Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ble vekket av motorsykkel klokka 6 i dag... Det er verre enn unger. Eg har barnefri annakvar helg men vekker unger ute meg, så legger eg meg til å sova igjen. Ikkje lett for meg men prøver.
Vet du hva, motorsykkel er så SYKT mye mer irriterende enn unger. Naboen har sportsbil, sånn som bråker og hyler bare du tenker på å starten den.
Sånne bråkete kjøretøy kunne jeg faktisk klart meg uten. Blir ikke sur av å bli vekket av barn som leker, men fulle folk og Harley Davidson har jeg mindre toleranse for.
Jeg vet at som nabo kan man forvente litt mer stillhet etter kl 23, men finnes det en "fra kl 23 til kl ?"? Altså grense for hvor tidlig man kan begynne å bråke? For kl 6 er jo fryktelig tidlig, og jeg hadde blitt meget grettenVet du hva, motorsykkel er så SYKT mye mer irriterende enn unger. Naboen har sportsbil, sånn som bråker og hyler bare du tenker på å starten den.
Sånne bråkete kjøretøy kunne jeg faktisk klart meg uten. Blir ikke sur av å bli vekket av barn som leker, men fulle folk og Harley Davidson har jeg mindre toleranse for.
Jeg vet at som nabo kan man forvente litt mer stillhet etter kl 23, men finnes det en "fra kl 23 til kl ?"? Altså grense for hvor tidlig man kan begynne å bråke? For kl 6 er jo fryktelig tidlig, og jeg hadde blitt meget gretten
Hvem startet? Han med motorsykkel eller ungen?Eg ble gretten og..... 6 er ofte då yngste våknar i helga også, men verre var det når han starta i mellom 3-5 om natta
Hvem startet? Han med motorsykkel eller ungen?
De kan gå ut 7 om de vil. Sjarmen med å ikke ha naboer tett på.
Da hadde jeg blitt sint av fare for å vekke ungene midt på natta ogsåMotorsykkel. Yngste ville opp klokka 7.. Då er det natt
Jeg vet at som nabo kan man forvente litt mer stillhet etter kl 23, men finnes det en "fra kl 23 til kl ?"? Altså grense for hvor tidlig man kan begynne å bråke? For kl 6 er jo fryktelig tidlig, og jeg hadde blitt meget gretten
Når jeg har bodd i borettslag har regelen vært at det skal være ro mellom 23 og 07. Men de fleste har vett i pappen til ikke å begynne med oppussing osv klokka 07 i helgene da.
Må ikkje sei det, plutselig er det eit geni i borettslaget
Haha, ja det kan jo skje
Du veit jo aldri, eg har delt hus med geni som vasket klær halve natta og laget så mykje støy om natta...
Ja, da jeg bodde i studentblokk var det mange spesielle vaner ute og gikk
Stille graving i sandkassa er noe annet enn trampoline under naboens soveromsvindu f.eks.
Det er bare i trampoline-sesongen mine store unger vil ut på morgenen og da synes jeg av hensyn til naboene de kan vente til 10
Og av hensyn til meg, til etter frokost
Men ja. Det plager ikke meg om naboen er på sin trampoline på andre siden av deres hus som er på andre siden enn vårt soverom. Det er bare det at det gjør hun somregel ikke uten å først ringe på og spørre om vår jente vil være med De er jevngamle, hun er nemlig enebarn og vil gjerne leke med noen.
Jeg derimot skiller ikke stort på detMen jeg bare lurer, jeg skiller veldig på å skulle ringe på hos noen og det å leke ute i sin egen hage, lekeplasser og den frie natur. Ringe på, der skal man vente eller være sikker på at det er greit å komme tidlig på besøk, men i vår egen hage MÅ jo mini få sitte i sandkasse og grave 8.30 hvis han vil? Jeg tenker at om han er veldig på å skrike/bruke utestemme kommer jeg til å be han være litt stille fordi naboer kanskje sover, men jeg dropper ikke å gå ut i hagen eller lekeplassen til nærmere 10 bare fordi noen som bor i nærheten kanskje sover.