hvor skal du føde?tanker om hvordan du vil det skal være

Nummer2

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2015
Hvor skal du føde? og har du noen tanker om hvordan du vil at fødsel skal være?

Jeg skal føde på Drammen. Har hatt mye tanker rundt fødsel.. Mye frem og tilbake, vurderte igrunn å bytte sykehus fordi de ikke har lystgass :stop: Men funnet ut det beste er her for da er jeg i nærheten . Og har hatt oppfølging på sykehuset. Tankene mine forhold til smertelindring var å klare seg lengst mulig uten. Og gjerne få bruke badekar. Ikke lett å vite hvordan det blir. Jenta ligger i seteleie så hvis hun ikke snur seg er jeg åpen for det meste:happy:

Samme her - skal også føde på Drammen (men vurderte Bærum pga lystgass)

Er førstegangs så har ikke noen erfaring å bygge på, så tar det som det kommer. Har også lyst å prøve badekaret, forhåpentligvis er det ledig da - er visst bare ett :/

Samme her - skal også føde på Drammen (men vurderte Bærum pga lystgass)

Er førstegangs så har ikke noen erfaring å bygge på, så tar det som det kommer. Har også lyst å prøve badekaret, forhåpentligvis er det ledig da - er visst bare ett :/

Ja har ikke noe erfaring jeg heller, 1 gangs her også. Tror det bare var et der når jeg var på omvisning. :/ men sjanse på det er ledig da :)

Om jeg føder etter 2 november så blir det nye sykehuset på kalnes. Har ingen erfaring derifra og vet ikke hva som fins av tilbud bortsett fra lystgass, men vil ikke ha epidural og vil gjerne prøve badekar men vet ikke om det fins tilgjengelig

St Olavs i Trondheim:) Har skrevet en kort og fint fødebrev som jeg skal gi til JM ved ankomst. Gruer meg ikke, og er bestemt på å være så aktiv jeg klarer og la riene gjøre jobben sin :) JM må være tydelig og bestemt men
Også omsorgsfull og ha humør:)

Skal føde på tønsberg, og vet veldig godt hva jeg vil ha I forhold til smertelindring, så satser på at lystgass, akupunktur og masasje er nok. Vil ikke ha epidural eller badekar.
Vil helst ha friheten til å kunne gå rundt I rommet, legge meg ned, sitte hvis jeg vil dette.
Men tar det som det kommer. Hun ligger heldigvis som hun skal, så skal gjøre alt jeg kan for å slippe epidural.

Om jeg føder etter 2 november så blir det nye sykehuset på kalnes. Har ingen erfaring derifra og vet ikke hva som fins av tilbud bortsett fra lystgass, men vil ikke ha epidural og vil gjerne prøve badekar men vet ikke om det fins tilgjengelig

Har du Vært på omvisning? Da får man jo ihvertfall informasjon om hva de har å tilby :)

Tromsø på unn her ☺ egentlig hammerfest. Men pga helsemessig årsaker med kroppen. Ble jeg henvist å føde på sykehuset i Tromsø. Å, legges inn 2 uker før termin i påvente av fødsel. Bare 21 dager til inleggese ☺ blitt følgt tett opp, siste og 10 ultralyd i morgen. Å, alt har gått overraskende fint under svangerskapet til at man har dårlig rygg og hofter . Føler jeg har fått kjempe bra og tett oppfølging hittil. ☺

Har du Vært på omvisning? Da får man jo ihvertfall informasjon om hva de har å tilby :)
Har ikke vært på det, dem åpner klokken 8 den andre november så tror ikke dem har omvisning der, men jordmoren min skulle dit så hører med ho neste gang jeg skal dit :)

St Olavs i Trondheim:) Har skrevet en kort og fint fødebrev som jeg skal gi til JM ved ankomst. Gruer meg ikke, og er bestemt på å være så aktiv jeg klarer og la riene gjøre jobben sin :) JM må være tydelig og bestemt men
Også omsorgsfull og ha humør:)

Ja enig med hvordan jordmor Bør Være :)

Skal føde i Førde.
Har ingen spesielle planer eller ønsker. En fødsel er veldig uforutsigbar og min innstilling er å bare ta det som det kommer ;)
Vurderer og prøve meg i badekar igjen, om det er ledig da :)

Sus - Stavanger :)

Er 3 gangs å vill klare meg uten smertelindring. Klarte det med nummer to men hvordan det får nå det gjenstår å se :)

Vill å gjerne prøve badekar denne gang, fikk ikke lov sist da hjerterytmen til babyen sank å måtte ned på annen AVD. Men alt gikk fint likevel altså :)

Blir spennende å se hva denne fødselen bringer å ikke minst når den starter :)

St. Olavs i Trondheim :) Førstegangs, så vet ikke hva jeg går til ;) planen er badekar som smertelindring og kanskje vannfødsel :) men er fleksibel og tar det kommer :D

Ahus. Har skrevet fødebrev med hva jeg trenger :)

Kort fortalt så håper jeg de skrur på lystgassen før jeg føder :) ønsker å bruke badekar som smertelindring. Og varmeflaske. Og masse støtte og strykkng fra samboeren min. Jeg håper at fødselen blir litt kortere enn sist og at jeg ikke får panikk :)

UNN i Tromsø:) har ønsker til fødselen som jordmor skal få ved ankomst. Jeg har god effekt av badekar og ønsker det i startfasen. Etterhvert ønsker jeg å bruke tyngdekrafta så mye jeg klarer + lystgass. Ingen epidural så fremt jeg klarer meg uten:)

Skal føde på SSK Kristiansand. Har veldig lyst til å føde i vann dersom alt ligger til rette for det. Av smertelindring tenker jeg at jeg prøver uten, men tar gjerne fentanyl! Det hadde jeg sist gang og var helt himmelsk! Lystgass likte jeg ikke og epidural er utelukket, med mindre det blir så galt at jeg ikke holder ut ;) Men som nevnt over her; det er jo så uforutsigbart at dette blir jo bare ønsker, så får vi se hva som faktisk skjer :)

Nordlandssykehuset i Bodø :-) er i gåavstand fra her vi bor, så håper jeg får reise fort hjem etter fødsel.. ønsker ikke epidural, men kunne nok ha prøvd badekar hvis det tilbys :-)

Jeg skal føde på Rikshospitalet. Har egentlig ikke noe forventinger, for det endte med hastekeisersnitt sist gang :/ men håper på at normalt vaginalt fødsel, helst uten epidural.
JM må være rolig og ikke pushende, la meg ta min tid og gjøre ting på min tempo ellers blir jeg en tikkende bombe som tilslutt eksploderer.

Back
Topp