Hvor mye sover de?

Har du prøvd ulike smokker? På barsel hadde de en ganske liten tut som var rund og i latex og den digga lillebror. Men den andre han fikk der var ikke like populær. Jeg har de 0-2 mnd fra mam til han og de liker han men de med en flat side hater han....

Prøvd 7 forskjellige typer :( begynner lure på om han har kolikk..

Prøvd 7 forskjellige typer :( begynner lure på om han har kolikk..

Det er jo absolutt en mulighet ja.. Men har du snakket med hs og hørt om hun har noen tips til deg? Jeg syntes så synd på deg, må jo være helt utslitt...

Her har vi kjempenytte av bæresjal og bæresele når lille ikke vil roe seg! Anbefaler virkelig å få prøvd det :) jeg synes bæresjal tar litt for lang tid å knyte på seg når babyen hyler som verst, men den er mer behagelig å sitte/sove med for meg enn bæreselen (har ergobaby 360).

Håper du får mer avlastning etter hvert!! Kjenner veldig igjen følelsen av å være fengsla altså.. Min baby sover veldig mye mer enn din, men jeg er likevel kjempesliten og veldig misunnelig på mannen som har mulighet til å dra på jobb hver dag :P

Hvis ingenting hjelper ville jeg kanskje ha oppsøkt hjelp om ikke lenge. Når de er så små skal de vel ha rundt 16 timer søvn i døgnet, så det er ikke rart hvis både mor og baby er litt frustrerte :)

Ja håper det kan hjelpe litt :) har ergo baby men den er bare klønete syntes jeg, og så varmt :s vurderer oppsøke helsestasjon snart, før jeg går helt i veggen. 5 timer søvn har han hatt på 24 timer nå. Redd han har kolikk tro :s sittet ammet siden kl 10:30, nå er klokka 15:22

Det er jo absolutt en mulighet ja.. Men har du snakket med hs og hørt om hun har noen tips til deg? Jeg syntes så synd på deg, må jo være helt utslitt...
Skal ringe på mandag.. Har sitter her i 4 1/2 time nå og kun ammet, tar jeg han av så hyyyyler han :s

Har du nok melk da? Ettersom han skal ligge ved puppen hele tiden...
På natta sover min bra. Får mat siste gang I 22 tiden, så igjen I 3-4 tiden, så I 6-7 tiden.
På dagtid sover han mye egentlig, men ikke bestandig han vil ligge andre plasser enn I armene.
Men storesøster som snart er 4 år var mye våken og der var det mye skriking og mye bæring. Kjøpte meg sjal til henne og det ble litt lettere med det :)

Han har gått opp langt over normalen hver uke (320g) så godt med melk.. Han overspiser :s

Skal ringe på mandag.. Har sitter her i 4 1/2 time nå og kun ammet, tar jeg han av så hyyyyler han :s

Ja det syntes jeg du skal gjøre. Blir du ikke sår når han ligger på puppen så lenge? Hvordan er det å få han til å rape? Gulper han mye?

Ja det syntes jeg du skal gjøre. Blir du ikke sår når han ligger på puppen så lenge? Hvordan er det å få han til å rape? Gulper han mye?

Jo kjempe sår :( gråter hver gang jeg legger han til, men han gråter mye høyere om jeg ikke gjør det så da blir
Jo saken enkel.. Han gulper enorme mengder, overspiser skikkelig ;(

Jo kjempe sår :( gråter hver gang jeg legger han til, men han gråter mye høyere om jeg ikke gjør det så da blir
Jo saken enkel.. Han gulper enorme mengder, overspiser skikkelig ;(

Uff jeg syntes skikkelig synd på deg! *sender over en stor klem* får virkelig håpe de kan hjelpe deg på helsestasjonen! Men får han rapet skikkelig? Om ikke lillebror får opp lufta så gulper han ekstra masse og da skal han jo spise igjen med en gang igjen...

Uff jeg syntes skikkelig synd på deg! *sender over en stor klem* får virkelig håpe de kan hjelpe deg på helsestasjonen! Men får han rapet skikkelig? Om ikke lillebror får opp lufta så gulper han ekstra masse og da skal han jo spise igjen med en gang igjen...

