Hvordan blir din permisjon?

Da har jeg fått sjekket opp litt, på jobben min er det de som gir meg lønn i permisjonstiden, og får igjen fra NAV ! Så da får jeg rett på feriepenger og vanlig ferie:) mens andre bedrifter gjør at du får fra NAV og da får man ikke rett på feriepenger :) såpass viktig og følge med :)

Trodde en hadde rett på feriepenger uansett, så lenge en har rett på penger i permisjonen, men det var godt du fant ut av det :)

Det trudde jeg også , helt til jeg fikk vite at ei vennine plutselig satt der med 1500 kr , NAV dekker bare feriepenger de første ukene eller noe! Så er litt greit og vite det:)

Det trudde jeg også , helt til jeg fikk vite at ei vennine plutselig satt der med 1500 kr , NAV dekker bare feriepenger de første ukene eller noe! Så er litt greit og vite det:)
Tror man bare tjener feriepenger etter den obligatoriske kvoten. Altså totalt 23 uker, derav 14 til far. (?) Blir ikke mange kronene i hvertfall.. :(

Tror man bare tjener feriepenger etter den obligatoriske kvoten. Altså totalt 23 uker, derav 14 til far. (?) Blir ikke mange kronene i hvertfall.. :(
Jeg får vanlig feriepenger og mister ikke noe! Så jeg ville sjekket med jobben din hvordan de gjør det! For det varierer veldig! Veldig kjipt og miste feriepengene sine:/

Jeg vil tro jeg får feriepenger for så lenge vikariatet mitt gjelder. Men det siste halvåret får jeg nok bare de kr. Nav gir meg. Heldigvis har vi tatt høyde for dette. :-)

Jeg vil tro jeg får feriepenger for så lenge vikariatet mitt gjelder. Men det siste halvåret får jeg nok bare de kr. Nav gir meg. Heldigvis har vi tatt høyde for dette. :-)
Det ville jeg sjekket opp, jeg jobber i rekrutteringsbyrå og vi er veldig strenge på våre kandidater og permisjonspenger:/ NAV gir deg vel bare penger for de første 12 ukene trur jeg

Er vikar i kommunen.. skal få utbetalt fra kommunen frem til juli. Så da tenker jeg jeg også får ferie grunnlag fra det.. men ja.. må nok dobbelt sjekke det. :')

Er vikar i kommunen.. skal få utbetalt fra kommunen frem til juli. Så da tenker jeg jeg også får ferie grunnlag fra det.. men ja.. må nok dobbelt sjekke det. :')

Tror også du får når det er fra Stat/kommune, de pleier å være ganske greie på slikt :) men best å sjekke for å vær sikker ;)

Vi skal ha 100 % dekning. Her har ikke pappa mulighet til å ta ut pappaperm fordi han er selvst næringsdrivende.. Vi mister derfor 14 uker, som jeg tar igjen i ferie og ulønnet permisjon..

Det er visstnok veldig god barnehagedekning her vi bor, så håper å få kommet inn utenom uttak, men ellers må vi ha en kombinasjon av dagmamma/tanter/besteforeldre månedene fra mars til august. Vi skal nok få det til å gå opp på den ene eller andre måten :)

Ellers er jeg også så heldig at jobben min utbetaler permisjonen og får etterbetalt av NAV, så jeg får feriepenger av alle permisjonspengene. :)

Last edited:
Jeg har bestemt meg for 100% siden jeg tjener såpass lite i forhold til samboeren min at det ville ikke gått de 14 ukene med 80% sånn økonomisk. Så tar nok jeg ut 4 uker ferie etter fars endt pappa perm.
Får se hvor mange prosent jeg går tilbake til jobb med etter det. Har ikke så veldig lyst til å sende ungen på barnehage fult så tidlig.

Nav dekker 12 uker feriepenger. Hvis man ikke tenker over det så får man seg et sjokk når feriepengene kommer. 12 uker er ganske lite :(

Jeg får heldigvis penger fra arbeidsgiver og de får refusjon fra Nav.

Vi skal gjøre det sånn: Tar 80 % perm og 100 % lønn. Man taper litt hvis man velger 100 % permisjon, så vi setter av penger i stedet.

