Hvor mye koffein drikker du?

Tomatplante

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Rådene er jo strenge (synes jeg:sorry:) og jeg er en innbarka pepsiholiker!
Sliter med å holde meg innafor døgn"rasjonen" som myndighetene anbefaler da jeg tydeligvis er altfor glad i koffeinholdige drikker :rolleyes:

Hvordan er det med dere?
 
Kuttet brus nesten helt ut og drikker lite kaffe. Max 1 kopp kaffe for dagen (ofte bare halve) og jeg drakk glatt 5-6 kopper i løpet av en arbeidsdag før. Mistet bare helt lysten.

Cola zero drikker jeg ett lite glass av om jeg er kvalm på kvelden og litt på lørdagene, men under 1L (drakk fint 1-1,5L dagen før. Var skikkelig avhengi!). Positive er at straks jeg Kuttet ut lettbrus forsvant søtsuget også og jeg drikker mye mer vann :)
 
Jeg drikker lite brus, noe cola om jeg er veldig kvalm. Går et par kopper kaffe om dagen men så er jeg en av de som har 50% melk oppi da så totalen blir ikke så stor :)
 
Rådene er jo strenge (synes jeg:sorry:) og jeg er en innbarka pepsiholiker!
Sliter med å holde meg innafor døgn"rasjonen" som myndighetene anbefaler da jeg tydeligvis er altfor glad i koffeinholdige drikker :rolleyes:

Hvordan er det med dere?
Jeg er helt lik! Første svangerskap så endret smaksløkene seg og pepsimax smakte ekkelt, ga seg litt over halveis inn i svangerskapet. Holdt meg under grensa likevel. Dette svangerskapet har jeg bestemt meg for så lite koffein som mulig. Koffein kan hemme vekst i store doser og siden datteren min ble så liten (ikke på grunn av koffein, men svangerskapsforgiftning) så har jeg ikke lyst til å gjøre noe for å bidra til veksthemming. Så drikker noe te innimellom og litt cola zero, men makser ikke koffeininntaket hver dag. Drikker jeg brus så velger jeg brus uten koffein. Ellers går det mye i saft og vann.
 
Jeg elsker egentlig Pepsi max til vanlig, nå synes jeg det smaker så dårlig. Gjelder kaffe og.. Det eneste jeg synes er godt for tiden er vann med sitron :angelic:
 
Null! Men drikker null til vanlig og da. Har lagt min elsk på Explo mango, en energidrikk som er uten både koffein og sukker. Anbefales!
 
Drikker en kopp kaffe de dagene jeg drikker noe. Prøver kutte ned bare fordi jeg ikke synes det er godt, men så er jeg fysisk avhengig så må trappe ned litt rolig :wacky: ellers drikker jeg stort sett bare vann.
 
Null! Men drikker null til vanlig og da. Har lagt min elsk på Explo mango, en energidrikk som er uten både koffein og sukker. Anbefales!
Sikkert et veldig dumt spørsmål - men hva inneholder denne som gjør det til energidrikk om den er uten koffein og sukker? Føler du den har noe særlig effekt? Tidvis veldig trøtt og ønsker å begrense koffeininntaket:wideyed:
 
Jeg drikker alt fra 0-2 kopper kaffe om dagen. Men det er ganske små kopper og med litt melk i :)
 
Null! Men drikker null til vanlig og da. Har lagt min elsk på Explo mango, en energidrikk som er uten både koffein og sukker. Anbefales!
En energidrikk uten koffein? Hvor kommer energien fra da om jeg kan spør? :hilarious:
 
Jeg elsket pepsimax før jeg ble gravid og drakk 1,5l hver dag! Nå har jeg mistet helt lysten på det i uke 7. Ellers drikker jeg en kopp te til frokost og pepsimax dersom jeg får det servert.
 
Jeg elsket pepsimax før jeg ble gravid og drakk 1,5l hver dag! Nå har jeg mistet helt lysten på det i uke 7. Ellers drikker jeg en kopp te til frokost og pepsimax dersom jeg får det servert.
Tydeligvis ei greie det å miste sansen for pepsimax :hilarious: Det var skikkelig plagsomt, hadde så lyst på, men så smakte det ille :yuck:
 
Cola ftw!;):joyful: Neida. Jeg drikker hovedsakelig kun vann. Prøver å kutte ned på sukkerinntaket og skal jeg først kose meg med noe søtt så velger jeg det i spiselig form heller fordi det gir meg mer glede :hilarious: Hva gjelder koffein så drikker jeg max én liten kopp med kaffe, og ikke mer enn 2-3 ganger i uka. Kjenner det er litt vanskelig når jeg er så sinnsykt trøtt men :hungover: Det er nok verdt det.
 
Er egentlig en Pepsiholic og kaffeholic men har fått helt avsmak, kan ikke fordra lukta en gang :eek: Så null koffein her, synes det er helt greit jeg da :)
 
Drikker som vanlig. Noen ganger ingenting, andre ganger fire kopper. :happy: Vet egentlig ikke helt hva rådene er ang dette nå :p
 
Jeg sluttet tvert og drikker bare urtete nå.

Tenker å kose meg med kaffe igjen når jeg er 3- 4 mnd på vei. Og da bare 1 kopp om dagen :wacky:
Kjører litt streng linje her
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål - men hva inneholder denne som gjør det til energidrikk om den er uten koffein og sukker? Føler du den har noe særlig effekt? Tidvis veldig trøtt og ønsker å begrense koffeininntaket:wideyed:
taurin, men nei - føler det bare er brus
Men er så sjuuukt god
 
Back
Topp