Hvor mye sover de?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Her sover lillemann på 4 uker kun 1 Max 2 timer fra kl 12:00 på formiddagen til 04:00 på natta .. Er det normalt ?!

Fra 04:00 til 12 så sover han 2-3 timer i strekk, så amme, så 2-3 timer i strekk og amme igjen osv, men.. Hvordan er døgnrytmen hos dere?

Her sover lillemann på 4 uker kun 1 Max 2 timer fra kl 12:00 på formiddagen til 04:00 på natta .. Er det normalt ?!

Fra 04:00 til 12 så sover han 2-3 timer i strekk, så amme, så 2-3 timer i strekk og amme igjen osv, men.. Hvordan er døgnrytmen hos dere?

Hvordan er han mellom 12 og 4 da? Gråter han eller er han bare våken?

Er så forskjellig fra dag til dag. Noen dager sover hun mye og andre dager lite. Men hun sover best på natta. I går kveld fikk hun mat kl 22 og sov helt til kl 04.30 og så sov hun fra 05.30 og sover fortsatt (kl snart 08.30) deilig! :-)

Her har han pleid å ha en lur fra ca kl 7.30 og til 10, så mat og så sovet til kl 12, så mat og litt våken og ellers så har det hvert litt opp og ned gjennom dagen men sovet mye. Han sover stort sett oppå meg eller i vogna om vi er ute på dagen. Kvelden sover han mye men har gjerne hatt en periode på kanskje 1 time hvor han har hvert våken. Sover stort sett på meg da og. Så har han blitt ammet på sengekanten fått på pysj og tørr bleie når jeg har lagt meg kl 23-01. Han våkner 2-3 ganger om natt/morgen for å spise og så sovner han igjen...

Hvordan er han mellom 12 og 4 da? Gråter han eller er han bare våken?

Han er rolig fra 12-01 så lenge han
Får henge på pupp, legger jeg han fra meg er det panikkmodus så er så låst... Så når 01 kommer så er det totalt helvette!! Skriking, nekter plutselig ta pupp som går så fint hele dagen, helt bajas og må få flaske, ender med å gå rundt humpe han på skulderen som en zombie fram til 04 for da er han rolig tilslutt :(

Får ikke reist på matbutikken engang, han klarer seg uten puppen i 10 min før det er totalt panikk og sult igjen på dagtid :( har så og si ikke vært ute av huset på 4 uker. Han hater vogna si, bilstolen sin og senga si, fullt panikkmodus :(

Får ikke reist på matbutikken engang, han klarer seg uten puppen i 10 min før det er totalt panikk og sult igjen på dagtid :( har så og si ikke vært ute av huset på 4 uker. Han hater vogna si, bilstolen sin og senga si, fullt panikkmodus :(

Har du prøvd sjal? Jeg har ikke fått prøvd det selv ennå, men vet flere har hvert veldig fornøyd med det. Da har du armene ledig mens han kan være når deg hele tia.

Hvis det er til noen trøst var 2åringen min likedan. Var bare å glemme alt annet enn han den første tiden. Vi prøvde alt! Men på 2mnd dagen var det som å slå på en bryter. Han ble en helt annen baby. Sov hele natten og var blid og fornøyd på dagtid. Det blir lettere :-)

Han er rolig fra 12-01 så lenge han
Får henge på pupp, legger jeg han fra meg er det panikkmodus så er så låst... Så når 01 kommer så er det totalt helvette!! Skriking, nekter plutselig ta pupp som går så fint hele dagen, helt bajas og må få flaske, ender med å gå rundt humpe han på skulderen som en zombie fram til 04 for da er han rolig tilslutt :(

Virker som om han er veldig glad i nærhet. Har du prøvd å bruke smokk?
Babyen min brukte meg som smokk og jeg fikk ikke gjort noen ting, så vi prøvde det og det funket utrolig bra!
Nå er jeg veldig takknemlig for at smokk finnes, så jeg har mulighet til å spise og gjøre husarbeid.
Om det er nærheten han trenger så har jeg ikke noen råd.
Min sovner alltid oppå meg eller ved siden av meg, så han er litt avhengig av det han også.

Her så sover hun godt på dagen mellom 11-13 resten av dagen kan variere litt :) ellers er det en power nap 15/16-18ish.

Kvelden/natta kan variere veldig også, men mellom 01-04 kan det være ett sant helvete :P
(Selv om hun sov fra 01:30-05 i natt)

Men hun er bare 2 uker gammel så forventer ikke at rutinene skal være på plass helt ennå :)

Har du prøvd sjal? Jeg har ikke fått prøvd det selv ennå, men vet flere har hvert veldig fornøyd med det. Da har du armene ledig mens han kan være når deg hele tia.

