Hvor mye veier din 3åring?

Det er vel forresten ikke uvanlig å se ribbeina? Er gjerne ikke der man legger på seg. Frøkna mi har stort sett ligget over snittet på vekt og under på lengde, og sett god og rund ut (har forandret seg siste året), men vi har alltid kunnet se ribbeina hennes.

Det er vel forresten ikke uvanlig å se ribbeina? Er gjerne ikke der man legger på seg. Frøkna mi har stort sett ligget over snittet på vekt og under på lengde, og sett god og rund ut (har forandret seg siste året), men vi har alltid kunnet se ribbeina hennes.

Det er vel kanskje sant det [emoji846]

Min veide 12 og noe da han var tre år :) Lengden var vel ca 90 cm. Et år senere 13 og noe (mellom 13 og 14). Lengde vet jeg ikke.​

Vår er 3år og 2mnd, 94cm og veier 13,5kg. Vi syns han er tynn. Når han sitter i visse stillinger (på huk feks) så ser vi ribbeina hans. HS har sett på han og syns han er slank men ikke for tynn. Jeg klarer likevel ikke å legge det helt ifra meg.
Vi får i han så mye næringsrikt mat som vi kan (avokado, osteterninger, grovbrød med masse pålegg, egg ++) men han går ikke opp i vekt. De siste to årene har han nesten ikke lagt på seg i det hele tatt. Jeg vet at det er ganske vanlig, men han har alltid vært slank så hadde ikke så mye å gå på.
Vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig så vil gjerne ha sammenligningsgrunnlag.

Du kan forresten selv sjekke hvordan han ligger an på vekt i forhold til lengde på percentil skjema. Han ligger litt under snittt på vekt i forhold til lengde, men ikke veldig langt under, så ser ut til å være veldig passelig ;)

Back
Topp