Hvor tidlig får barna dra ut og leke på morgenen?

Hahahaha trodde du tulla. Kjipt å bli vekt kl 9?!?!?!!!!

Her blir vi vekt i 6-tida hver dag. Eldste våkner gjerne 5, men holder seg på rommet med iPaden til rundt 6, da er det dag.

Å få sove til kl 9 høres jo ut som luksus!

Eldste er bare 4, da, så alt for liten for å leke ute alene ennå. Når begynner de med det? Når de er rundt 7-8?

7-8 år? Mi har vært ute å lekt alene siden hun var 4 :hilarious: Ingen problem her! De andre barna rundt her har også vært så små når de fikk lov. Godt nabolag der alle passer på alles unger, så når noen sjekket sine unger sjekket de alle, så de ble rimelig godt fulgt opp selv om de var alene ute :)

Hahahaha trodde du tulla. Kjipt å bli vekt kl 9?!?!?!!!!

Her blir vi vekt i 6-tida hver dag. Eldste våkner gjerne 5, men holder seg på rommet med iPaden til rundt 6, da er det dag.

Å få sove til kl 9 høres jo ut som luksus!

Eldste er bare 4, da, så alt for liten for å leke ute alene ennå. Når begynner de med det? Når de er rundt 7-8?
Ja det er kjipt å bli vekt kl 9 når både mini og jeg har behov for søvn når vi kan. Han er ikke flink å legge seg, så helg/ferier er gull for oss, så ja, da er det kjipt når det florerer unger i alle retninger, som skråler og styrer og ringer på mens vi enten fortsatt ligger i sengen eller såvidt har startet dagen..

9.30-10- tida kan de gå ut i gården og leke på trampolina. Da har samtlige naboer stått opp.

Kl 9 er ikke alle oppe en gang her, iallefall ikke jeg :p

Her liker de andre 3 late rolige morgener før de vekker meg og vi begynner på frokost. Ungene får som regel ei skive hvis de trenger før frokost da.

Men nå er det ikke så mange ute i området her før klokka bikker 11 tror jeg

Ja det er kjipt å bli vekt kl 9 når både mini og jeg har behov for søvn når vi kan. Han er ikke flink å legge seg, så helg/ferier er gull for oss, så ja, da er det kjipt når det florerer unger i alle retninger, som skråler og styrer og ringer på mens vi enten fortsatt ligger i sengen eller såvidt har startet dagen..
Men «hele verden» er jo lagt opp til å begynne tidlig. Til en viss grad barnehage og spesielt skole. Om de må sove ut i helgene får de jo alt for lite søvn i uka... hvor gammel er han? Tenker at det er foreldrene sitt ansvar å legge barna til riktig tid. Men forstår at det kan være utfordringer. Men om han sover til 9 i helgen blir det jo mye vanskeligere å legge han på søndagskvelden (og også mandag, blir jo litt «jetlag» så da opprettholder man gjerne problemet. Om problem er innsovning er melatonin noe som kan prøves

En lur ting nevnt i tråden her er en ringeklokke dere kan skru av selv.

Her er det ingen unger som renner ned dørene, men vi bor ikke i et nabolag med mange små heller

Men «hele verden» er jo lagt opp til å begynne tidlig. Til en viss grad barnehage og spesielt skole. Om de må sove ut i helgene får de jo alt for lite søvn i uka... hvor gammel er han? Tenker at det er foreldrene sitt ansvar å legge barna til riktig tid. Men forstår at det kan være utfordringer.