Ja jeg tenkte kjøpe meg sjal i håp om at det kan hjelpe :) men må få samboer til å reise, går ikke Ann ta med Lillefrø noen steder :( og samboer er borte fra morgen til kveld om dagen fordi vi er midt i flytting og oppussing av hus

Hvis det er til noen trøst var 2åringen min likedan. Var bare å glemme alt annet enn han den første tiden. Vi prøvde alt! Men på 2mnd dagen var det som å slå på en bryter. Han ble en helt annen baby. Sov hele natten og var blid og fornøyd på dagtid. Det blir lettere :-)

Det er en trøst :) håper det går seg til etterhvert. Missforstå meg rett, storkoser meg med han <3
Men fy så vanskelig det er når jeg blir så sperret.. :o savner å gå ut av huset

Virker som om han er veldig glad i nærhet. Har du prøvd å bruke smokk?
Babyen min brukte meg som smokk og jeg fikk ikke gjort noen ting, så vi prøvde det og det funket utrolig bra!
Nå er jeg veldig takknemlig for at smokk finnes, så jeg har mulighet til å spise og gjøre husarbeid.
Om det er nærheten han trenger så har jeg ikke noen råd.
Min sovner alltid oppå meg eller ved siden av meg, så han er litt avhengig av det han også.

Ja han er helt ram på denne nærheten .. Er heldig om jeg får dusje annen hver dag :s Han bruker meg definitivt som smokk.. Prøvd smokk fra han var 1 uke men han hater det.. Vi øver enda, ikke gitt opp men hittil blir han bare illsint.

Ja jeg tenkte kjøpe meg sjal i håp om at det kan hjelpe :) men må få samboer til å reise, går ikke Ann ta med Lillefrø noen steder :( og samboer er borte fra morgen til kveld om dagen fordi vi er midt i flytting og oppussing av hus

Du har ikke noen andre du kunne spurt om de kunne kjøpt et for deg da? Skjønner det blir slitsomt når det er sånn...

Ja han er helt ram på denne nærheten .. Er heldig om jeg får dusje annen hver dag :s Han bruker meg definitivt som smokk.. Prøvd smokk fra han var 1 uke men han hater det.. Vi øver enda, ikke gitt opp men hittil blir han bare illsint.

Har du prøvd ulike smokker? På barsel hadde de en ganske liten tut som var rund og i latex og den digga lillebror. Men den andre han fikk der var ikke like populær. Jeg har de 0-2 mnd fra mam til han og de liker han men de med en flat side hater han....

Her har vi kjempenytte av bæresjal og bæresele når lille ikke vil roe seg! Anbefaler virkelig å få prøvd det :) jeg synes bæresjal tar litt for lang tid å knyte på seg når babyen hyler som verst, men den er mer behagelig å sitte/sove med for meg enn bæreselen (har ergobaby 360).

Håper du får mer avlastning etter hvert!! Kjenner veldig igjen følelsen av å være fengsla altså.. Min baby sover veldig mye mer enn din, men jeg er likevel kjempesliten og veldig misunnelig på mannen som har mulighet til å dra på jobb hver dag :P

Hvis ingenting hjelper ville jeg kanskje ha oppsøkt hjelp om ikke lenge. Når de er så små skal de vel ha rundt 16 timer søvn i døgnet, så det er ikke rart hvis både mor og baby er litt frustrerte :)

Har du nok melk da? Ettersom han skal ligge ved puppen hele tiden...
På natta sover min bra. Får mat siste gang I 22 tiden, så igjen I 3-4 tiden, så I 6-7 tiden.
På dagtid sover han mye egentlig, men ikke bestandig han vil ligge andre plasser enn I armene.
Men storesøster som snart er 4 år var mye våken og der var det mye skriking og mye bæring. Kjøpte meg sjal til henne og det ble litt lettere med det :)

Nå er lillegutt bare 10 dager, men han sover stort sett mellom mat hele døgnet, har litt våkentid innimellom. Han får mme og mm på flaske, ca hver 3. time :)
Hørtes veldig slitsomt ut sånn du har det, mener å ha lest i en annen tråd at han henger i puppen hele tiden, kan det være at du ikke har nok melk, eller om du har nok kanskje den ikke metter nok?

Et lite tips når det gjelder smokk (muligens du vet det fra før), er å prøve en større størrelse. Min første brukte meg som smokk, og han ville ikke ha de små. Så leste på et forum at det gikk an å prøve de fra 6 mnd og svupp sa det og smokken ble værende;) fikk en ny tilværelse!

Back
Topp