Hvor skal mai-damene føde?

Veldig usikker - noen Oslo-folk her som kan gi råd? Fødte på riksen sist, var superfornøyd. Men jeg orker ikke dobbeltrom på barsel... Ullevål er sikkert fint, bare veldig skeptisk til at det er så hektisk der. Har egentlig litt lyst å føde på Bærum selv om jeg bor i Oslo, men er usikker siden de ikke har barnelege. Hmm...

Jeg fødte på Ullevål sist :) Kjempe fornøyd, fikk plass på pasienthotellet etter fødsel, hvor samboer også kunne bo sammen med oss :) Jeg måtte ligge noen timer på barsel avdelingen siden jeg ikke klarte å tisse 2 timer etter fødselen og da måtte jeg dele rom med en annen dame, kjempe hyggelig ;) ( de hadde begrenset besøkstid der, kun BF som evt kunne komme på besøk, slik at det ikke ble for slitsomt for den andre som var der). Hadde ikke følelsen av at det var hektisk på føden i allfall :) Lykke til med valget ;)
 
Jeg fødte på Ullevål sist :) Kjempe fornøyd, fikk plass på pasienthotellet etter fødsel, hvor samboer også kunne bo sammen med oss :) Jeg måtte ligge noen timer på barsel avdelingen siden jeg ikke klarte å tisse 2 timer etter fødselen og da måtte jeg dele rom med en annen dame, kjempe hyggelig ;) ( de hadde begrenset besøkstid der, kun BF som evt kunne komme på besøk, slik at det ikke ble for slitsomt for den andre som var der). Hadde ikke følelsen av at det var hektisk på føden i allfall :) Lykke til med valget ;)
Så bra! Jeg endte med å søke Ullevål så fint å høre gladhistorier:)
 
Her blir det mest sannsynlig Ullevål :) Har litt lyst til å søke meg til ABC-klinikken. Synes det virker så fint der, men litt skummelt også, særlig når man aldri har gjort dette før.. :) Noen som har erfaringer derfra?

Fødte på ABC i 2013. For meg som andregangs var det greit. Ikke mer. Hun jeg fikk som jordmor hadde telefonvakt og løp inn og ut, telefonen ringte hele tiden og det var alt annet enn koselig og rolig. Han kom ut 35 minutter etter ankomst på sykehuset. Jeg fødte i badekar, jeg hadde egentlig ikke et ønske om dette, men det var for sent ;) Men godt å føde i badekar i ettertid da, mye mindre påkjenning på kroppen!

Når han var ute og jeg måtte opp fra badekaret etter 2 minutter ble han gitt til pappaen mens jeg ble sjekket og fikset. Det tok lang tid, jeg lå der uten babyen min. Babyen var hos pappa som satt i en stol 2 meter unna. Grusomt! Når de endelig gikk fikk vi noen timer i fred. Ingen kom inn og sjekket verken om natten eller morgenen etter. Fødte klokken 1:30. Ba om å få dra hjem samme dag. Vi fikk familierom da, det var jo positivt. Men ellers tror jeg at vi hadde maks uflaks! Det var ikke det inntrykket jeg hadde før jeg fødte der. Veldig greit å gå til kontroll hos jordmor der på forhånd.
 
Enten Villajoyosa i Spania eller Haukeland i Bergen. Vet ikke om jeg tør satse å fly til Norge tett opptil termin
 
Bergen. Haukeland, KK. Håper på å føde på Storken.
 
Enten Drammen eller Skien, hører egentlig til Skien, men har vært begge de to andre gangene på Drammen, men frister litt med Skien siden de har lystgass der :) Vi får se når det nærmer seg at jeg må velge :)

Jeg fikk første i Skien og nr 2 i Drammen, hadde lett valgt Skien igjen!!! Har faktisk vurdert det nå, selv om vi hører til Drammen. Det er så mye hyggeligere der, på alle måter. Det var hvertfall min opplevelse :)
 
Jeg fikk første i Skien og nr 2 i Drammen, hadde lett valgt Skien igjen!!! Har faktisk vurdert det nå, selv om vi hører til Drammen. Det er så mye hyggeligere der, på alle måter. Det var hvertfall min opplevelse :)
Ok, jg trivdes veldig godt i Drammen jg, og grunnen til at jeg heller mer dit er bl.a. at mamma bor ett annet sted enn meg og d er kortere for ho å kjøre til Drammen :-) men, jg har planer om å reise raskt hjem, så det er ikke livsnødvendig m besøk på sykehuset heller
..jg skal snakke m jordmor om d neste gang jeg er der, og en annen ting som også ligger litt i bakhodet er at jeg har hatt to fødsler hvor d nesten har gått galt, og da tenker jeg at Drammen er nærmest Oslo... Selvfølgelig ingen selvfølge at d skjer no, men tenker på d pga tidligere opplevelser :-)
 
Back
Topp