Hvor skal dere føde?

Blir vel Haukeland :rolleyes: mest lyst på voss, fødte der sist, men tror ikke jeg tørr å kjøre i 1 time, kan man søke voss? Hvordan går man frem da? Blir jo en annen kommue
 
Blir vel Haukeland :rolleyes: mest lyst på voss, fødte der sist, men tror ikke jeg tørr å kjøre i 1 time, kan man søke voss? Hvordan går man frem da? Blir jo en annen kommue

Fritt sykehusvalg, bare si i fra til legen din tidlig, for de må søke fødeplass. Vi sa i fra i dag, og det var ingen problem. :) Vi også må kjøre et stykke for å komme til sykehus. Eneste du må være obs på er at dersom du kontakter legevakten ift fødsel så kan de kjøre deg til et annet sykehus (det nærmeste).
 
Fritt sykehusvalg, bare si i fra til legen din tidlig, for de må søke fødeplass. Vi sa i fra i dag, og det var ingen problem. :) Vi også må kjøre et stykke for å komme til sykehus. Eneste du må være obs på er at dersom du kontakter legevakten ift fødsel så kan de kjøre deg til et annet sykehus (det nærmeste).
Tusen takk for svar :)
 
Jeg har søkt meg inn på ABC på Ullevål. Var på Ullevål sist og ikke fornøyd med opplevelsen. Så håper ABC blir annerledes!
 
Vakler mellom tre ulike sykehus, og har egentlig skjøvet det litt unna. Alle tre er innenfor en halvtimes kjøretid. Det ene er de to første født på, så litt sentimentale grunner for å velge det. En god, og en dårlig opplevelse der. Det er også det sykehuset som er lengst unna, og litt mer kronglete for barna å komme på besøk på.

Det andre er jeg født på selv, og er nærmest, og egentlig det jeg hører til, men der er det ingen pediatriavdeling. Så om det skulle være noe som gjør at vi trenger oppfølging av en barnelege, blir vi flyttet til de tredje sykehuset, sannsynligvis...

Det tredje er nok nærmest, men i "gal retning", så jeg har ingen tilknytning til det sykehuset. Der har de barneavdeling, om det skulle trengs (det har de også på det første).

Vanskelig, synes jeg. Aner ikke hva de tilbyr av lystgass og slikt på de ulike sykehusene, så må vel finne litt ut av det også ;)
 
Nordlandssykehuset i Bodø :)
 
Sykehuset Telemark
 
Hihi, en liten endring hos oss. Nå blir det hjemme på soverommet så sant sv.skap forgiftningen ikke kommer tilbake <3
 
Jeg fødte på Ahus sist, veldig fornøyd med oppfølging før svangerskapet, underveis og i barselstiden !! De var kjempe flinke !! Kunne ønske jeg kunne føde der igjen, men nå har jeg flyttet nordover....
 
Back
Topp