sover også lite, som deg, og ble 50 % sykemeldt.

Må du det da? Jeg sover også lite, som deg, og ble 50 % sykemeldt.
Skal til legen i morgen, egentlig på grunn av litt for høyt blodtrykk som skal følges opp.

Synes det er vanskelig å be om sykemelding, så håper legen kommer med forslag om noen prosent sykemelding. Så har skrevet ned noen punkter om hva jeg skal si i vertfall, for jeg har fort for å snakke problemene mine ned:angelic:

Skal til legen i morgen, egentlig på grunn av litt for høyt blodtrykk som skal følges opp.

Synes det er vanskelig å be om sykemelding, så håper legen kommer med forslag om noen prosent sykemelding. Så har skrevet ned noen punkter om hva jeg skal si i vertfall, for jeg har fort for å snakke problemene mine ned:angelic:
Skjønner. Det satt langt inne for meg å bestille time. Men nå skal du jo for noe som også kan tyde på at du bør roe ned… lykke til i morgen :)

Jeg har hatt verdens letteste svangerskap, kun trøtt i første trimester, et par dager med uggen følelse, litt vondt rundt symfysen nå i tredje trimester og "endelig" bittelitt halsbrann de to siste nettene, er 33+3. Jeg har holdt meg aktiv og praktisert yoga mer eller mindre daglig. Ingen grunn til å klage, rett og slett. Men nå, etter at eksamen (høyeste sertifiseringen i yoga-metoden jeg underviser) er overstått, kjenner jeg at kroppen sier nei, nå er det nok. Var på time nå i dag og kjente med energiløs og at de mer fysisk tunge timene som jeg til og med helgen ikke hadde noe problem med, ikke er for meg lengre. Det er rart hvordan hodet kan overstyre mye, for sliten har jeg nok vært lenge...! Men det er helt ok å roe ned nå, gå på mildere timer :Heartred

Mangler energi og har til tider en del hodepine, for ikke å snakke om det fordømte bekkenet. Hodet vil så mer enn kroppen får til, og det kjenner jeg veldig på nå 32+0.

Heldigvis er jeg ferdig ordnet og handlet inn til babyen. Nå er det bare å få pyntet til jul (muligens litt tidligere enn vanlig), kjøpe resten av julegavene, slenge på seg julepysjen og slappe av frem tid fødsel :love017 men det river i meg at jeg ikke skal få gjort alle tradisjonene, juletingene jeg pleier å ha klart til jul. Uansett må jeg bremse ned, for blir nok ikke tid til det i årene fremover heller:hilarious: Jeg får bare innse at ingen bryr seg om jeg har vasket skuffer og skap til jul.

Jeg har så latterlig mye kynnere og de er veldig sterke (men ikke vonde). Begynner virkelig å bli slitsomt.. 29+2 i dag

Etter at jeg ble 40% sykemeldt har jeg fått såå mye mer energi! Og det føles rett og slett veldig befriende.. Håper det varer en stund :)
Bekkenet kjennes litt etter trening, men bare litt over symfysen og ikke vondt, bare litt stølt liksom. Halsbrann kommer og går, litt hver dag er vanligst. Tung å komme seg opp fra Sittende / liggende i sofaen, men det skal vel bli verre :P
9 uker igjen til termin i dag :)

Jeg er så sliten. Jobber fulltid (og ekstra hjemmefra), mannen tar utdanning, jobber i tillegg, 2 barn og en hund. Masse vann i kroppen :dead: Sover bra men kort(kanskje bare føles kort) og må tisse ofte. Men føler også glede nesten hele tiden, under 4 uker til permisjon og 48 dager til planlagt KS :happy:

Back
Topp