Hvor skal dere føde?

Mgr

Betatt av forumet
Jeg lurer litt på om dere har tenkt på hvor dere skal føde, og om dere tenker litt ekstra gjennom det i denne tiden? :happy:

Jeg har tidligere født på både Ahus og Ullevål (ABC klinikken), og ender nok på sistnevnte i desember :angelic:

STHF - Skien :happy:

Sett de andre terminfroumene har dette på terminlista, kanskje det kunne vært idé her og?:D

Har vært inne på den tanken selv, siden det er såpass nytt! Men så får jeg litt angst av om det blir for sykehuspreget :angelic: har du født der før, eller er det første?
Det er første. :) Det er nærmest for oss.

• Liker
Reactions: Mgr
Vil på ABC-klinikken. Ønsker å føde i vann :D

Det gjorde jeg ved siste fødsel i mai 2018, og kan virkelig anbefale det! I tillegg har de en vanvittig god atmosfære på ABC, og det er så nydelig at man ikke føler man er på sykehuset :happy: i tillegg så er jordmødrene der genuint interesserte og super flinke.

Her blir det St. Olav i Trondheim. :happy:

Vi kan jo legge det til når vi ordner ny terminliste etter OUL?

Jeg håper på hjemmefødsel hvis alt klaffer med ukomplisert svangerskap ❤ Det med hjemmefødsel er mye vanligere her i Danmark, og koster ikke ekstra. Blir tilknyttet en kjent jordmor ordning med tre jordmødre som går i turnus, så er det en av de som kommer til fødselen. Vi bor 50 meter fra sykehuset og vil ellers føde der hvis det ikke blir hjemme.

• Liker
Reactions: Mgr
Blir enten Elverum eller Kongsvinger :) Var ikke særlig fornøyd med Kongsvinger sist, endte opp med keisersnitt, og måtte gå inn på operasjonsstua selv:bored: Og ikke nok med det, fikk sykt vondt i keisersnittet, men det var ingen som trodde meg, jeg dro hjem, kom inn igjen en dag etterpå, og det viste seg at jeg hadde infeksjon og CRP på over 300:shifty: Da skjønte de plutselig hvorfor jeg hadde vondt og ikke klarte å bevege meg på 2 uker:p Samtidig syns jeg det er skummelt å føde på et nytt sted, så vi får se hva vi ender opp med :)

Litt usikker. Er kortest vei til Ringerike, men fødte på Drammen sist. Kommer vel an på når i svangerskapet jeg føder!

Var det ok å føde der? Vi sogner til Kalnes, men ser at tidsmessig er det omtrent like langt til Ullevål og Riksen. Om det er trafikk er det langt raskere å komme til Kalnes, men regner ikke med store trafikale utfordringer i romjula. :rolleyes:

Var det ok å føde der? Vi sogner til Kalnes, men ser at tidsmessig er det omtrent like langt til Ullevål og Riksen. Om det er trafikk er det langt raskere å komme til Kalnes, men regner ikke med store trafikale utfordringer i romjula. :rolleyes:

Ja, eneste jeg har å utsette på dem er at jeg skulle ønske de kom på hyppigere visitter på barsel. Det var litt skummelt å plutselig ha ansvar for et barn! Men jordmor og føden var super :-)

Back
Topp