Hvor skal vi føde ?

Begge de andre gangene har jeg søkt gjennom Mail og da fikk jeg svar innen noen dager begge gangene. Nå må man sende brev, jeg leverte det direkte til en av jordmødrene der når jeg var 7+6 uker. Jeg har ikke fått svar enda men de sa at det er mer enn nok plass så jeg får nok positivt svar med tanke på mine tidligere fødsler hos dem. Nå er jeg 10+5 jeg venter svar i posten. Det tar lang tid.
De andre gangene søkte jeg med en gang jeg fikk en positiv gravdiitets test.

Men søk så tidlig som mulig, jeg kjenner flere som har ventet med å søke og senere fått avslag fordi det har fylt seg opp.
Jeg sendte på e-post og fikk beskjed om at søknaden var mottatt - så håper det er i orden da, burde kanskje sjekke det opp? Søkte for en uke side da, så har ikke så lang tid - håper bare på å få positivt svar...

Jeg sendte på e-post og fikk beskjed om at søknaden var mottatt - så håper det er i orden da, burde kanskje sjekke det opp? Søkte for en uke side da, så har ikke så lang tid - håper bare på å få positivt svar...

Hvis de har sagt at de har mottatt den så får du sikkert svar angående fødeplass på Mail. Jeg klarte bare ikke å finne Mail denne gangen.

Hvis de har sagt at de har mottatt den så får du sikkert svar angående fødeplass på Mail. Jeg klarte bare ikke å finne Mail denne gangen.

Takk, det roet meg litt ;-) Fikk beskjed om at "henvisningen var mottatt" - er jo ikke akkurat henvisning da - men går vel for det samme....

Håper vi snart får svar :-)

Fikk brev i dag, kan ikke se at det står ABC noen sted - men har jo bare søkt på ABC inntil videre så regner med at søknaden der ble godkjent - Ullevål blir det i allefall... Tok da en uke fra jeg sendte søknaden på e-post til jeg fikk brev i posten.

Fikk brev i dag, kan ikke se at det står ABC noen sted - men har jo bare søkt på ABC inntil videre så regner med at søknaden der ble godkjent - Ullevål blir det i allefall... Tok da en uke fra jeg sendte søknaden på e-post til jeg fikk brev i posten.

Jeg søkte også på abc og fikk brev om ultralyd og plass hos Ullevål denne gangen, selv om jeg ikke har søkt gjennom jordmor eller noe slikt. Men vanligvis har jeg fått ett brev der det står: du har fått plass på ABC avdelingen på Ullevål. Da har det stått time og hvilken jordmor som skal følge meg gjennom svangerskapet. Så tror nok det skal komme ett brev til i posten. Eller så kan du ringe og bekrefte, mange gjør det og får svar på tlf før de får brev i posten.

Takk for svarene dine :) Tenkte de kanskje ventet på helsekortet eller det utfylte skjemaet som man skal sende inn før de bekreftet ABC plassen...

Jeg vil føde hjemme. Hadde en aktiv fødsel under 45 minutter sist. etter som det tar meg 45 minutter til sykehuset føler jeg det er det tryggeste. Mannen er foreløpig ikke helt modnet for den tanken. Men jeg skal nok få han med på det :) Noen andre som vurderer hjemmefødsel?

Back
Topp