Hvordan bor dere? :)

Aprikosblomst

Elsker forumet
Leilighet, hus eller annet? Har dere kjøpt eller leier dere? Har dere eget soverom til den lille som kommer? :)

Selv bor vi i en leilighet på 65 kvm, men kun ett soverom - og et knøttlite bad.. Vi leier også for øyeblikket. Mannen er egentlig elektriker, men holder på med tilleggsutdannelse slik at han får tittelen ingeniør. Jeg er til våren ferdigutdannet førskolelærer :)

I morgen skal vi ha møte over telefonen med en av meglerne fra min hjemplass, for vi skal se om vi kan få lån allerede nå, slik at vi får reservert en av de splitter nye leilighetene som er snart er ferdigbygget der (85 kvm, stort bad og 2 soverom). Håper alt går i orden :D

Om det mot formodning ikke skulle bli at vi kan få nok i lån til denne leiligheten foreløpig, blir vi boende i Trondheim noen år ekstra, men begynner leiting rett etter jul på ei finere leilighet, med litt "å gå på" når det kommer til badet - og to soverom (for gjesters skyld) :)
 
Bor i leilighet på 75 kvm Kjøpte den i fjord sommer, så nå er vi på jakt etter et hus istedenfor med større plass Har stor hund som tar mye plass også !
 
Vi har nettopp kjøpt hus. Liten enebolig med 4 soverom og 2 bad. Akkurat passe til oss som blir 5 :)
 
Vi bor i enebolig:) Foreløpig er det bare 1.etg som er i bruk. Her har vi 2 soverom, kjøkken,stue, gang, bad og bod. Nå har jo vi en gutt fra før så mulig lille i magen må dele rom med storebror en periode. Kommer helt ann på når vi får pusset opp kjelleren. Men der er det i alle fall meningen at vi skal ha kjellerstue/gjesterom, 2 soverom, gang, bad, bod og et ekstra rom vi kan bruke til oppbevaring eller inngangsparti siden det er utgangsdør nede også...:)
 
Vi eier ett hus :) men skal selge det neste år, det er planen ihvertfall :p
 
leier enebolig med 3 soverom, stoort bad å masse plass ;)
sett bort i fra at jeg bor borte fram til fødsel i en knøttliten hybel.. gleder meg til å flytte hjem :)

er det dyrt å leie sånn passe str på hus i tr.heim?
 
Vi bor i 270 kvm enebolig med fem soverom:rolleyes:
 
Leier en særdeles fin og billig leilighet på rundt 70 kvm :) betaler bare 3300 i mnd, og har to soverom, stort bad og nyoppusset kjøkken. Tenker å bo her til babyen har fylt ett år iallefall!
 
Vi eier leilighet på 45 Kvm men skal kjøpe enebolig på nyåret :) alt er klart
Er bank og slikt bare venter på drømmehuset <3
 
Her får vi dekket bosted av samboers jobb, per i dag har vi ca 60kvm med et stort soverom, stort bad og gang og åpen løsning på stue/kjøkken. Vi er fornøyde, men håper jo vi kan ta over en av leilighetene jobben hans har med 2 soverom når de blir ledige i april, hvis samboer får ny kontrakt! Vi flytter mye rundt i landet, pga jobben til samboer, så har ikke kjøpt noe, men har spart opp til å slippe og ha så mye lån hvis vi vil kjøpe igjen :)
 
Vi eier rekkehus, men med tre soverom så planen er huskjøp til våren.
 
Vi eier en enebolig. 240 m2 og 5 soverom i hoveddel. Og så har vi to leiligheter, en 3 roms og en 2 roms som vi leier ut :)
 
Samboer eier huset vi bor i! 3 etasjer, foreløpig 3 soverom som kan bli til 4:) planen er at jeg skal kjøpe meg inn når jeg er ferdig på skolen!
 
Bor landlig men sentralt om man har bil :)
Kjøpte hus for et år siden som er på 118kvm med grovkjeller. Boareal rundt 90kvm og 2 soverom :)
Blir vel å ta over gården til svigerfar om noen år, hvor huset er på 3×150kvm :)
 
Så gøy å høre hvordan dere bor! :)
 
leier enebolig med 3 soverom, stoort bad å masse plass ;)
sett bort i fra at jeg bor borte fram til fødsel i en knøttliten hybel.. gleder meg til å flytte hjem :)

er det dyrt å leie sånn passe str på hus i tr.heim?

Alt er nok dyrt i selve Trondheims-området. Drar man ca 20 min utenfor Trondheim kan man få både hus og leiligheter til halv pris enn hva man får i sentrum og omegn :)
 
Vi flyttet inn i vårt nybygde hus for et godt år siden. 5 soverom, så god plass :)
 
Vi bor i enebolig:) Foreløpig er det bare 1.etg som er i bruk. Her har vi 2 soverom, kjøkken,stue, gang, bad og bod. Nå har jo vi en gutt fra før så mulig lille i magen må dele rom med storebror en periode. Kommer helt ann på når vi får pusset opp kjelleren. Men der er det i alle fall meningen at vi skal ha kjellerstue/gjesterom, 2 soverom, gang, bad, bod og et ekstra rom vi kan bruke til oppbevaring eller inngangsparti siden det er utgangsdør nede også...:)
Nesten samme her hos oss :) kjøpte enebolig på 160 kvadrat i vår. Her holder vi på å pusse opp 1 etg, ferdig med stue og kjøkken, og badet blir ferdig neste uke. Etter jul skal vi pusse opp de to soverommene og gangen i denne etasjen. Så får vi se hvor langt vi kommer med kjelleren før baby kommer :p i kjelleren blir det to soverom, ett med walk-in garderobe og stort bad, vaskerom, kjellerstue (man-cave) bod og ett lite gjestetoalett.
 
Vi Leier et hus med 4 soverom og 200qm i Akershus.
Har veldig lyst å kjøpe men blir vanskelig å spare egenkapital :p
Jaja jeg tror vi kommer til å leie hele vårt liv hvis ikke vi vinner i Lotto :D
 
Back
Topp