Hvor mye koffein drikker du?

Det er jo koffein i kakao også. Den sliter jeg litt med å godta og forstå :hilarious: Noen som vet hvor mange kopper kakao som er max etter anbefalingene? Det er jo ikke like mye koffein i kakao liksom, sant? :banghead: :hilarious:
Ifølge Google er det 2mg koffein per 100g kakao, så tror du skal få drukket deg greit lei på kakao før det blir et problem om de tallene stemmer :p
 
Jeg drikker vanligvis mye pepsi max og har gjort det fram til nå. De siste dagene har jeg fått helt avsmak på det så det blir mindre og mindre. Problemet er at ingenting annet heller smaker særlig godt :p

Kmow the feel! Kaffe klarer jeg max en halv kopp av, bitterheten er mye sterkere enn vanlig. Cola zero smaker bare søtt kulsyrevann og juice er blitt surt. Kjemperart hvordan alle smaksløkene endrer seg!
 
Nå har jeg også mistet totalt lyst på kaffe og pepsi max smaker æsj :wtf: Kanskje like greit :hilarious:
Sitronsaft med isbiter er the shit nå :Heartred
 
Drakk Pepsi Max flere ganger i uken og kaffe nesten hver dag, men nå holder jeg meg helt unna :Heartred Hjelper at det ikke frister så mye :king
 
Ingenting nå. Likte Pepsi Max før forrige svangerskap, men mistet helt lysten på det og har til min store overraskelse ikke begynt å like det igjen siden. Elsker vanligvis kaffe, men for tiden byr det meg helt i mot. Hvis jeg får lyst på kaffe igjen så kommer jeg sikkert til å ta en kopp innimellom, men siden det forrige barnet mitt var veldig lite så tenker jeg å være forsiktig med koffein.
 
Savner Pepsi Max helt forferdelig nå, trodde en stund at Fanta zero funket som erstatning men den har begynt å smak forferdelig, men holder meg til en kopp kaffi og ett glas Pepsi til dagen
 
Jeg har kuttet alt! :)
 
Jeg orker ikke tanken på kaffe om dagen. Har drukket noen glass cola zero innimellom, men merker at jeg blir veldig påvirket av koffeinet og sliter med å sove om jeg drikker det, så prøver å holde meg unna. Det var ikke sånn i forrige svangerskap, da var det et offer å gi opp kaffe, det er det ikke denne gangen.
 
Jeg sluttet med kaffi rett før jeg begynte på dette prøverørforsøket og erstattet vanlig kaffi med koffeinfri kaffe. Det hjalp veldig. Hadde hodepine de første dagene, men nå merker jeg null forskjell. Har nå drukket i snitt 1 kopp koffeinfri kaffe hver dag. Det eneste eg får i meg av koffein er 1 boks cola uten sukker til dagen og litt sjokolade (leste d er koffein i det)...

Ellers drikker jeg koffeinfri Te disse dagene som kvalmen er som verst...
 
Drikker ikke kaffe (eller jo, koffeinfri nespresso da), drikker litt te av og til, eller Chai latte.. Også er det jo 1 brusboks per uke ish. :pompus:
Klarer ikke å kutte ut helt, men er mye mindre ift det jeg drakk før..
 
Kaffe er bare å glemme, smaker forferdelig og jeg blir kvalm. Pepsi max orker jeg ikke i mengder, blir kanskje et lite glass eller to om dagen, men har fått dilla på iste, så prøver å begrense litt der. Men det går i bølger, noen dager er det alt jeg får i meg, andre dager frister det ikke, så jevnt over får jeg i meg mye mindre koffein enn før graviditeten.
 
Jeg kan drikke litt iste. Usikker hvor mye koffein det er i Tine sin.
 
Det har kanskje vært min største avsløring på jobb; har sluttet helt å drikke kaffe fordi det gjør meg kvalm. Før jeg ble gravid drakk jeg minst 3 kopper om dagen. Ingen har kommentert det ennå, heldigvis!:rolleyes:
 
0 faktisk:p Kanskje te en sjelden gang, men drikker mest koffeinfri te:)
 
Jeg har kuttet kaffe, mest for å kunne bruke drikke litt Cola uten sukker i stedet ;) Savner kaffe, men enn så lenge er det viktigere å kunne ta noen glass sukkerfri brus for å komme gjennom dagene.
 
Orket ikle kaffe i desember, men har begynt å ville ha en kopp litt utpå dagen nå. Jeg drikker egentlig svart kaffe, men nå vil jeg bare ha med melk i!
 
Back
Topp