hvor skal du føde?tanker om hvordan du vil det skal være

Jeg skal føde på Drammen. Har hatt mye tanker rundt fødsel.. Mye frem og tilbake, vurderte igrunn å bytte sykehus fordi de ikke har lystgass :stop: Men funnet ut det beste er her for da er jeg i nærheten . Og har hatt oppfølging på sykehuset. Tankene mine forhold til smertelindring var å klare seg lengst mulig uten. Og gjerne få bruke badekar. Ikke lett å vite hvordan det blir. Jenta ligger i seteleie så hvis hun ikke snur seg er jeg åpen for det meste:happy:
Samme her - skal også føde på Drammen (men vurderte Bærum pga lystgass)

Er førstegangs så har ikke noen erfaring å bygge på, så tar det som det kommer. Har også lyst å prøve badekaret, forhåpentligvis er det ledig da - er visst bare ett :/
Skal også føde på Drammen, blir barn nr. to på Drammen og fødte første på Ullevål. De er superflinke på Drammen sykehus, jeg ble virkelig positivt overrasket sist. Har vært i samtale der denne gangen også og har sagt hvordan jeg vil ha det.

Jeg har født naturlig to ganger før og ønsker det igjen. Med første var eneste smertelindring badekar og akupunktur, med andre badekar og saltvannspapler. Denne gang vil jeg gjerne ha badekar igjen, men ikke et must. Og kanskje prøve akupunktur igjen. Vil unngå edpidural og andre medisinske smertelindringsting. Og for all del droppe saltvannspapler!

Har ønsket en bestemt jordmor som respekterer mitt ønske som ingen medisinsk innblanding. :)

Om jeg føder etter 2 november så blir det nye sykehuset på kalnes. Har ingen erfaring derifra og vet ikke hva som fins av tilbud bortsett fra lystgass, men vil ikke ha epidural og vil gjerne prøve badekar men vet ikke om det fins tilgjengelig
Jeg skal og på kalnes! Har germin 26.nov, så lite sannsynlig at ho kommer før 2.nov. Men er og veldig usikker på tilbudet der, og ønsker og badekar dersom det er mulig. Når er termin datoen din? Kanskje vi havner der samtidig :D

Nordlandssykehuset i Bodø :-) er i gåavstand fra her vi bor, så håper jeg får reise fort hjem etter fødsel.. ønsker ikke epidural, men kunne nok ha prøvd badekar hvis det tilbys :-)
Der fikk jeg min forrige:) Bodde og veldig nærme sykehuset, men fikk ikke dra hjem før det var gått tre dager. Og godt var egentlig det. Trengte de dagene, og dem ville ha meg der for å forsikre seg om at jeg fikk en god start med amming og sånn før dem skrev meg ut.

Jeg skal og på kalnes! Har germin 26.nov, så lite sannsynlig at ho kommer før 2.nov. Men er og veldig usikker på tilbudet der, og ønsker og badekar dersom det er mulig. Når er termin datoen din? Kanskje vi havner der samtidig :D
Har termin 25 november så sjansen er der at vi havner der samtidig :) lite sannsynlig han kommer før 2 november her å, akkurat 37 uker på vei den dagen iallefall:) så har gått inn i en pakt med han at han skal holde seg inne til da:) skal til jordmoren den 2 november så da skal jeg snakke med ho ang dem forskjelloge tilbudene og sånn da:) ho skulle vist besøke sykehuset i forrige uke :)

Har termin 25 november så sjansen er der at vi havner der samtidig :) lite sannsynlig han kommer før 2 november her å, akkurat 37 uker på vei den dagen iallefall:) så har gått inn i en pakt med han at han skal holde seg inne til da:) skal til jordmoren den 2 november så da skal jeg snakke med ho ang dem forskjelloge tilbudene og sånn da:) ho skulle vist besøke sykehuset i forrige uke :)
Ok, spennende da! Man hører jo så mye forskjellig angående det nye sykehuset og fødeavdelingen der så..

