CharlotteOBecsan
Andre møte med forumet
Rikshospitalet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tønsberg fordi det er nærmest, skulle mye heller dratt til Skien siden de er et mor barn vennlig sykehus![]()
Ja! Tror ikke vi er mangeLitt artig med flere fra Vestfold her!Vi har ingen erfaring fra Tønsberg men er også det som er nærmest for oss. Vi tenker å se an corona-tiltakene når det nærmer seg, og om det er lokale forskjeller blir det kanskje heller Drammen/Skien.
Kan du ikke velge Skien istedet for? Søstra mi bor i Larvik, men valgte Skien da hun fikk eldste sin (men det er jo 15+år siden). Hun jobba/hadde jobba på Tønsberg da, så var vel litt fordi hun ikke ville ha hele kollegiet opp i «privaten».Tønsberg fordi det er nærmest, skulle mye heller dratt til Skien siden de er et mor barn vennlig sykehus![]()
Kan det, men teit å kjøre en time dit når jeg kan kjøre max fem minutter til Tønsberg sykehus. Da blir vi heller hjemme lengst mulig og drar hjem så fort som muligKan du ikke velge Skien istedet for? Søstra mi bor i Larvik, men valgte Skien da hun fikk eldste sin (men det er jo 15+år siden). Hun jobba/hadde jobba på Tønsberg da, så var vel litt fordi hun ikke ville ha hele kollegiet opp i «privaten».
Ser den! Jeg bor fem min kjøring fra "mitt" sykehus, og er veldig glad for det! Håper dog å få være der noen dager om det er behov for det- men de er kjent for å være veldig greie/ha god barselomsorg, så er ikke så stressa for akkurat det. For meg er det første gang da, har man flere barn hjemme og har vært gjennom det før er man aksnkje hakket ivrigere på å reise hjem.Kan det, men teit å kjøre en time dit når jeg kan kjøre max fem minutter til Tønsberg sykehus. Da blir vi heller hjemme lengst mulig og drar hjem så fort som mulig![]()
Ble så skuffet sist over at jeg som førstegangsfødende ikke fikk familierom, men måtte dele rom med to andre flergangsfødende. Og har man først fått et rom så får man ikke bytte om noe annet blir ledig.Ser den! Jeg bor fem min kjøring fra "mitt" sykehus, og er veldig glad for det! Håper dog å få være der noen dager om det er behov for det- men de er kjent for å være veldig greie/ha god barselomsorg, så er ikke så stressa for akkurat det. For meg er det første gang da, har man flere barn hjemme og har vært gjennom det før er man aksnkje hakket ivrigere på å reise hjem.
Ja! Tror ikke vi er mange
Har ikke hørt mye positivt om Drammen, men om Skien. Tønsberg er bra det (var der i 18), men de prioriterer ikke å la familie bo sammen (få familierom tilgjengelig).
Huff ja, blir spennende å se hvordan situasjonen er. Hvis partner ikke får være der før aktiv fødsel så venter vi hjemme lengst mulig, evt drar frem og tilbake. Og hvis vi ikke får familierom og alt er bra så reiser jeg hjem så fort det er forsvarlig.
Når har du termin?
Ja var det vi også håpet på, men vi rakk ikke... Noen fødte før oss og fikk familierom.Drammen har jeg hørt har flere familierom og lar også far være med på barsel, så derfor vi vurderer det. Men får bare følge med på hva som skjer fremoverSå bra å høre du har gode erfaringer derfra! Blir første barnet vårt, så håper inderlig vi er heldige å får et familierom. Har termin den 03
Hva med deg?

Du som har født der, har de badekar tilgjengelig? Har lest så mye positivt om å ligge i vann, spesielt mtp smertelindring/revning. Kunne tenkt meg å ha det som et valg hvis jeg får en normal fødsel.![]()

Ja var det vi også håpet på, men vi rakk ikke... Noen fødte før oss og fikk familierom.
Termin samme dato![]()
Haha, kanskjeKanskje vi blir å konkurrere om familierommet denne gangen dahehe.