Her er det ingen unger som renner ned dørene, men vi bor ikke i et nabolag med mange små heller

Hvor får man tak i slik ringeklokke? Det hadde vært genialt, jeg hater at folk ringer på døra på kvelden etter at ungene har lagt seg :hilarious:

Jeg drev og sov ut i helgene når jeg måtte opp tidlig i ukedagene (når mine foreldre måtte levere i bhg og jeg skulle på skolen):p
Og det fordi om jeg la meg i grei tid, noen har større søvnbehov enn andre:shy:
Jeg syns at kl 10, som de fleste skriver, er en grei tid å ut for å leke/komme på døra osv :)

Hvor får man tak i slik ringeklokke? Det hadde vært genialt, jeg hater at folk ringer på døra på kvelden etter at ungene har lagt seg :hilarious:

Jeg drev og sov ut i helgene når jeg måtte opp tidlig i ukedagene (når mine foreldre måtte levere i bhg og jeg skulle på skolen):p
Jeg syns at kl 10, som de fleste skriver, er en grei tid å ut for å leke/komme på døra osv :)
Jeg har stort søvnbehov men har ikke noen mulighet til å sove ut om morgenen... når jeg skal tilbake på jobb etter påske må jeg dra hjemmefra før kl 7. Blir mindre vanskelig når jeg legger meg til samme tid ca. 7 dager i uka, selv om det strider mot min b-menneske-natur. Jeg tar melatonin innen kl 21 og legger meg innen kl 22 og sovner da fort pga melatoninen (noen ganger gjør jeg dette en time før, for babyen våkner mange ganger hver natt så jeg er kjempesliten). Uten melatonin sovner jeg ikke før sånn 1, og da er jeg jo helt ødelagt dagen etter.

Jeg skulle ønske jeg kunne legge meg rundt midnatt og sove til 8-9 hver dag, men dessverre er ikke verden rundt meg sånn (barna, jobben osv).

Og nå er jeg mye mindre trøtt på mandagr enn jeg var før vi hadde barn når jeg var lenge oppe i helgene og sov lenge i helgene. Da ble det jo skikkelig jetlag på mandager. Hatet mandager da :P

de appstyrte smart-ringeklokken kan vel stilles inn på tid :) og mange vanlige kan man vel bare trekke ut kontakten til? :D

Men «hele verden» er jo lagt opp til å begynne tidlig. Til en viss grad barnehage og spesielt skole. Om de må sove ut i helgene får de jo alt for lite søvn i uka... hvor gammel er han? Tenker at det er foreldrene sitt ansvar å legge barna til riktig tid. Men forstår at det kan være utfordringer. Men om han sover til 9 i helgen blir det jo mye vanskeligere å legge han på søndagskvelden (og også mandag, blir jo litt «jetlag» så da opprettholder man gjerne problemet. Om problem er innsovning er melatonin noe som kan prøves

Når man har bhgbarn så er ikke det like viktig da om man ikke må opp tidlig
Mange av oss har hatt mulighet til å ha sene morninger

Jeg har stort søvnbehov men har ikke noen mulighet til å sove ut om morgenen... når jeg skal tilbake på jobb etter påske må jeg dra hjemmefra før kl 7. Blir mindre vanskelig når jeg legger meg til samme tid ca. 7 dager i uka, selv om det strider mot min b-menneske-natur. Jeg tar melatonin innen kl 21 og legger meg innen kl 22 og sovner da fort pga melatoninen (noen ganger gjør jeg dette en time før, for babyen våkner mange ganger hver natt så jeg er kjempesliten). Uten melatonin sovner jeg ikke før sånn 1, og da er jeg jo helt ødelagt dagen etter.

Jeg skulle ønske jeg kunne legge meg rundt midnatt og sove til 8-9 hver dag, men dessverre er ikke verden rundt meg sånn (barna, jobben osv).