Jeg skal føde på Drammen. Var der inne på onsdag pga premature rier. Har også vært innom ringrike, ahus og riksen pga blødninger. MEN kan ikke noe annet enn å skryte av Drammen!!! Gud for noen herlige jordmødre og sykepleiere :-) Kjempe flinke og snille... Beste folkene jeg har vært borti.
Prøvde lystgass med førstemann, å blei kjempe dårlig av det. Så er ikke noe problem for min del at Drammen ikke har lystgass :-)

Skal også føde på Drammen, blir barn nr. to på Drammen og fødte første på Ullevål. De er superflinke på Drammen sykehus, jeg ble virkelig positivt overrasket sist. Har vært i samtale der denne gangen også og har sagt hvordan jeg vil ha det.

Jeg har født naturlig to ganger før og ønsker det igjen. Med første var eneste smertelindring badekar og akupunktur, med andre badekar og saltvannspapler. Denne gang vil jeg gjerne ha badekar igjen, men ikke et must. Og kanskje prøve akupunktur igjen. Vil unngå edpidural og andre medisinske smertelindringsting. Og for all del droppe saltvannspapler!

Har ønsket en bestemt jordmor som respekterer mitt ønske som ingen medisinsk innblanding. :)

Så bra du er fornøyd med Drammen. Det er godt å høre fra andre som har født der Før. :D Er veldig fornøyd med all oppfølging der. Likte du ikke saltvannspapler? Vil helst unngå epidural her også.

Jeg skal føde på Drammen. Var der inne på onsdag pga premature rier. Har også vært innom ringrike, ahus og riksen pga blødninger. MEN kan ikke noe annet enn å skryte av Drammen!!! Gud for noen herlige jordmødre og sykepleiere :-) Kjempe flinke og snille... Beste folkene jeg har vært borti.
Prøvde lystgass med førstemann, å blei kjempe dårlig av det. Så er ikke noe problem for min del at Drammen ikke har lystgass :-)

Er en del som skal føde på Drammen her da :) ja har hørt en del som blir dårlige av lystgassen også. Nå er jeg veldig klar for å føde på Drammen :D

Lillehammer her. Sagt til JM at jeg ikke vil ha lystgass. Ble veldig kvalm og kastet skikkelig opp av det sist. Venter egentlig bare og ser hva som skjer denne gangen, tror jeg. Fødte forholdsvis kjapt sist, så får se hva jeg rekker denne gangen. Men badekar er topp

Så bra du er fornøyd med Drammen. Det er godt å høre fra andre som har født der Før. :D Er veldig fornøyd med all oppfølging der. Likte du ikke saltvannspapler? Vil helst unngå epidural her også.
Saltvannspapler var verre enn riene! Så det vil jeg droppe denne gangen :)

Når har du termin? Jeg håper på fødsel i løpet av den kommende uken, har termin tirsdag 3.nov.

På ahus, fødte der sist også og var kjempefornøyd! Ønsker å føde i badekar som sist så jeg håper det blir mulig :)

Saltvannspapler var verre enn riene! Så det vil jeg droppe denne gangen :)

Når har du termin? Jeg håper på fødsel i løpet av den kommende uken, har termin tirsdag 3.nov.
Å huff da hørtes ikke noe særlig ut :O hehe.. jeg har termin 16 november. Du er så klar du kan bli du da :)

Samme her - skal også føde på Drammen (men vurderte Bærum pga lystgass)

Er førstegangs så har ikke noen erfaring å bygge på, så tar det som det kommer. Har også lyst å prøve badekaret, forhåpentligvis er det ledig da - er visst bare ett :/
Når har du termin??:)

Veldig spent på rutiner ift pappan og. Hører at på noen sykehus blir far sendt hjem to timer etter fødselen!!
Oi såpass ja, æsj det håper jeg virkelig ikke. Vil forsåvidt hjem ganske fort selv men:P

Back
Topp