Jeg skal føde på Drammen. Har hatt mye tanker rundt fødsel.. Mye frem og tilbake, vurderte igrunn å bytte sykehus fordi de ikke har lystgass Men funnet ut det beste er her for da er jeg i nærheten . Og har hatt oppfølging på sykehuset. Tankene mine forhold til smertelindring var å klare seg lengst mulig uten. Og gjerne få bruke badekar. Ikke lett å vite hvordan det blir. Jenta ligger i seteleie så hvis hun ikke snur seg er jeg åpen for det meste
Skal også føde på Drammen, blir barn nr. to på Drammen og fødte første på Ullevål. De er superflinke på Drammen sykehus, jeg ble virkelig positivt overrasket sist. Har vært i samtale der denne gangen også og har sagt hvordan jeg vil ha det.Samme her - skal også føde på Drammen (men vurderte Bærum pga lystgass)
Er førstegangs så har ikke noen erfaring å bygge på, så tar det som det kommer. Har også lyst å prøve badekaret, forhåpentligvis er det ledig da - er visst bare ett :/
Jeg har født naturlig to ganger før og ønsker det igjen. Med første var eneste smertelindring badekar og akupunktur, med andre badekar og saltvannspapler. Denne gang vil jeg gjerne ha badekar igjen, men ikke et must. Og kanskje prøve akupunktur igjen. Vil unngå edpidural og andre medisinske smertelindringsting. Og for all del droppe saltvannspapler!
Har ønsket en bestemt jordmor som respekterer mitt ønske som ingen medisinsk innblanding.