hvor ofte passer besteforeldrene barna?

vinge

Betatt av forumet
Hvor ofte passer besteforeldrene barna ? Tilbyr de seg eller må dere spørre?

Syns ofte når vi TRENGER det, så kan dem ikke...
Hender dem spør om mellomstemann og minstemann vil ligge der, men ikke så ofte.
Størstemann syns det er kjedelig...

Så i løpet av året kan man vel telle på en hånd hvor ofte dem blir passet av dem..

Svoger syns dem stiller opp MYE, men da passer det kanskje bedre for dem når dem spør, for jeg gir opp noen ganger.
Så har dem båt, og da er dem så og si hver helg ute med den...

De bor toppen 10 min unna med bil..[8|]

Aldri.

Men det er fordi de bor laaangt vekke.

Passer og passer.. VI bor rett over veien for de (hehe.. alle elsker raymond fakter, bare ikke med svigermor, men med svigerfar [:D])

Og de vil vi skal spise middag med de hver dag så da er vi jo der sammen med henne. Men de spørr gjerne om hun kan være der noen timer ekstra og sove fra lørdag til søndag. Så er vel egentlig ganske ofte, men vi spørr meget sjelden. Det er alltid de som spørr nesten [:)]

Svigers har faktisk hat vesla 4 dager i uka i snart ett år no, tilbød seg sjøl, for ho syns ho var for lita til å begynne i barnehagen!! Ei var glad til at ho slapp å starte i barnehagen før ho var året!![:)]

Ho ska fortsatt ha ho hver onsdag framover når ho begynner i barnehagen de andre dagan i uka!![:)]

Og det er heller aldri ett nei å få om vi spør om pass!![:)]

Maja sover der en natt i uken (søndag til mandag fordi hun er hos farmoren på mandager inntil videre), og i tillegg er de gjerne barnevakt når som helst vi måtte trenge det.
Vi er nærmeste naboer, så hun går gjerne ned der en times tid på ettermiddagen for å leke med farfar mens vi lager middag eller styrer og steller litt hjemme.
Vi trenger sjelden å spørre, men skjer det noe må vi selvsagt planlegge.

Vi er kjempeheldige da, som har farmor og farfar så nærme, og at de er såpass at de kan ta med seg Maja når som helst. De er pensjonister begge to, og koser seg hjemme. 

Mormor og beste bor på andre siden av landet, men de passer når vi er der eller de er her på besøk.

Mamma var "dagmamma" i 8 mnd for snuppa slik at hun slapp å begynne så
tidlig i barnehagen.
Mamma og pappa spør ofte om de kan ha henne, pleier å ringe for å høre om vi ikke har noen planer slik at de kan passe henne.
Svigers er ikke så hyppige på å spørre, å det passer sjelden om vi spør. Mer opptatt av søskenbarnet til snuppa..

så si aldri!

Hvis jeg ikke spør selv så hadde de vel AAALDRI passet dem.. Men hvis de ikke har andre planer så kan de passe dem ved krise.. Helst ikke overnatting, men går det og hvis de MÅ.. Svigers bor for langt unna, men var litt samme når vi bodde der nede..

Syns det er trist jeg, mend et er kansje fordi jeg hadde et så fantastisk forhold til mine besteforeldre, og ønsker det samme for mine barn..
Men må vel bare innse at de ikke er spesielt interresert i å være sammen med barnebarna sine, og det er jo deres fulle rett for de har jo ikke bedt om at vi skulle få barn.. Så har begynt å spørre veeeldig sjelden, for å se om de tar hintet og kansje savner dem litt..

aldri..

mamma og pappa er narkomane (heroinmisbrukere,men nå på metadon de siste årene)

mamma ser ungene hos meg innimellom,vi har god kontakt.hun er super. men får aldri ha dem hjemme hos seg selv med min pappa. han har eg ikke kontakt meg.

og besteforeldrene fra farsiden er fra tyskland og bor i tyskland så da sier det seg selv at det begrenser seg når de se lillejenta.

nathan sine besteforeldre på fasiden(ungene mine har ikke samme pappa)har kjempetett forhold til ham å har han ofte.

