Hvor mye har dere lagt på dere? (Vordende mødre i uke 22)

Bruker100bhe

Blir kjent med forumet
Lurer på hvor mye dere har lagt på dere?
Antar jeg var ca 56-57 kg da jeg ble gravid.Er ca 167cm.  I forrige uke hos jordmor var jeg 62 kg....syns dette er helt pyton..for det detter seg bare på rumpe/lår.....som jeg i utgangspunktet har hatt komplekser for i alle år..Har begynt å trene igjen da. tør ikke annet..
 
4 kg i slutten av uke 21 her... ALT på beina som jeg har en smule komplekser på fra før! :) OFFCOURCE! Men magen derimot vises knapt:)

Du har ikke lagt på deg mye for å være i uke 22 altså! Jordmor sa til meg at jeg hadde lagt på meg litt lite, men det vil ikke si at jeg liker de kiloene som har kommet! Jeg er høy da, 174.
 
Da jeg var i uke 22 hadde jeg så vidt lagt på meg 1 kg, men så syntes det ikke før jeg kom over uke 30 at jeg var gravid heller da.. Gjennom hele svangerskapet la jeg på meg nesten 10 kg, men de ble borte et par uke etter fødselen.

De kiloene du legger på deg kommer nok til å bli borte med en gang! Spesielt hvis du ammer ;)

Lykke til videre!
 
1,64 cm høy, veier nå 65 kg i uke 22. Begynte på 64 kg og var nedom 61 kg rundt jul pga. mye oppkast i lengre tid. Regner med at det fortsetter oppover nå fremover, så får jeg prøve å begrense det mest mulig :) Hittil har det dreid seg om å få i seg mest mulig mat og næring, men nå må jeg telle litt også ;)
 
herreguden, så vidt jeg tør å si hvor mye jeg har lagt på meg når jeg ser dere har lagt på dere fra 1-4kg...

Jeg er ca 160 h, og veide ca 53 før jeg blei gravid, nå veier jeg ca 63-64-65 etter som vekt (min, lege og jordmor er helt forskjellig)
 
Hei...
Jeg er 1,53 ca og var ca 47kg når jeg ble gravid, nå veier jeg nesten 54kg, noe som vil da si at jeg har lagt på meg 6-7kg  og er 20 uker på vei nå... All den vekta har kun lagt seg på magen, så den er rimelig stor... var mange inkludert lege og meg selv at jeg ventet tvillinger, men heldigvis ikke... Og noe har lagt seg i brystene. 
 
Jeg er 20 uker og har lagt på meg 3 kg.
 
Er 15 + 6 og har ikke lagt på meg enda, vekta har sått likt hele tiden :)
 
Hmmm. Ser jeg er av de som vokser mye her ja. Er 22+4 og har lagt på meg 8-9 kilo. Er ikke så opptatt av vekta, men magen er stor og jeg føler meg tung -allerede :)
 
eg er 156 høg og var 74kg når eg blei gravid. har lagt på meg 4 kg, men gjekk ned i vekt i jula.. er no 22 veker på vei. :D
 
Jeg er 23 uker på vei nå med tvillinger og har lagt på meg 4 kg. Men med førstemann la jeg på meg mer i starten, og var nok 7-8 kg opp da jeg var like langt. Da endte jeg opp på ca. 13 kg totalt. Det er jo en grunn til at vi legger på oss når vi er gravide, så jeg syns ikke du skal stresse så mye med det. Men litt trening har jo alle godt av :)
 
Går opp og ned konstant, men vekten har stått lengst på at jeg har gått opp tre kg. Der har jeg stått siden ca uke 14.
 
Er snart 22 uker og har vel lagt på meg ca. 4 kg, etter å ha tatt av meg endel frem til uke 16. Er 182 cm, så jeg har litt å gå på!
La på meg over 20 kg med første jenta og 14 med 2.jenta. Nå har jeg en gutt i magen, så får vi se hvor mange kg d blir til slutt!!
 
Jeg er 167cm. Og i uke 18 hadde jeg lagt på meg 4 kg! I sist svangerskap hadde jeg ikke lagt på meg noe denne tida, men endte opp med 17 kg tilslutt.
 
Er nå i uke 21. 155cm høy og startet på ca 58kg. Gått opp ca 2 kg. Det skal sies at jeg har trent en del, ca 2-3 ganger i uken og ellers vært i god form. Magen kom fort (beg å vise seg for meg rundt uke 7-8) og det var kun store gensere som gjorde at jeg klarte å skjule magen frem til jeg var 3 måneder. Etter den tid har det derimot gått sakte... Hadde det ikke vært for at frøkna har begynt å sparke veldig tydelig nå så hadde jeg vært bekymret. Jordmoren sa at noen vokser veldig jevnt, mens andre vokser i rykk og napp. Høres ut som jeg er i kategori to. Frem til 3-4 måneder hadde jeg kun "cravings" på veldig sunn mat også, tror dette kan ha bidratt til en jevn/sakte vektøkning. Utrolig deilig å ikke ha lyst på sukker og småmat, bare rene næringsrike matvarer. Det har imidlertid endret seg :( Så vi får se om ikke vekten får litt fart på seg nå!!
 
I uke 22 tror jeg at jeg var 5-6kg opp. Nå i uke 33 er jeg 10 kg opp fra utgangspunktet. I følge JM er det helt topp, og ligger fint innenfor det som er anbefalt.
Husk at 12kg opp i vekt ved fødsel er vekten kun fra svangerskapet, ikke masse ekstra fett! 
Ville absolutt ikke stresset hvis jeg "bare" hadde gått opp 4-6kg i uke 22. Det er da normalt og lillegull har det sikkert bra :)
 
Har postet dette i en del andre vekttråder:

Gjennomsnittlig oppgang i svangerskap:
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Gjennomsnittlig hva dette er på slutten:
- baby: 3500 gram
- morkake: 650 gram
- fostervann: 800 gram
- livmor: 970 gram
- økning i brystvev: 405 gram
- økt blodvolum: 1250 gram
- veskeansamling: 1300 gram
- ekstra fettvev: 3200 gram
Totalt: 12.075 gram

Hjelper mange som er redd for at de går opp for mye. Jeg bruker den pga tidligere sf, og at jeg skal passe på å ikke gå ned i stedetfor opp :) Ligger dog 3, snart 4 kg under gjennomsnittet, men barnet er perfekt størrelse :)
 
Jeg er i 23. svangerskapsuke.
Har lagt på meg 1 kg men så har jeg litt å gå på da :p
 
Eg er 1.60 høy og min trivselsvekt er mellom 60-65 kilo.

Eg var noen kilo for mye før eg blei gravid ...69 kilo. Nå er eg 18 uker på vei snart og har gått ned 2,5 kilo pga kvalme.

Viktigste er å få i seg nok næring og la godteriene være til lørdagen.

Sist la eg på meg 16 kilo(6 av de var vann) 2 uker etter fødsel var alt borte igjen.

Fatter ikkje de som skal stresse og presse seg selv å legge på seg minst mulig!

babyen kommer først!! slankingen kan man ta etterpå.
 
Back
Topp