Jeg skal være hjemme 100 % fram til ungen er nesten 8 mnd. (da inkluderer det fem uker ferie som forlenger perioden min) Også skal vi ha 20 uker hvor far skal være hjemme 3 dager i uken og jeg 2 dager i uken. Da er vi kommet til sånn rundt april. Så skal far ha 100 % i syv uker (dette inkluderer fem uker ferie) og etter det skal jeg ha fem uker ferie. Og da er vi plutselig i august og barnet er klar for barnehagestart. :)

Nav dekker 12 uker feriepenger. Hvis man ikke tenker over det så får man seg et sjokk når feriepengene kommer. 12 uker er ganske lite :(

Vi skal gjøre det sånn: Tar 80 % perm og 100 % lønn. Man taper litt hvis man velger 100 % permisjon, så vi setter av penger i stedet.

Jeg skal være hjemme 100 % fram til ungen er nesten 8 mnd. (da inkluderer det fem uker ferie som forlenger perioden min) Også skal vi ha 20 uker hvor far skal være hjemme 3 dager i uken og jeg 2 dager i uken. Da er vi kommet til sånn rundt april. Så skal far ha 100 % i syv uker (dette inkluderer fem uker ferie) og etter det skal jeg ha fem uker ferie. Og da er vi plutselig i august og barnet er klar for barnehagestart. :)
Å, det hørtes ut til å være et vel gjennomtenkt permisjonsplan! Var noe slikt jeg hadde sett for meg også, helt min mitt arbeid gikk i grus :( Supert å kombinere perm med litt arbeid, da tøyer man tiden uten å tape hverken penger eller trygderettigheter.
Flinke er dere! :D

Skal si dere har alt i orden! Så bra :) skulle ønske vi også hadde kommet så langt ;)

Fnis. Ja, jeg liker å vite litt hvordan ting ser ut framover. Samt at pengene strekker til.

Også jobber jeg med/mot Nav og vet hvor mye tull de kan gjøre, så da satte jeg opp et excelark med uker og dager :cool:

Haha! DEN kontrollfreaken!

Huff! Så utrolig kjedelig at du mistet jobben :(
Hvis det er noe trøst så var jeg bare vikar og hadde ingen jobb å gå tilbake til etter første. Men så ble jeg gravid igjen og overlappet den ene permisjonen med dem andre da. Noe for deg? ;)

Fnis. Ja, jeg liker å vite litt hvordan ting ser ut framover. Samt at pengene strekker til.

Også jobber jeg med/mot Nav og vet hvor mye tull de kan gjøre, så da satte jeg opp et excelark med uker og dager :cool:

Haha! DEN kontrollfreaken!

Huff! Så utrolig kjedelig at du mistet jobben :(
Hvis det er noe trøst så var jeg bare vikar og hadde ingen jobb å gå tilbake til etter første. Men så ble jeg gravid igjen og overlappet den ene permisjonen med dem andre da. Noe for deg? ;)
Hørtes ut som noe jeg kunne gjort :p Er livredd for å være avhengig av den etaten :/

Haha, med bekkentrøbbel allerede så frister det veldig å tenke på nr 2 ja :p

Skulle gjerne hatt en god plan over permisjonen jeg også, men gubben tar alt som det kommer. Han gidder ikke planlegge 2015 når vi er i uke 2 av 2014. Kan bli spennende.

Skulle gjerne hatt en god plan over permisjonen jeg også, men gubben tar alt som det kommer. Han gidder ikke planlegge 2015 når vi er i uke 2 av 2014. Kan bli spennende.
Litt som å høre min det der. Hvertfall dette med permisjon. Nå er det 10. gang jeg ber han tenke nøye i 5 min om han vil ha sammenhengende eller gradert.Når de minuttene har gått vil han helst vite når fristen går ut i stedet :rolleyes:

Nå trenger jeg å få oppklart en ting:
Jeg mener å ha lest at mor må gå ut i permisjon 3 uker før fødsel.
Nå finner jeg ingenting om dette på NAV sine sider.

Mener det var 3 uker før termin og 6 uker etter fødsel som er forbeholdt mor.

Hjeeeeelp :)

Back
Topp