Hvor tidlig får barna dra ut og leke på morgenen?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Er jeg teit som synes det er kjipt å bli vekt kl 9 hver eneste helg/ferie?

Kan gå ut å leke alene ute kl 8 om han vil, men går ikke til naboer å ringer på før 10-10.30.
Møtes de ute før den tid er der jo greit.

Hadde reagert om det ringte på kl 09 en søndagsmorning (skjedd 1 gang)..ble pent sent hjem igjen med beskjed om å komme tilbake senere.

Edit: Det er ikke noe skrik og skåling når han leker ute. Det er ikke akseptabelt.

Ikke ut før 10 har vært regelen.

Nå for tiden er ikke frokosten klar før i 10 tiden (ungene har fått frukt eller noe først, eldstemann står jo opp før sju) så da er de enda senere ut.

Vi er absolutt våkne klokka ni, men ikke ferdig på badet/påkledd så naboen har lært å vente med å ringe på.

De kan gå ut 7 om de vil. Sjarmen med å ikke ha naboer tett på.

Hahahaha trodde du tulla. Kjipt å bli vekt kl 9?!?!?!!!!

Her blir vi vekt i 6-tida hver dag. Eldste våkner gjerne 5, men holder seg på rommet med iPaden til rundt 6, da er det dag.

Å få sove til kl 9 høres jo ut som luksus!

Eldste er bare 4, da, så alt for liten for å leke ute alene ennå. Når begynner de med det? Når de er rundt 7-8?

Her blir vi vekt i 6-tida hver dag. Eldste våkner gjerne 5, men holder seg på rommet med iPaden til rundt 6, da er det dag.

Eldste er bare 4, da, så alt for liten for å leke ute alene ennå. Når begynner de med det? Når de er rundt 7-8?
Kjipt å bli vekket av andre barn hvis egne barn gjerne sover til 10 :p (jeg har en av den typen)

Haha ja, det høres sikkert superteit ut, men det kryr av nabounger her, og vi har lekestativ nesten rett utenfor soveromsvinduet og min har alltid vært et sovebarn. I tillegg er jeg definisjonen på B menneske, så poenget var vel egentlig at det er kjipt at de herjer og skriker, OG ringer på fra 0830 om morgenen :rolleyes:

Ja om man har barn som sover lenge så er det kjipt å bli vekt kl 9

Njei det spørs jo hvordan man bor da. Vi bor i enden av en blindvei, de får være ut fra den sommeren de er 4 eller 5 stort sett.. Yngste mi er bare 3 og får bare være ute sammen med søsken enda. Eldste fikk lov fra han var 4 men ville ikke (vi flyttet den sommeren så området var ukjent) så han var 5 og mellomste den sommeren hun var 4,5 hun.ville året før.

Der vi bodde til eldste var nesten 4 var det ikke aktuelt før skolealder pga trafikk i tunet.

Vekket før 9 er vi av ungene uansett, men ikke klare for at det skal ringe på døra.

Kjipt å bli vekket av andre barn hvis egne barn gjerne sover til 10 :p (jeg har en av den typen)
Misunneliiiig :D hehe :)

Tror det er fem år siden sist jeg sov til 9. Men jeg har fått sove til 8 kanskje 10 ganger det siste året (med ørepropper mens pappen har stått opp)

Men når barna dine endelig sover lenger enn dette, ville du ikke synes det er kjipt å bli vekket av andres barn?
Er en tid for alt og etterhvert kan dere også sove lenger.
Jeg er ett B menneske og barna mine står opp tidlig, det betyr at jeg får svært lite søvn så i helgen sover vi voksene mens vår eldste lager frokost å setter på en film til de små.
Vi har slått av dørklokken og sover langt i fra lekeplassen heldigvis. Litt søvn må jeg ha :)

Min kan fint sove til 9 og har alltid gjort det. Men som regel våkner han et sted mellom 8 og 9.

Han har fått være ute alene fra han var 4 år. Får ikke gå overalt, men visse steder. Nå er han snart 5 og får gå på et litt større område enn i fjor.

Dette vil jo variere fra barn til barn og hvor man bor.

Men når barna dine endelig sover lenger enn dette, ville du ikke synes det er kjipt å bli vekket av andres barn?
Er en tid for alt og etterhvert kan dere også sove lenger.
Jeg er ett B menneske og barna mine står opp tidlig, det betyr at jeg får svært lite søvn så i helgen sover vi voksene mens vår eldste lager frokost å setter på en film til de små.
Vi har slått av dørklokken og sover langt i fra lekeplassen heldigvis. Litt søvn må jeg ha :)
Jeg er også et b-menneske, men det fungerte jo ikke, så jeg tar melatonin: tar det en time før legging og da får jeg sove tidlig og er et fungerende menneske dagen etter. Uten melatonin sovner jeg jo ikke før 1 uansett hvor trøtt jeg er, men med melatonin kan jeg sovne naturlig klokka 22!

Men sover uansett elendig nå for hun på 9 måneder våkner minst 5-6 ganger hver natt :( av og til 10ganger

Jeg er også et b-menneske, men det fungerte jo ikke, så jeg tar melatonin: tar det en time før legging og da får jeg sove tidlig og er et fungerende menneske dagen etter. Uten melatonin sovner jeg jo ikke før 1 uansett hvor trøtt jeg er, men med melatonin kan jeg sovne naturlig klokka 22!

Men sover uansett elendig nå for hun på 9 måneder våkner minst 5-6 ganger hver natt :( av og til 10ganger

Det hormonet på tabletter fungerer ikke for meg (har prøvd)så har hatt minimalt med søvn de siste 7 årene. Et godt hjelpemiddel om det fungerer. Derfor er det nå endelig vår tur til å sove litt, fleste av oss har vært der du er nå, sånn er det med barn men det vil bli bedre. Derfor veldig greit at andres unger ikke flyr på dørene før 10 om formiddagen..

Misunneliiiig :D hehe :)

Tror det er fem år siden sist jeg sov til 9. Men jeg har fått sove til 8 kanskje 10 ganger det siste året (med ørepropper mens pappen har stått opp)
Storesøster har ekstremt godt sovehjerte:p den i taket som varsler brann begynte å pipe en kveld på storesøsters rom. Lillebror som sover i naborommet ble vekket, mens storesøster sov gjennom piping og at samboer var inne og skiftet batteri :hilarious:

Klokken 10 er regelen hos oss :)

Back
Topp