Og nå er jeg mye mindre trøtt på mandagr enn jeg var før vi hadde barn når jeg var lenge oppe i helgene og sov lenge i helgene. Da ble det jo skikkelig jetlag på mandager. Hatet mandager da :p

Vi er forskjellige, vi jobber til alle døgnetstider og må sove da vi har mulighet til det. Samtidig som våre barn er a mennesker. Man kan gjerne tro at man kan endre ett B menneske men jeg tenker at da er man ikke helt B. Melatonin er det faktisk aldersgrense på, og svært få leger skriver ut dette for at barna sover lenger i helgene og ikke får sove tidlig på søndag.
Vi måtte gjennom mye før mitt barn fikk prøve dette pga søvnproblemer, så lenge barn kan få lov å følge sin klokke så er det mye bedre enn at vi voksene skal tvinge barna inn i en rytme som passer oss.
Min venninne har prøvd å legge sitt barn 19 siden barnet var bare noen få måneder, har aldri gått, det er bare tull og tøy frem til klokken blir 21/2130.
Mitt barn derimot blir fullstendig ødelagt av å være oppe så sent, dette ligger i oss og kan ikke endres. Derfor har jeg aldri hatt en normal jobb, og skolen var ett mareritt da jeg var trøtt bestandig og måtte sove ut i helgen uansett hvor mye mamma maste og vekket meg i helgene for å ikke snu døgnet. Hun er a :p Så at man tar hensyn til alle synes jeg er greit ikke sende barn på døra før 10 og ikke sende barn på døra så seint som 22 :)

Og nå er jeg mye mindre trøtt på mandagr enn jeg var før vi hadde barn når jeg var lenge oppe i helgene og sov lenge i helgene. Da ble det jo skikkelig jetlag på mandager. Hatet mandager da :p
Jeg får ikke heller sovet ut som jeg ønsker nå når jeg er blitt "voksen" med barn og jobber. Jeg drar hjemmefra 06.30 når jeg jobber det ene stedet, 07.00 på det andre stedet.
Jeg tenkte mer på da man var mindre, gikk på skole/bhg og alltid hadde fri i helger/ferier :) (ja, hun ene har godt sovehjerte av mine unger, men det hjelper ikke meg når minsten ikke har det :hilarious:)

Hos oss virker det sånn at dersom ringeklokka ikke lager lyd inn (ikke at vi faktisk trakk den ut, men den er/var litt vanskelig å høre av og til og må trykke rett på knappen) så kommer det lett anklagende melding på telefonen fra mor til naboen om at hennes barn ble lei seg når ingen kom ut og vi åpenbart var hjemme.

Å trekke ut kontakten har jeg aldri praktisert, jeg antar folk som ringer på har en grunn til å ville ha tar i oss Og altså bedriver jeg heller voksenopplæring på tema at vi ikke spiser frokost før fuglene våkner når vi har fri, og derfor ikke er klare for å gå ut å leke klokka ni. Det har fungert fint

Ut i Hagen kan gjerne være kl 7-8, men nærmere andre hus pleier vi å drøye til nærmere kl 10. Har ikke sover til kl 9 siden jeg fikk barn, jeg heller, men eldste sover noen ganger til kl 7 nå, og det er deilig :)

Nei, du er ikke den eneste som synes det er kjipt . Jeg har barn som sover å når det hamrer på døra 8.30-9 tida , så klikker det for meg. I allefall når du har gitt beksjed tusen ganger , at vi sover lenge , spiser frokost og badet rundt , så unga er jo ikke klare før i 11-12 tida her.

Enda værre er det når man åpner døra kl 8.30 å sier at ungen sover. Jeg kan be henne /Han ringe på til deg når hun/Han er klar. Må få stått opp å spist osv.

Også går det 15 min så hamrer det faen meg på døra igjen og samme spørsmål fra samme jævla unge. Så tok ut batteriene og driter i å låse opp døra på morran.

Mora til ungen er like blåst og fått beksjed hundre ganger...Så noen mennesker finnes det ikke håp for .

Hater å bli forstyrra og ille er det når unga ikke liker sånt mas.