Takk <3 han gulper ofte MENS han pupper.. Prøver ta han opp jevnlig og rape han, og da pleier han i grunn være flink til å rape,
Men også mye gulp spesielt på kvelden når han har de desperate timene... Mye promp og :p

Takk <3 han gulper ofte MENS han pupper.. Prøver ta han opp jevnlig og rape han, og da pleier han i grunn være flink til å rape,
Men også mye gulp spesielt på kvelden når han har de desperate timene... Mye promp og :p

Kjenner til det problemet der, men godt han får opp lufta da. Så ikke det ligger å gnager på toppen liksom... Vi har mye promp og gulp spesielt på natt... ofte så må det byttes 3 pysjer om natta pga gulp og da tar jeg ikke på han pysj før jeg skal legge meg :P

Kjenner til det problemet der, men godt han får opp lufta da. Så ikke det ligger å gnager på toppen liksom... Vi har mye promp og gulp spesielt på natt... ofte så må det byttes 3 pysjer om natta pga gulp og da tar jeg ikke på han pysj før jeg skal legge meg :P

Ja, her går det også fryktelig mange skift, snekker og gulpekluter, haha :D

Han er rolig fra 12-01 så lenge han
Får henge på pupp, legger jeg han fra meg er det panikkmodus så er så låst... Så når 01 kommer så er det totalt helvette!! Skriking, nekter plutselig ta pupp som går så fint hele dagen, helt bajas og må få flaske, ender med å gå rundt humpe han på skulderen som en zombie fram til 04 for da er han rolig tilslutt :(

Høres ut som han blir overtrøtt.. Har slitt med det samme.. Hvordan er det med magen hans? Kanskje prøve miniform hvis det er kolikk? Hjalp mye her!

Høres ut som han blir overtrøtt.. Har slitt med det samme.. Hvordan er det med magen hans? Kanskje prøve miniform hvis det er kolikk? Hjalp mye her!

Ja tror nesten det siden han sover
Så lite :( tenkte kjøpe sånne dråper i morgen

Last edited:
Jeg har akkurat kjøpt Caboo Close. Elastisk bæresele med ringer, den er kjempegod. De har den bl.a. på Bæreglede i Oslo, de har nettside, ellers er det en del som selger de brukt på Finn. Tror de er greie å kjøpe brukt, siden man ikke får brukt de så lenge (rekker ikke å bli slitt) :)

Her sover hun ikke på natta føler jeg. Hun er fem uker i morgen. Vært grei den siste natta da pappaen hadde henne ute i stua. Jeg er våken med henne fra 12 på natta til fire neste dag når pappaen kommer hjem. Vært skikkelig skrikete og plagdes med luftsmerter pga umodent tarmsystem :/ håper det løsner snart for her er jeg nok gått på veggen for lenge siden. Slitsomt å sove kun en halvtime sporadisk og par timer på kvelden når jeg egentlig ønsker å være våken sammens med samboeren :/

Hun er født fire uker for tidlig, så derav mye plager med "systemet". For sugesvak til å ta pupp og vært inn og ut av sykehus med vektproblemer og næringen, men den biten går fint nå. Desverre, ingen amming her så går i pumping og mme :/

Hvordan går det med dere Babydilla123?

Joda, kolikken er litt bedre han skriker ikke 8 timer lengre men 2-3. Så det er flott. Låsningen i ryggen er borte. Men han sover ikke mellom 09 på morningen og 21 på kvelden så blir en veldig overtrøtt baby etterhvert ... Men det går framover :-)

Joda, kolikken er litt bedre han skriker ikke 8 timer lengre men 2-3. Så det er flott. Låsningen i ryggen er borte. Men han sover ikke mellom 09 på morningen og 21 på kvelden så blir en veldig overtrøtt baby etterhvert ... Men det går framover :-)

Tenker på dere hver gang jeg er inne på babyverden, har så vondt av dere. Godt å høre at det er litt bedre, heldigvis er det for en en periode det er så slitsomt, men virker jo som en evighet når det holder på! Hvor mange uker er han nå? Hva gjør han hele dagen når han ikke sover? Og får du gjort noe annet enn å bære på han?

Back
Topp