[:)]

ORIGINAL: vinge

Hvor ofte passer besteforeldrene barna ? Tilbyr de seg eller må dere spørre?

Bare svigers som bor i nærheten og de spør vi sjelden - bare når det absolutt trengs[8|]

Vi spurte fint om barnevakt forrige helg. Fredag - lørdag. Og svigermor sa ja, men ho måtte sikkert bytte om noen vakter - men det skulle gå bra. Når torsdag kommer, så sier ho at ho gleder seg til å være barnevakt, men at ho går glipp av 1000kr pga ho ikke fikk jobbe lørdagen....[&:]

Når jeg hører noe slikt, så får jeg ikke akkurat lyst til å spørre flere ganger nei....

KUN når vi spør og det blir kanskje en kveld annen hver mnd, eller mulig en time eller to så vi kan ta en liten tur på motorsykkelen. Skulle gjerne hatt mer men[&o] hadde ikke barnefri på bryllupsnatta vår engang[8|]

hahaha.... fren min bor i oslo så der blir det aldri noe pass... foreldra til sambo er separert og de har sagt de har nok med seg selv... har passa david 4-5 ganger når han har sovet på to og et halvt år siden han ble født.

Foreldrene mine sitter mye barnevakt for oss,snuppa ligger så si hos dem en natt hver eneste helg,å d er som regel dem som vil at hun skal sove over. Foreldrene til sambo er oxo flinke til å sitte barnevakt. Syns d er litt deilig at de stiller såpass mye opp å vil tilbringe tid med snuppa=)

Jeg og datteren min bor 1 1/2 time unna mamma og pappaen min, da jeg studerer her. Det blir lettere å spørre om barnevakt når vi flytter tilbake til Oslo om 1 år. Men snuppa er hos pappaen sin annenhver helg, så prøver å få lagt det meste til da og evt bytter helg med han. Men mamma kommer på besøk til oss 1 gang i mnd[:)]

Ettersom jeg er helt alene med Elias, har mamma selv sagt at hun ønsker å ha Elias annenhver lørdag - søndag.
Pappa har han en gang i mnd kanskje.
Så her er han ofte hos besteforeldrene sine. Han har bare mine foreldre her i norge, farmoren bor i chile og farfaren har han sett en gang.

Vi er ganske bortskjemte der..
Her passer svigers barna ganske ofte,å de har Noah på overnatting ganske ofte..
Enya har overnattet der 1 gang alt,men de passer henne ofte oxo..

De spør og vi spør..

Mamma har aldri passet barna.. Hun bor på sørlandet og vi på østlandet..
Men hun hadde heller ikke fått lov til å passe barna alene om vi hadde bodd i nærheten av hverandre..

Hadde pappa levd hadde nok han passet barna så ofte han bare kunne[:)]

ORIGINAL: Shopoholic

Ganske ofte, dem spør jo og har så lyst. Vi får dem jo nesten ikke tilbake igjen [:-]

Samme her også. [;)][:)]

Mamma passa anna i 6 mnd mens jeg jobba da jeg mangla barnehageplass, så har jeg spurt om hu kan passe anna når jeg jobber ugunstige tider (jobber turnus) og det har hu sagt ja til. Men hu har aldri spurt om anna kan være der så jeg som spør.
Men har lært meg at om jeg får anna til å spørre så er det mye mer stas[8D]

Så har pappa sett etter henne noen timer fordi jeg har hvert på jobb eller når jeg satt oppe hos søsteren min.. Men han sier som regel ja når jeg spør (han er bare redd for drittbleier[8D]) og de koser seg masse.

Så er anna hos faren annahver helg så jeg legger jo alle egene planer til de helgene, men om det er noe som kommer utenom som med jobben eller at det er noe spesielt så spør jeg mamma.
Farmoren hennes spørr innimellom om hu kan låne anna og da sier jeg ja om det passer, men jeg har aldri spurt henne og hvet ikke om jeg kommer til det heller..

Back
Topp