Min er 15 mnd og har akkurat begynt å sove lenge på morgenen - ENDELIG❤️! Og hva lenge er? Det er til klokka 6 ;) ;) jeg er SÅ lykkelig over søvn igjen, og dette er altså ikke ironisk :)
Vi går gjerne ut i 9-tida og jeg håper vi kan ta noen turer ut fra rundt 8 om sommeren også. Vi har naboer tett på, så jeg kommer til å passe på at han ikke løper rett under vinduet til naboen og herjer, men helt ærlig..så finnes det ørepropper. Etter søvnløse netter hvor jeg ikke har hatt annet valg enn å sove dritt, natt etter natt uten å vite når det blir bedre har jeg ca null sympati for de som kan sove bra neste natt og den etter der om de sover dårlig en natt. :) vi kommer til å dra til klatrestativ og lekeplasser rundt 8-9 når dagen har var flere timer for oss allerede, men kommer som sagt til å unngå at han bråker for tett opp til vinduet til naboene og når den tid kommer at han skal besøke venner venter vi nok til 10 hvis vi ikke har en avtale.

Hvis man bor i et tettbebygd strøk og i nærheten av lekeplass må man bare regne med at det kan være bråk til tidspunkt som ikke passer en selv. Man kan såklart forvente at regelverket for støy blir overholdt om borettslaget har slikt, og jeg synes vel at man kan forvente at folk venter med å ringe på til rundt 9-10 om en ikke har en avtale, men bråke på lekeplassen det må da være lov fra rundt 8,da er tross alt dagen i gang og med tanke på regelverk som omhandler støy pleier det vel ofte å begrense seg til 22/23-7.

:)

Jeg har rivd av hele ringeklokka, det funker også :hilarious: så folk må banke på. Ser utgangsdøra fra stue/kjøkken da :p

Jeg har rivd av hele ringeklokka, det funker også :hilarious: så folk må banke på. Ser utgangsdøra fra stue/kjøkken da :p
Hahaha :hilarious:
Jeg er forsåvidt enig i det du skriver med tettbygd strøk, lekeplass osv :) men, det med å ringe på ringeklokka kl 09 på morgenen er uaktuelt her :p enten ligger vi å sløver, står midt i morgenstell eller maks kommet til at vi sitter med frokosten (i helger og ferier, når bhg er stengt) :shy: ikke alltid at vi sover, men det er deilig med en rolig frokost uten forstyrrelse når man selv og ungene har fri :)

Hahaha :hilarious:
Jeg er forsåvidt enig i det du skriver med tettbygd strøk, lekeplass osv :) men, det med å ringe på ringeklokka kl 09 på morgenen er uaktuelt her :p enten ligger vi å sløver, står midt i morgenstell eller maks kommet til at vi sitter med frokosten (i helger og ferier, når bhg er stengt) :shy: ikke alltid at vi sover, men det er deilig med en rolig frokost uten forstyrrelse når man selv og ungene har fri :)

Ja, jeg tenker også at man ringer jo på til folk man kjenner. Så når min blir større kommer jeg til å forhøre meg om når det er aktuelt med besøk på en lørdagsmorgen, også forholder vi oss til det :) det er jo ofte de samme barna man får/går på besøk til, så jeg tenker vi finner ut av sånt på forhånd. For oss vil det, om vi fortsatt har morgenfugl, være greit med besøk fra 9, mens andre ikke vil ha besøk da, så da ringer vi ikke på der bare fordi de er greit for oss :p
Jeg synes man godt kan spørre en gang på forhånd, også forholde seg til ulikheter i mårrastellet. :)

Ja, jeg tenker også at man ringer jo på til folk man kjenner. Så når min blir større kommer jeg til å forhøre meg om når det er aktuelt med besøk på en lørdagsmorgen, også forholder vi oss til det :) det er jo ofte de samme barna man får/går på besøk til, så jeg tenker vi finner ut av sånt på forhånd. For oss vil det, om vi fortsatt har morgenfugl, være greit med besøk fra 9, mens andre ikke vil ha besøk da, så da ringer vi ikke på der bare fordi de er greit for oss :p
Jeg synes man godt kan spørre en gang på forhånd, også forholde seg til ulikheter i mårrastellet. :)
Lurt å gjøre avtaler, ja. Da vet man hva man har å forholde seg til :happy:

Back
Topp