Hvordan er det egentlig med...

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
å la de små smake på noe søtt som vi spiser?

At det ikke er nødvendig og at for mye sukker ikke er bra sier seg jo selv,men kan man la de smake bittelitt av is på en skje liksom?:p

Sikkert fryktelig dumt spm.,men uansett...
Det finnes ingen dumme spm.,bare dumme svar;) Haha!
Sånn som i går hadde vi sjokoladepuddig og vaniljesaus, og pappan gav han litt vaniljesaus på en skje...Jeg bare "nei nei nei, det må du ikke gjøre!!":p Haha...Hysterisk kanskje;)

Har du latt bebis smake på noe søtt, og hvor mye gav du?

Hilsen skeptisk mamma som er veldig glad i sukker selv:p

Har ikke latt han smake noe.. av den grunn at jeg ser ikke poenget ennå. Det søte kommer tidsnok. Vaniljesaus er f.eks basert på melk og melk er ikke godt for den små magen før de nærmer seg året :)

Har ikke latt han smake noe.. av den grunn at jeg ser ikke poenget ennå. Det søte kommer tidsnok. Vaniljesaus er f.eks basert på melk og melk er ikke godt for den små magen før de nærmer seg året :)

Helt sant, poeng er der ikke.
Heldigvis var det ikke mye pappan gav før jeg reagerte:P haha. En smaksprøve kan vel uansett ikke gi mye magevondt får vi satse på...

Hehe Leoh har fått smake pittelitt på softis og lingende :) dem sier jo på hs at dem kan smake på det meste..men da er det snakk om smaksprøver :)

Dem skal ikke drikke kumelk før de er 12mnd fordi det gjør at kroppen tar til seg mindre jern.. ellers er det ikke farlig.. mme er jo basert på kumelk;) og når de begynner med brød, så er det jo melk i både brødet og i mye av pålegget.. og man kan fint lagr middag basert på kumelk også :)

Men enig med at dem har jo ikke behov for å smake på søtt..for det kommer uansett..hehe :)

Hehe Leoh har fått smake pittelitt på softis og lingende :) dem sier jo på hs at dem kan smake på det meste..men da er det snakk om smaksprøver :)

Spiste jo softis i helga, og han titta liksom ned på den med store øyne...Var litt fristende å la han smake,men han fikk ingenting:P

Spiste jo softis i helga, og han titta liksom ned på den med store øyne...Var litt fristende å la han smake,men han fikk ingenting:P

Hehe de vil gjerne smake ja :P jeg har vare gitt han litt på fingeren min da..men falt i smak :P;)

Dem skal ikke drikke kumelk før de er 12mnd fordi det gjør at kroppen tar til seg mindre jern.. ellers er det ikke farlig.. mme er jo basert på kumelk;) og når de begynner med brød, så er det jo melk i både brødet og i mye av pålegget.. og man kan fint lagr middag basert på kumelk også :)

Men enig med at dem har jo ikke behov for å smake på søtt..for det kommer uansett..hehe :)
tror det er mer melk i vaniljesaus enn i mme men det er nå greit, samme for meg hva andre velger å gi sine unger :)

Jeg har nå knapt latt storesøster på to fått smake slikt, så det er ikke aktuelt for lillebror heller. Jeg er litt hysterisk på sånt, og jeg innrømmer det glatt! :P Jo lenger de kan holde seg unna, jo bedre - det kommer tidsnok en tid hvor de skjønner hva det er og jeg venter til dess :P Men det er et valg som jeg har tatt for mine barn, hva andre gjør med sine får være opp til dem ;) Tenker at lillebror sikkert kommer til å få smake på ting tidligere enn hva storesøsteren gjorde, men det får vente en god stund enda! Haha, høres jeg ut som en superstreng mamma? :P

tror det er mer melk i vaniljesaus enn i mme men det er nå greit, samme for meg hva andre velger å gi sine unger :)

Joda er nok det.. men tenker at smaksprøver (litt på fingeren eller en liten skje) gjør ikke noe:)

Jeg har nå knapt latt storesøster på to fått smake slikt, så det er ikke aktuelt for lillebror heller. Jeg er litt hysterisk på sånt, og jeg innrømmer det glatt! :P Jo lenger de kan holde seg unna, jo bedre - det kommer tidsnok en tid hvor de skjønner hva det er og jeg venter til dess :P Men det er et valg som jeg har tatt for mine barn, hva andre gjør med sine får være opp til dem ;) Tenker at lillebror sikkert kommer til å få smake på ting tidligere enn hva storesøsteren gjorde, men det får vente en god stund enda! Haha, høres jeg ut som en superstreng mamma? :P

Aldeles ikke superstreng ;) vi var veldig sånn med nr 1 når hun var liten.. men nr 2 (1,5 år) har fått spise både sjokolade, is, kake osv.. for hun skal ha det andre spiser, og elsker å smake på ting..hehe.. så er umulig å lure hun til å ikke spise sånt, om det er tilgjengelig:P minsten kommer nok også til å kreve sånt ved 1års-alderen, siden søstrene får litt lørdagsgodt..

Hun har fått smake bitte litt is, krem og yoghurt :) Det er så lite at det syns jeg ikke gjør noe :) Hun får smake på middag og sånn, så hvorfor ikke noe søtt :D

Siste jeg vil være er hysterisk, uansett område ;)
Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hs sa til oss at vi skulle la han smake på det vi spiste, så her får han smake på det meste! Softis falt veldig i smak her

Sent from my iPhone using BV Forum

Sjokolade har hun og smakt på :P

Får små smaksprøver men er ikke så mye som en t skje tilsammen en gang. Viktig at de får smake for å lære seg å like ting. Ikke bare søte ting da selvfølgelig ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her får ho smake på stort sett alt. Men stort sett berre litt frå fingeren min. Men har fått både kake, is, sjokolade, sausar og kremar. Det meste er veldig populært:-)

Jeg har nå knapt latt storesøster på to fått smake slikt, så det er ikke aktuelt for lillebror heller. Jeg er litt hysterisk på sånt, og jeg innrømmer det glatt! :p Jo lenger de kan holde seg unna, jo bedre - det kommer tidsnok en tid hvor de skjønner hva det er og jeg venter til dess :p Men det er et valg som jeg har tatt for mine barn, hva andre gjør med sine får være opp til dem ;) Tenker at lillebror sikkert kommer til å få smake på ting tidligere enn hva storesøsteren gjorde, men det får vente en god stund enda! Haha, høres jeg ut som en superstreng mamma? :p

Jeg tenker ikke at du er superstreng iallefall. Det er ikke noe de har behov for, og de mangler ikke akkurat noe ved at de ikke får snop;) Jeg bare tror at jeg ikke klarer vente så lenge kjenner jeg meg selv rett...Blir nok alltid tidligere for nestemann ja:)
Gubben ble fortalt at naturell yogurt var snop som liten, så han fikk ikke smake noe før han var 3år. haha

Hun har fått smake bitte litt is, krem og yoghurt :) Det er så lite at det syns jeg ikke gjør noe :) Hun får smake på middag og sånn, så hvorfor ikke noe søtt :D

Siste jeg vil være er hysterisk, uansett område ;)

Litt tar vel ingen skade av;):D Hva yougurt har hun fått? Stortsett bare naturell yougurt her i hus, og det er gjerne ikke så nammenam for han:P

Back
Topp