hvor ofte passer besteforeldrene barna?

Jeg spør omtrent aldri om barnevakt til vesla mi..!! Så sant vi ikke skal noe!! er vi bare hjemme eller ikke ske noe spesielt så vil jeg ha ho hjemme sjøl:)
Men nå i ferien har begge besteforeldrene spørt om de kan ha lille snupp noen dager. så ho skal på ferie til mamma fra i dag til onsdag også skal ho til farmora si fra tirsdag til torsdag neste uke:)
Så da får jeg gjort det jeg skulla ha gjort får lenge siden.. hehe

De spør ofte ELSKER prinsessene over alt. Jeg kan da ikke være den onde mammaen nekte ett godt forhold mellom barnebarn og besteforeldre så her får de de nesten når de selv vil. Her er alle 4 like ivrige [:D]. Tullene elsker også de.
Jeg var selv en bestemor fan. Hadde desverre bare 1 bestemor men hun var jeg hos så mye jeg kunne så jeg vet hvor viktige de er og hvor vikitg det er for jentene samle gode minner.
Så jenter ikke stopp ungene bli kjent med sine besteforelde det er en gave til ungene om du får tid sammen med de. Spes alene blir noe helt annet enn når a mor overvåker [:D]

Faren til mannen har tilbydd seg en gang (passet henne ca 1-2 timer). Ellers har det kun skjedd noen få ganger at noen av besteforeldrene har passet henne. Og det har kun vært meget korte pass 1-3 timer.
Har måtte spørre da...
Kan jo legge til at mamma bor 3 timer unna, mens di andre bor 10-30 minutt unna.

Ganske ofte. Mamma er den som har han mest da, og hun ber om å få låne han om  det blir for lang tid i mellom hver gang. Barnevakt er sjelden noe problem her i gården.

For å passe eldstemann så har vi to sett besteforeldre, mens til minstemann så er det kun mine foreldre. (forskjellig bf). Mamma og de har passet Liam noen ganger (mest på dagtid, en gang overnattet). Blir ikke til at det er så ofte at vi benytter oss av barnevakt. Bare hvis det er noe spesielt, som feks festival, bryllup. Men det er som regel (ofte) vi som spør mamma og di, mens eldstemann sine besteforeldre (bf sine foreldre) spør ofte om å få ha han med seg hit og dit. [:)]

Ofte... Svigermor har eldtemann ofte, gjerne i helgene og slik, de har et veldig nært forhold siden vi var naboer tidligere... Minsten ikke så ofte, og det har blitt så sjeldent at nå er det vanskelig, han bare furter og gråter, gikk best når pappan min hadde han, men han er litt redd for å ha han alene, og han eldste favoriserer farmor og han er tryggest der, går greit ellers og, men nå begynner han å bli stor da (6,5 år)

Ikke så ofte....men de tilbyr seg hele tiden[:D]

Sambo og jeg pleier som regel å bytte på å være hjemme om vi skal ut på noe...[;)]

Er som regel foreldrene mine som har henne om vi skal ut på noe[:D][:D]

elstemann er hos faren sin annen hver helg men minsten er her med oss, vi har litt barnepike, kan være at vi skulle på IKEA en kjapt tur eller jeg skulle på et senter da passer gjerne mamma eller svigers.  så vi er utrolig helldige.

Om sommeren er det lite siden bestemor og bestefar har båt og mormor og kjæresten har sommerhus i Sverige så da er de borte nesten hver helg. Men om vinteren er det mer, minst en gang i måneden og om vi trenger det på ettermiddager [:)]

Ganske ofte.

Overnatter borte kanskje 1 gang i mnd.
Varierer hos hvem av besteforeldrene.
Både mine foreldre og svigers vil GJERNE passe.
( Samt oldeforeldrene som bor rett ved siden av oss vil gjerne trille/passe litt, de er kjempesporty og flinke )

Melder seg ofte, spør om jeg trenger hjelp, om de skal trille osvosv.
Men jeg benytter meg ikke av det særlig mye, for vil jo ha Amalie her[:)]

Aldri , de snakker om det av og til , men aldri

Min far har passet Marius en time da han var 6 uker, og 2 timer da han var ca 4-5mnd...Svigermor har hatt Marius på overnatting 1 gang,og har ikke passet han ellers...Idag kommer hun og svigerfar for og ha Marius mens jeg og sambo stikker til Molde for og feire bursdagen min med god mat og fotballkamp etterpå![:)] må også nevne at svigermor kommer nok kanskje til og ha Marius på flere overnattinger nå utover sommeren for hun må nesten gjøre seg "klar" for å ha han når jeg og sambo skal på sjukehuset i august/sept for og føde[:)][8D]

De gangene min far har passet han,har jeg spurt...
Svigermor tilbydde seg og ha han over natta den gangen han nattet der,og nå var det jeg som spurte om de kunne passe han idag og det ville de[:D]

Vi spør ikke så ofte om barnevakt,mest fordi JEG ikke har behov for det[:)] sambo mener vi bør ha mer barnevakt da...[:-][:o]

mamma og di bor i østfold så di paser ho når mi er der eller når di er nedover..svigerfar og ste svigermor paser ho en del men ikke så veldi ofte legner..men skjeldent e spør og di driver eget firma så det tar tid.men di stiler altid opp vist jeg spør..søstra til mannen min paser ho ganske ofte di er ute på kjøre turer å by turer og ho har begynt å sove der og det syns både tante og prinsessa er stas..å min mormor på 70 har prinsessa på natta vist jeg spør

[:)] Vi er kjempeheldige som har to sett besteforeldre i nærheten som stiller opp nårsomhelst som "barnevakt". Som regel planlegger vi i forveien hvis vi skal noe spesielt, men det har aldri vært noe annet enn hyggelig om det har vært spørsmål om litt hjelp til pass - uansett om det har vært overnatting eller bare noen timer. Det er bare hyggelig å få være sammen med jentene sier de[:D].

Vi har prøvd å få til en overnattingsbarnevakt i mnd siden de var rundt 8 uker, og ellers en formiddag/ettermiddag av og til. Helt avhengig av det siden det nok er litt vel mye til tider[;)]. Her er det alltid ja når vi spør begge besteforeldresettene, i tillegg så spør de selv om de kan få låne!! n(og jentene trives SÅ godt begge steder!!)

Mamma og de passer ungene noen ganger i mnd ja. Nå har de tatt med elste jenten(8år) min på ferie til syden i 2 uker. Så de elsker å være med ungene. Tar de med seg ofte på søndagstur på gårder eller andre barneaktiviteter. Men jeg jobber veldig mye, og ofte må jeg inn i helgene når det er krise, så da er det litt godt å vite at ungene koser seg menst jeg er på jobb. Min mor shopper mye klær og ting til ungene og, er utrolig glad jeg har henne.[:)]
Svigers passer ikke ungene så ofte.

har aldri passet han ennå.
men min farmor og farfar passer han hver gang jeg trenger.

Back
Topp