Hvor mye har du lagt på deg?

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Jeg er nå 11+5 og har allerede gått opp 4 kg… Har hørt at det er vanlig å gå opp Max 2 kg og ikke mer, derfor jeg kjenner jeg blir litt stressa! Jeg var ganske tynn i utgangspunktet før graviditeten, så det gjør ingenting med litt ekstra fett på kroppen, men er dette normalt? Jeg spiser jo mer enn før, er sulten så og si hele tiden… Men jeg håper jo at mesteparten av vektoppgangen er pga. baby og ikke mat hehe… Hvor langt er du på vei, og hvor mye har du lagt på deg?❤️
 
Jeg er nå 11+5 og har allerede gått opp 4 kg… Har hørt at det er vanlig å gå opp Max 2 kg og ikke mer, derfor jeg kjenner jeg blir litt stressa! Jeg var ganske tynn i utgangspunktet før graviditeten, så det gjør ingenting med litt ekstra fett på kroppen, men er dette normalt? Jeg spiser jo mer enn før, er sulten så og si hele tiden… Men jeg håper jo at mesteparten av vektoppgangen er pga. baby og ikke mat hehe… Hvor langt er du på vei, og hvor mye har du lagt på deg?❤️
Når det gjelder vektoppgang i graviditet er absolutt alt normalt. På denne tiden forrige gang hadde jeg gått opp 8 kg...
 
Siden første jordmorkontroll i uke 6 har jeg gått opp en kilo (12+6 nå). Regner med kiloene raser mer på etter hvert. Dette er jo veldig individuelt. Jeg er litt fyldig fra før, så har egentlig godt av å ikke legge så veldig på meg i svangerskapet. Men time will tell! Koser meg sålangt, spiser greit og går en del!
 
Jeg har lagt på meg presis 4 kg på to måneder. Spiser ikke mer enn vanlig, men trethett og kvalme gjør at jeg ikke har trent i det hele tatt. Er forøvrig ikke bekymret, jeg tenker så langt man holder seg innenfor det normale så er det ikke noe vits i å stresse med vekt. :)
 
Jeg er nå 11+5 og har allerede gått opp 4 kg… Har hørt at det er vanlig å gå opp Max 2 kg og ikke mer, derfor jeg kjenner jeg blir litt stressa! Jeg var ganske tynn i utgangspunktet før graviditeten, så det gjør ingenting med litt ekstra fett på kroppen, men er dette normalt? Jeg spiser jo mer enn før, er sulten så og si hele tiden… Men jeg håper jo at mesteparten av vektoppgangen er pga. baby og ikke mat hehe… Hvor langt er du på vei, og hvor mye har du lagt på deg?❤️
At det er vanlig å gå opp max 2 kg i et svangerskap høres veldig feil og lite ut. Ifølge NHI er vanlig å gå opp 8-15 kg, så tror ikke du skal være stresset :Heartred
 
At det er vanlig å gå opp max 2 kg i et svangerskap høres veldig feil og lite ut. Ifølge NHI er vanlig å gå opp 8-15 kg, så tror ikke du skal være stresset :Heartred
Mente at det er vanlig å gå opp 2 kg i første trimester hehe, nei 2 kg i løpet av hele svangerskapet hadde vært veldig lite! ❤️
 
Leste i en eller annen app at 1-5 kilo er helt normalt i første trimester. Og sikkert både mer og mindre også. Jeg stresser ikke så mye med det, men du kan jo prate med jordmor eller lignende om du føler det er for mye eller lite <3
 
4 kg ned her, er 10+1. Sliter med kvalme i mine svangerskap og får ikke i meg nok:depressed: forrige gang gikk jeg også ned 4 kg og holdt meg på samme vekt til halvveis i svangerskapet, mot slutten gikk jeg vel opp 8 kg. Heldigvis stort barn uansett, så de tar det de trenger:Heartred
 
Jeg har lagt på meg 2kg og går stadig oppover Sulten hele tiden og er ikke alltid sunne ting jeg får i meg Ikke er jeg regelmessig på do heller lengre. Tregt system… og de siste 5 ukene har jeg mere eller mindre lagt på sofaen
 
1,5-2kg, ca, 12+3 i dag. Hadde egentlig trodd det var mer for eg eter som en hest. Og craver alt usunt.
Men ammer i tillegg, så kanskje det spiller inn? Gikk opp nesten 20kg totalt i svangerskapet i fjor, så regner med noe slikt denne gangen óg:) Har lik startvekt.
 
Gikk først litt ned, men nå har jeg gått opp igjen. Rundt 2-3 kg opp tror jeg. Er 10+6 nå
 
Har gått ned 3 kg pga lite matlyst og kvalme. Men håper det kommer seg snart, er 12+0 i morgen og merker jeg har litt mer matlyst, selvom kvalmen er der enda.
 
Gått opp «mye» allerede. Går alltid opp 20-25kg i graviditetene mine og har allerede gått opp 6 kg og er 11+0 i dag:hilarious: Men stresser ikke voldsomt, alltid fått høre av jordmor at de lurer på hvor kiloene mine legger seg for er umulig å se:dead: Men blir ekstra brei over hekken vertfall:hilarious: Pleier å fint klare å gå ned kiloene igjen etterpå:happy:
 
Ikkje stress med vekt :Heartred Du og kroppen din trenge dei ekstra kiloane når de sammen skal gjennom graviditet og fødsel.
Eg har HG og har gått ned 8 kilo, og eg ville mykje heller gått opp 8 kilo til no! Lege og jordmor masa om vektnedgangen, eg får intravenøst, og må legga inn kateter i brystet for å mata meg med næring om natta, trulig gjennom resten av svangerskapet. Ville så mykje heller hatt ein normal graviditet, med vektoppgang. Veit det kan vera vanskelig å sjå vekta stige, men igjen: heilt normalt, og faktisk viktig i eit svangerskap! :happy:
Sist fødde eg på tom kropp (HG den gangen òg) og var slapp og ihjelsvolten i månedsvis etterpå.
 
Uke 11+1 og er fortsatt -2kg så satser på at det øke i et sunt tempo etter hvert. Alltid gått ned i første trimester før jeg har gått opp litt igjen. To andre svangerskap var jeg veldig plaget av HG så gikk mye ned, var vel +2kg i forhold til startvekt ved termin etter å tatt igjen alt jeg gikk ned. Heldevis ikke rast så mye i vekt nå, sluppet HG tross kvalme og oppkast men klart å leve og spise allikevel
 
Back
Topp