Hvor tidlig får barna dra ut og leke på morgenen?

• Men jeg bare lurer, jeg skiller veldig på å skulle ringe på hos noen og det å leke ute i sin egen hage, lekeplasser og den frie natur. Ringe på, der skal man vente eller være sikker på at det er greit å komme tidlig på besøk, men i vår egen hage MÅ jo mini få sitte i sandkasse og grave 8.30 hvis han vil? Jeg tenker at om han er veldig på å skrike/bruke utestemme kommer jeg til å be han være litt stille fordi naboer kanskje sover, men jeg dropper ikke å gå ut i hagen eller lekeplassen til nærmere 10 bare fordi noen som bor i nærheten kanskje sover.
    Å være ute i sin egen hage er noe helt annet ja. Men når nabounger kommer springende på vår trampoline, og våre leker/lekeapperat som står utenfor huset før vi i det hele tatt har startet dagen, i tillegg til å ringe på før kl er blitt 9 (som de selvfølgelig har fått beskjed om ikke er greit, men gjentar seg gang på gang) blir iallefall jeg litt irritert.

Men «hele verden» er jo lagt opp til å begynne tidlig. Til en viss grad barnehage og spesielt skole. Om de må sove ut i helgene får de jo alt for lite søvn i uka... hvor gammel er han? Tenker at det er foreldrene sitt ansvar å legge barna til riktig tid. Men forstår at det kan være utfordringer. Men om han sover til 9 i helgen blir det jo mye vanskeligere å legge han på søndagskvelden (og også mandag, blir jo litt «jetlag» så da opprettholder man gjerne problemet. Om problem er innsovning er melatonin noe som kan prøves

En lur ting nevnt i tråden her er en ringeklokke dere kan skru av selv.

Her er det ingen unger som renner ned dørene, men vi bor ikke i et nabolag med mange små heller
Så jeg tar ikke ansvar for at sønnen min får nok søvn med andre ord? Han blir absolutt ikke vanskeligere å legge søndagskvelden, og har vi mulighet til å levere han senere i bhg noen dager (noe vi stort sett har siden begge jobber turnus/skift), så gjør vi det. Jeg kommer ikke til å tvinge han i seng tidlig når han ikke er det minste spor trøtt, da har vi det gående resten av kvelden med tull og tøys og han ender opp overtrøtt, men han er stort sett alltid i seng innen kl 20, med mindre det er noe spesielt. Han har rett og slett behov for mer søvn når han kan sove ut, og det må han bare få lov til, tar han ikke opp før kl 7 hver dag fordi «hele verden» er lagt opp sånn :)

• Å være ute i sin egen hage er noe helt annet ja. Men når nabounger kommer springende på vår trampoline, og våre leker/lekeapperat som står utenfor huset før vi i det hele tatt har startet dagen, i tillegg til å ringe på før kl er blitt 9 (som de selvfølgelig har fått beskjed om ikke er greit, men gjentar seg gang på gang) blir iallefall jeg litt irritert.

Hvis det er deres egen trampoline og klatrestativ synes jeg det er veldig merkelig. Jeg hadde bare sagt ifra til barn/foreldre at de ikke kan bruke det før feks 10 eller 11 i helgene. Ser du har sagt ifra, får håpe det kan hjelpe å si ifra igjen eller ta det direkte med foreldrene. Synes uansett man må respektere andres eiendom uansett når på døgnet det er. Vi deler hage med naboen og de har en trampoline, vi kommer til å spørre om å få låne den til lillegutt når de ikke bruker den og det skal nok gå fint, men siden den er utenfor deres hus og heller ikke vår kommer jeg ikke til å bruke den før tidligst 11-12 i helger av nettopp sånne årsaker.

