Hvor mye veier din 3åring?

1600km nord

Glad i forumet
Vår er 3år og 2mnd, 94cm og veier 13,5kg. Vi syns han er tynn. Når han sitter i visse stillinger (på huk feks) så ser vi ribbeina hans. HS har sett på han og syns han er slank men ikke for tynn. Jeg klarer likevel ikke å legge det helt ifra meg.
Vi får i han så mye næringsrikt mat som vi kan (avokado, osteterninger, grovbrød med masse pålegg, egg ++) men han går ikke opp i vekt. De siste to årene har han nesten ikke lagt på seg i det hele tatt. Jeg vet at det er ganske vanlig, men han har alltid vært slank så hadde ikke så mye å gå på.
Vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig så vil gjerne ha sammenligningsgrunnlag.
 
Jeg har ei jente som fyller 3 om to uker. Hun har bestandig vært smal og tynn selv om hun spiser helt normalt. Hun er ca 13 kg, har ikke målt i det siste men tipper like over 90cm.
Vi ser også bein, særlig ryggraden stikker ut. Men ingen helsepersonell som har møtt henne har reagert på at hun er for tynn. Hun har lagt på seg 3,5 kg ca de to siste årene.
 
Når min gutt var 3 år veide han 18,3kg og var 105cm lang. Han er både lang og tung og nå som 4 åring er han 110cm og 19kg.
Noen er bare tynne, uansett hvor mye de spiser, mens noen legger lettere på seg. Om hs ikke er bekymret, han spiser godt, er frisk og ellers utvikler seg ville jeg ikke bekymret meg veldig. Men å holde et øye med det er ikke dumt.

Min gutt er periodevokser, han kan vokse opp mot 10cm på bare noen måneder og knapt legge på seg, før han legger på seg en del, men ikke vokser noe særlig ;)
 
Mi blir ikke tre før i jula, men ble målt til 86 cm rett før ferien og veier 12,9 kilo

Jeg har ikke helsekortene til de eldste her men jeg er rimelig sikker på at de slett ikke var like tunge.
 
Min er snart 3. Han veier 14,5kg og er ca 95cm. Kan også se ribbeina hans når han bøyer seg fremover, men han ser frisk og sunn ut og spiser godt med mat. Han har ligget jevnt på sin kurve hele veien. Både faren og jeg var veldig slanke som barn :)

Han har forresten lagt på seg 2kg det siste året.
 
Han er 3,5 år og veier ca 12 kilo. Litt dårlig måling av oss, men er ca 98 cm, kanskje noen få cm høyere. Han er veldig aktiv og spiser ok. Noen dager lite, andre dager passelig.
 
Tror forresten ikke du skal bekymre deg og man vokser og utvikler seg normalt. :) Og virker ok i hverdagen. :)
 
Er ungen frisk? Blid og fornøyd? Kusina til sambo har ei datter som er helt lik. Jeg syns jeg hat ei slank jente på 2.5 (95 cm og 14.3 kg) men hun er jo bollerund i forhold :p
Jeg ville stolt på hs, og vært fornøyd så lenge barnet er fornøyd :)
 
Veide 13,5 kg da hun var 3 her og. Usikker på hvor lang hun var da, men tipper rundt 95cm [emoji4]
 
Veit eldste veide 15 kg rett etter 2 år. Ja hu var ganske rund men veier nå i en alder av 5 år 19 kg og ca 110 cm. Så 4 kg på 3 år. De vokser i forskjellige tempoer. Yngste på 2.5 år veier 14 kg og er slank i forhold til eldste på samme alder. De er like høye i forhold til alder.
 
90 cm og 14 kg. 4 kg opp på 2 år
 
Vår er 3år og 2mnd, 94cm og veier 13,5kg. Vi syns han er tynn. Når han sitter i visse stillinger (på huk feks) så ser vi ribbeina hans. HS har sett på han og syns han er slank men ikke for tynn. Jeg klarer likevel ikke å legge det helt ifra meg.
Vi får i han så mye næringsrikt mat som vi kan (avokado, osteterninger, grovbrød med masse pålegg, egg ++) men han går ikke opp i vekt. De siste to årene har han nesten ikke lagt på seg i det hele tatt. Jeg vet at det er ganske vanlig, men han har alltid vært slank så hadde ikke så mye å gå på.
Vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig så vil gjerne ha sammenligningsgrunnlag.
Han er ikke tynn? Han er like høy som min, som veier 14 kg. Hun er IKKE tynn for å si det sånn.
 
Har nok med kroppsbygging å gjøre også, vil jeg tro [emoji846] Vi syns i allefall at han er litt tynn. Helt umulig å finne buksa som passer.
Kan hende. Men vanskelig å se for seg :) Han er kanskje liten, er han sped? (min er 2,5)
 
Min gutt er 100 cm og veier 15 kg. Han er 2 år og 9 mnd. Syns han er slank, men ikke tynn. :)
 
Jenta mi på straks 3,5 år er ca 11,5kg og 93cm. Hun er slank, men ikke for tynn. Har bestandig vært i nedre sjiktet av både vekt og lengde, men hun er frisk og rask :)
 
95-100 cm og veier 13,2 kg :)
Jeg og samboeren min har alltid vært slanke(ikke såå slanke nå lenger da hehe) så han har nok bare arvet det :)
 
94cm og 13,5 kg ligger forresten godt innafor på WHO sitt percentilskjema for vekt ift høyde for barn :) Det ligger rett under 50 percentilien som vil si at han er rett under gjennomsnittet "tykk/tynn" :)
 
Back
Topp