Hvor mye ordner du ved besøk?

Haha, sant! Evig takknemlig at vi er fra samme sted og har bosatt oss her, all nærmeste familie innen 2km [emoji4]

Det er veldig greit da! Da slipper man noe særlig overnattingsbesøk [emoji6]
 
Ordner definitivt mindre enn de fleste her. Finner frem håndkler og sengetøy. Om sengen blir redd opp avhenger helt av hvor mye jeg har å gjøre den dagen. Vasker og rydder jevnlig så noe ekstra før besøk ser jeg ikke behov for.

Har som oftest besøk av folk som har planer og styrer sin egen døgnrytme. Koordinerer middag, ellers er det bare å forsyne seg med mat. Kjøper alltid inn mer enn nok. Gjester skal ikke gå sultne. Venter ikke med frokost til svoger/svigerinne i 20-årene har sovet ut etter bytur dagen før :p
 
Så deilig å være gjest hos deg da! [emoji1] liker egentlig å diske opp selv, spesielt matmessig. Så lager god mat. Rydder og vasker også, men det synes jeg ikke er så moro [emoji85]
Haha! Nei sant det, men jeg er likevel så stolt av hjemmet mitt at det liksom gjør meg glad av å vise det fra dets beste side:) ellers holder jeg meg på kjøkkenet med et glass vin i hånda (vanligvis, ikke nå selvsagt) og jeg elsker det:) jeg er nok ikke like flink til å være gjest;)
 
Jeg går over med støvsuger og vasker over gjestebadet! Resten av huset ser greit ut til vanlig, så er ikke så nøye på å ordne der![emoji5] sengene på gjesterommene er alltid redd opp, så de er det bare å legge seg i! Vasker alltid sengetøyet og rer opp på nytt rett etter gjestene har dratt[emoji5]

Lager litt ekstra god mat[emoji5]
 
Så godt at huset er så ryddig og rent! Det er dessverre ikke alltid tilfelle her, selv om det stort sett er ganske greit [emoji4]

Ja det er deilig. Ungene er med å rydde på plass leker hver kveld. Samboer og jeg er ryddige personer. Husvask en gang per uke + støvsuging hver dag (har en liten som henger på veggen i en krok på kjøkkenet).
 
Jeg rydder og støvsuger og der på senger. Lager ekel middag som pizza, taco, gyteretter osv. Orker ikke stå å lage 7 retters liksom. Står vi opp ca samtidig dekker jeg på til frokost og steke rundstykker. Om alle står opp i tur og orden sier jeg bare at det er bare å ta hva enn de vil ha på kjøkkenet :)

For å være helt ærlig blir jeg fort sliten av gjester som forventer at det må skje noe fornuftig hele tiden eller oppvartning. De som ikke kan hente en kaffekopp selv engang.

Avslappa gjester kunne jeg ha hatt på besøk lenge. Gjester som synes det er helt OK å feks kunne slappe av sammen, se litt TV , og som tar mat og drikke selv uten at jeg må spørre om det er noe de vil ha. De er behagelige
 
Jeg rydder og støvsuger og der på senger. Lager ekel middag som pizza, taco, gyteretter osv. Orker ikke stå å lage 7 retters liksom. Står vi opp ca samtidig dekker jeg på til frokost og steke rundstykker. Om alle står opp i tur og orden sier jeg bare at det er bare å ta hva enn de vil ha på kjøkkenet :)

For å være helt ærlig blir jeg fort sliten av gjester som forventer at det må skje noe fornuftig hele tiden eller oppvartning. De som ikke kan hente en kaffekopp selv engang.

Avslappa gjester kunne jeg ha hatt på besøk lenge. Gjester som synes det er helt OK å feks kunne slappe av sammen, se litt TV , og som tar mat og drikke selv uten at jeg må spørre om det er noe de vil ha. De er behagelige

Helt enig, foretrekker slike gjester selv [emoji4] kan gjerne ordne og rydde før de kommer, og lager gjerne god middag osv. Men synes det er godt når folk tar seg litt til rette selv, så jeg slipper å være stressa for at de er sultne, tørste osv uten at de tør å si fra.
 
Back
Topp