Hvis det er deres egen trampoline og klatrestativ synes jeg det er veldig merkelig. Jeg hadde bare sagt ifra til barn/foreldre at de ikke kan bruke det før feks 10 eller 11 i helgene. Ser du har sagt ifra, får håpe det kan hjelpe å si ifra igjen eller ta det direkte med foreldrene. Synes uansett man må respektere andres eiendom uansett når på døgnet det er. Vi deler hage med naboen og de har en trampoline, vi kommer til å spørre om å få låne den til lillegutt når de ikke bruker den og det skal nok gå fint, men siden den er utenfor deres hus og heller ikke vår kommer jeg ikke til å bruke den før tidligst 11-12 i helger av nettopp sånne årsaker.
Ja det er ganske frustrerende når du sier gang på gang at de får vente med å gå løst på alle lekene til gutten min har komt ut. Sagt fra til både unger og foreldre, men det hjelper ikke.. Har endt med at vi bare må oppbevare alle leker innelåst i garasjen, men orker ikke plukke ut av sandkassa hver dag, og får ikke gjor så mye med trampolina og lekestativet :rolleyes: Har også en som er mye hos bestemoren sin her i gata som også har gått INN i garasjene til naboene her og forsynt seg med leker, med bestemoren på slep.. Har gjentatte ganger sagt at det ikke er greit, da vi må gatelangs for å plukke opp våres leker, som de også til tider har ødelagt :mad:

Ja det er ganske frustrerende når du sier gang på gang at de får vente med å gå løst på alle lekene til gutten min har komt ut. Sagt fra til både unger og foreldre, men det hjelper ikke.. Har endt med at vi bare må oppbevare alle leker innelåst i garasjen, men orker ikke plukke ut av sandkassa hver dag, og får ikke gjor så mye med trampolina og lekestativet :rolleyes: Har også en som er mye hos bestemoren sin her i gata som også har gått INN i garasjene til naboene her og forsynt seg med leker, med bestemoren på slep.. Har gjentatte ganger sagt at det ikke er greit, da vi må gatelangs for å plukke opp våres leker, som de også til tider har ødelagt :mad:
Snakk om å ta seg til rette :eek: for en frekkhet!

Whaaaaat, hva er det med oppdragelsen til unger nå om dagen, for ikke å si foreldrene også :dead: :banghead: :pompus: o_O

Hahahaha trodde du tulla. Kjipt å bli vekt kl 9?!?!?!!!!

Her blir vi vekt i 6-tida hver dag. Eldste våkner gjerne 5, men holder seg på rommet med iPaden til rundt 6, da er det dag.

Å få sove til kl 9 høres jo ut som luksus!

Eldste er bare 4, da, så alt for liten for å leke ute alene ennå. Når begynner de med det? Når de er rundt 7-8?
Min begynte å leke ute alene i hagen når hun var 4. Kommer vel an på hvor man bor

Whaaaaat, hva er det med oppdragelsen til unger nå om dagen, for ikke å si foreldrene også :dead: :banghead: :pompus: o_O
Nei du kan så si.. Gullungen til bestemor som får gjøre som han vil.. Veldig spesielle folk, da de går rundt her og vaser, både bestemor, mor og gutten. Vet flere naboer her som er frustrerte, og når de ikke en gang tar hintet når alle leker blir gjemt bort overalt her er det jo ikke håp :mad:

Vi har vært invitert i bursdag kl 9 på en søndags morgen. Det synes jeg er ALTFOR tidlig.

Kl. 11 synes jeg er ok.

Her er det sånn 10- halv 11 hvis det er snakk om å ringe på hos venner for å spørre om å leke.. jeg går gjerne i morgenkåpe til rundt de tidene spesielt på søndager, og vi spiser seine frokoster i helgene..
er det ut på lekeplassen for å sparke fotball og sparke hardt i sklia(:shifty:) så sier vi ca 10 da også..

Kommer an på hvordan man bor tenker jeg. Her vi bor nå kan de gå ut når som helst for det er ingen som hører oss uansett. Der vi bodde før hadde jeg nok drøyet til kl 10 siden det var naboer tett på. Bikkja burde lære seg at avisa kommer på natta uansett da. Han bjeffer når han hører en bil :o

Vi er som regel ute fra kl 9, men det har skjedd at vi er ute kl 8 også. Nå er naboene våre hovedsaklig pensjonister og de starter gjerne snøfresen eller plenklipperen kl 06.30 på alle ukedager... så litt ungeskrål får de værsågod bare tåle!

Back
Topp