Hvor mye ordner du ved besøk?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Når familie/venner komme for å bo hos deg noen dager: Er du en sånn som disker opp med både ekstra god mat, kaffe og kake, senga ferdig redd opp og håndklær lagt fram, eller lar du gjesten klare seg mer selv og styrer ikke med så mye ekstra?
 
Kommer det besøk, uansett lengde, ser huset plettfritt ut, og jeg baker ett eller annet. Det er bare sånn jeg er.

Meget sjeldent vi har overnattingsgjester, men ja, jeg gjør klart alt. :)
 
Som regel er det mamma som kommer og blir over flere dager, hu får klare seg selv. :knegg: Skulle det ha kommet andre ville jeg nok valgt noe midt i mellom, ikke full pakke - men ikke like avslappa som med mamma.
 
Jeg prøver å få det til å se helt greit ut, og serverer noe veldig enkelt :)
 
Det kommer Ann på hvem som kommer. Men sjeldent vi har noe besøk som ikke klarer seg selv.
 
Full pakke her, som regel. Kommer noen på 5 minutters varsel er det litt annerledes. Men det er sjelden .
 
Styrer litt ekstra, men tar ikke helt av. Greit å vaske litt ekstra, ordne litt godsaker og ha det trivelig, men gidder ikke slite meg ut før besøk kommer heller ;)
 
Huset er rent nok til at vi kan få gjester på 5 min varsel så gjør ikke noe ekstra hus arbeid. Rer opp senger. Når det gjelder servering kommer det helt ann på hvem som kommer. Nær familie lager jeg ikke noe ekstra til ift mat, annet enn at jeg serverer mat jeg vet de liker
 
Jeg prøver å holde det rent nok til at det ikke er behov for ekstra rengjøring før besøk kommer. Rer opp senger, men styrer ikke spesielt ellers.
 
Ikke ofte vi har overnattingsbesøk , men er oftes når d er helg og synes nå det er koselig å handle inn litt ekstra godt brød/pålegg og snacks . Ekstra opprydding er ikke så nøye, men rent og pent gjesterom synes jeg det bør være :)
 
Stort sett svigers som kommer på overnatting, og da har de med bobilen sin og sover i den :p vasker jo litt ekstra, men orker ikke styre med baking osv.
 
Skifter bare på senga. Vi har det sånn nogenlunde ryddig og er det rotete og de vil klage på manglende oppvarting.... ja da får de bo på hotell neste gang.

Hvis jeg vet om allergier osv ringer jeg dem når jeg står i butikken på forhånd for å være sikker på at vi har noe de kan spise som de kan lage selv.

Mannen mener vi varter opp og lager ekstra god mat... men det er han som gjør det isåfall for jeg ser ikke forskjell
 
Huset er ganske så plettfritt, sengene ferdig oppredd, vanlig mat, men gjerne noe ekstra til kvelds.

Hater å komme på besøk til andre å nesten sulte i hjel. Og da snakker vi overnatting med ett, kanskje to måltider pr dag..
 
Rer opp senga, finner fram håndklær, støvsuger og vasker badet.

Middagen blir det som er planlagt den tiden de er her.
 
Det er veldig forskjellig fra hvem som kommer! Prøver å rydde så det ser greit ut! Jeg lager middag men ikke noe stort ut av det!
 
Jeg vasker og gjør d normalt rent i hele huset. Legger selvfølgelig på sengetøy til gjestene, men håndklær får de finne på badet :) maten blir d vi alle spiser, men lager ikke for avansert eller lettvint heller :) har mat klart for de to første dagene før vi kan planlegge maten sammen.
Jeg planlegger dog ikke aktiviteter vi kan gjøre, det får gjestene finne ut av selv!
 
Huset blir ryddet og i det minste støvtørka og støvsugd, badet blir vaska, seng blir redd opp og håndklær lagt frem på senga. Mat blir noe vi antar alle liker, ikke nødvendigvis noe fancy, men i allefall laget fra bunnen.
Er det et par dagers besøk så planlegger vi som regel mat for alle dagene. Frokosten er gjerne litt mer kos, der vi har rundstykker og faktisk dekker på frokostbord med pålegg fremme. Når vi ikke har besøk smører vi jo som regel ei brødskive ved benken og tar med oss i sofaen :angelic:
 
Back
Topp