Hvor mye ordner du ved besøk?

Rer opp senger og legger frem håndklær, vaskekluter osv.

Handler inn mye mat og spør på forhånd om det er noe spesielt de vil ha. Vi lager gjerne middag sammen/bytter på der. Om jeg baker eller ikke varierer.

Gjør litt ekstra husarbeid i dagene før, slik at det ikke hoper seg opp.

Det aller viktigste er å få kvalitetstid sammen:)
 
Når familie/venner komme for å bo hos deg noen dager: Er du en sånn som disker opp med både ekstra god mat, kaffe og kake, senga ferdig redd opp og håndklær lagt fram, eller lar du gjesten klare seg mer selv og styrer ikke med så mye ekstra?
Å være hos oss er som å være på hotell! Og jeg elsker å diske opp!
 
Der kommer an på.
Er det bestevenninna mi så føler hun seg hjemme nok til å koke kaffe til meg istedet :D
Men jeg rer alltid opp sengen og disker opp med litt god kveldsmat :)
 
Jeg vasker og rydder alltid før besøk, og pleier å re opp sengene. Håndklær får de beskjed om å finne seg selv, samt instrukser på hvor de finner kaffe og brød.. hele min fanilie bor langt unna så vi har en del overnattingsbesøk i helgene. Etterhvert er fokk heldigvis blitt så kjent i huset at de bare ordner seg selv, jeg et en relativt avslappa vert.
 
De få gangene vi har overnattingsbesøk, så vasker jeg huset så det er helt rent. Blir også ekstra god mat, og fin frokost. Noe godt til kvelden blir også handlet inn :) - Men å finne frem håndkler blir litt i det lengste laget for meg, så de får vite hvor det er også finner de det selv når dem har behov
 
Det kommer helt an på hvem som kommer, men det skal se plettfritt ut ved besøk. Ellers blir jeg skikkelig stresset!
 
Rer opp senger, håndklær legger jeg frem om det ikke er noen som er veldig husvarme. Kjøper litt ekstra mat men ikke noe kake og sånn da jeg ikke lager det så kjempe ofte...
 
Når familie/venner komme for å bo hos deg noen dager: Er du en sånn som disker opp med både ekstra god mat, kaffe og kake, senga ferdig redd opp og håndklær lagt fram, eller lar du gjesten klare seg mer selv og styrer ikke med så mye ekstra?
Alltid gjesterom klart, håndklær også. Handler om at de skal føle seg velkommen. De kommer alltid til dekket frokostbord også. Middag osv kan det være vi lager sammen ellee gjestene står for det.
 
Hater å komme på besøk til andre å nesten sulte i hjel. Og da snakker vi overnatting med ett, kanskje to måltider pr dag..

Samme her. Sånn er det hos onkelen min. 12 timer mellom hvert måltid (frokost kl 8, middag kl. 20), og der får du frekke kommentarer om du smører deg mat mellom disse måltidene. Jeg har derfor alltid med meg ekstra mat hvis jeg ikke kan unngå overnatting. Sånt skal aldri gjester hos meg føle på!
 
Styrer litt ekstra, men tar ikke helt av. Greit å vaske litt ekstra, ordne litt godsaker og ha det trivelig, men gidder ikke slite meg ut før besøk kommer heller ;)

Hehe, enig med deg [emoji6]
 
Huset er ganske så plettfritt, sengene ferdig oppredd, vanlig mat, men gjerne noe ekstra til kvelds.

Hater å komme på besøk til andre å nesten sulte i hjel. Og da snakker vi overnatting med ett, kanskje to måltider pr dag..

Ja, det høres ikke noe særlig ut! Det tror jeg faktisk aldri jeg har opplevd. Men opptatt av å servere mat med jevne mellomrom jeg også [emoji4]
 
Jeg prøver å holde det rent nok til at det ikke er behov for ekstra rengjøring før besøk kommer. Rer opp senger, men styrer ikke spesielt ellers.

Veldig kjekt om man klarer å holde det rent hele tiden. Det er ikke vi alltid like gode på [emoji85]
 
Huset er rent nok til at vi kan få gjester på 5 min varsel så gjør ikke noe ekstra hus arbeid. Rer opp senger. Når det gjelder servering kommer det helt ann på hvem som kommer. Nær familie lager jeg ikke noe ekstra til ift mat, annet enn at jeg serverer mat jeg vet de liker

Så godt at huset er så ryddig og rent! Det er dessverre ikke alltid tilfelle her, selv om det stort sett er ganske greit [emoji4]
 
Rer opp senger og legger frem håndklær, vaskekluter osv.

Handler inn mye mat og spør på forhånd om det er noe spesielt de vil ha. Vi lager gjerne middag sammen/bytter på der. Om jeg baker eller ikke varierer.

Gjør litt ekstra husarbeid i dagene før, slik at det ikke hoper seg opp.

Det aller viktigste er å få kvalitetstid sammen:)

Kvalitetstid er det viktigste ja! Det er jeg helt enig med deg i [emoji4]
 
Samme her. Sånn er det hos onkelen min. 12 timer mellom hvert måltid (frokost kl 8, middag kl. 20), og der får du frekke kommentarer om du smører deg mat mellom disse måltidene. Jeg har derfor alltid med meg ekstra mat hvis jeg ikke kan unngå overnatting. Sånt skal aldri gjester hos meg føle på!

Herlighet, så lite trivelig.. [emoji20]
 
Å være hos oss er som å være på hotell! Og jeg elsker å diske opp!

Så deilig å være gjest hos deg da! [emoji1] liker egentlig å diske opp selv, spesielt matmessig. Så lager god mat. Rydder og vasker også, men det synes jeg ikke er så moro [emoji85]
 
Tja kommer Ann på hvem som kommer og hvor lenge de skal bli. Men siden jeg må vaske her flere ganger i uka uansett,vasker jeg helst før besøket kommer så jeg slipper når de er her. Rer opp senga og har gjerne noe godt på lur, om tremenningen te ungene kommer så har jeg dobbeltsjekket hva som er en favoritt for tiden pga allergi + hu er veganer. De fleste jeg har til overnatting er folk som mer enn gjerne står på kjøkkenet sammen med meg, og da lager vi gjerne noe godt sammen.
 
Når familie/venner komme for å bo hos deg noen dager: Er du en sånn som disker opp med både ekstra god mat, kaffe og kake, senga ferdig redd opp og håndklær lagt fram, eller lar du gjesten klare seg mer selv og styrer ikke med så mye ekstra?
Mannen rer opp senga og legger frem håndklær, jeg handler inn og baker og lager ekstra god mat. Vasker selvfølgelig huset også, her tar vi litt hver.
 
Back
Topp