Hvor mye gir dere

Mamma, pappa og søstrene mine 600 kr hver. Ungene har variert litt i år pga at lillebror har fått så mye no i det siste som han har trengt. Så til han har eg bare kjøpt voksi pose og endel leker. Så ca 2000-2500 kr. Storebror fikk ipaden på deling med meg :D den kosta jo litt over 5000kr. Og så ein del leker til noen tusenlapper.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har så god råd. Alle gavene ( bortsett fra barna) har en verdi på rundt 200kr. Barna får til rundt 500. Jeg gir vel sikkert til ca 10 stk utenom barna. Sånn er d her hvertfall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mamma, pappa og søstrene mine 600 kr hver. Ungene har variert litt i år pga at lillebror har fått så mye no i det siste som han har trengt. Så til han har eg bare kjøpt voksi pose og endel leker. Så ca 2000-2500 kr. Storebror fikk ipaden på deling med meg :D den kosta jo litt over 5000kr. Og så ein del leker til noen tusenlapper.

Oi, det var mye!! Vet ikke eksakt hvor mye vi bruker, men her kjøper vi ikke store gaver. Snuppa får ikke store gaven i år da hun får så mye ellers og ikke skjønner så mye av det i år.

Oi, det var mye!! Vet ikke eksakt hvor mye vi bruker, men her kjøper vi ikke store gaver. Snuppa får ikke store gaven i år da hun får så mye ellers og ikke skjønner så mye av det i år.

Ja, alt for mye. Men no har eg ingen tantunger å kjøpe til så er bare de to :)

Jeg bruker vi rundt 200 kr på alle gaver. Til hverandre og Pernille bruker vi noe mer :) i år får Pernille camelbak flaske av oss da vi har kjøpt sittedelen til tripptrappen og ny dyne til henne :)

Foreldre får for 600,- per par (mine svigerforeldre er skilt, så det er 3 par totalt), søsken m/partner får for 300,-, tantebarn (som er 9 stk) får for 200-300,- pr stk, våre besteforeldre får for 300,-, venner/barn får for 100-200,-. Varierer med andre ord en del. Ungene våre får for 1600-1700,- hver (i hovedsak innredning til rommene). Jeg og mannen har akkurat kjøpt ny bil for 300.000,- (som han kommer hjem med om en halv time :D ), så det blir gaven til hverandre i år. ;)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har så god råd. Alle gavene ( bortsett fra barna) har en verdi på rundt 200kr. Barna får til rundt 500. Jeg gir vel sikkert til ca 10 stk utenom barna. Sånn er d her hvertfall :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er tanken som teller og en god gave trenger ikke å være dyr. Samme som at det ikke betyr at en dyr gave er en bra gave ;)

Her kjøper vi bare til barna i år og jeg har aldri hatt en mer fredelig og lykkelig førjulstid med bare masse god stemning

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

"Bare"2000-2500,- ??? Hoisann... Langt uten for vår verden hvertfall...

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

"Bare"2000-2500,- ??? Hoisann... Langt uten for vår verden hvertfall...

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Var ikke sånn bare eg mente altså. Var "bare" det til han ift det storebroren fikk i år. Men kommer ikke til å ha et sånt budsjett i julene fremmover nå som eg plutselig bare har ei lønning å leve på :)

jeg og søstra mi har blitt enige om å gi for 200. Gir sammen til mamma og pappa, ca 500 til hver. Gutta får sikkert for rundt 1000 kr. Synes ikke det er nødvendig å gi så dyre gaver. Alle har det vi trenger :)

Jeg gir etter MI lommebok. Mine søsken sør i landet får 350kr hver, pappa og stemor for får 450kr. Mamma og svigers får for rundt 500kr. Min lillebror her aner jeg ikke helt, og ungene gir jeg etter hva de trenger. Snuppa trenger bilstol, ergo hun får det. Storebror trenger ingenting, han har ski og sykkel skal han få til bursdagen, så da får han langemann kostyme.
Jeg vil lære ungene mine å sette pris på gavene, ikke få ting hele tiden ellers men heller til jul/bursdag. Så da slipper jeg å kjøpe ræl i gave kun for at de har alt. Skal se om jeg finner den artikkelen som beskriver så fint det jeg mener :)

Siden mannen har 12 onkelbarn og 2 grandonkelbarn (nei, vi er ikke 70 år :eek: ) blir det en hundrings til hver. 300 til våre foreldre ca (mine er skilt, så der blir jo to sett). Og min søster, siden jeg bare har ei, svinger fra 400 til 700 ish alt etter som hva jeg finner på fra år til år.....

Edit: til alle onkelbarna slår vi jo oss sammen med søskna hans slik at de får en større skikkelig gave og ikke bare ræl lissom.....

Mamma, mormor og søss får 3-400, resten får 150-200 :-) har mange å kjøpe til, så blir fort store summer uansett..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Uff... Alt for mye... Det verste er at jeg faktisk føler at jeg må gi såpass.

Mamma:1000
Pappa:1000
Besteforeldre: 600
Lillebror: 1500
Kjæreste: 4000 (i år pga jakke som han trengte)
Svigerforeldrene: 1500
Tantebarnet: 1000

Syns det blir mye penger jeg heller kunne brukt på andre ting, men alle ønsker seg ting som koster.

Uff... Alt for mye... Det verste er at jeg faktisk føler at jeg må gi såpass.

Mamma:1000
Pappa:1000
Besteforeldre: 600
Lillebror: 1500
Kjæreste: 4000 (i år pga jakke som han trengte)
Svigerforeldrene: 1500
Tantebarnet: 1000

Syns det blir mye penger jeg heller kunne brukt på andre ting, men alle ønsker seg ting som koster.
Iiiiiiiik.......

De siste årene har det eksalert litt, så i år fikk hele familien endelig tatt en diskusjon rundt det og ble enige om at de voksne legger seg på 2-300 kr. Var bekymra for at det kom til å bli litt vanskelig, men det har gått kjempegreit! Det handler jo om å gi en liten oppmerksomhet, noe som er hyggelig å gi; uavhengig av om den andre personen like gjerne kan kjøpe det selv :) Barn har jeg aldri brukt mer enn rundt 200 på, syns det rett og slett ofte er unødvendig. Hvordan vi gjør det med eget barn i år har vi ikke helt bestemt oss for, men vi er mer opptatt av at det blir en varig gave, enn hvor mye den koster. Så det blir jo noe vi ønsker oss til han :D

Føler meg jo gjerrig når jeg leser her :eek:
Vi gir vel for ca 200 kr til søsken, men det er liksom ikke kun prisen det kommer ann på. Om min storebror får noe til 350 kr og min lillesøster blir like glad for noe som som koster 50 kr bruker jeg ikke mere penger på henne bare for å bruke penger. I år får mannen for 400 kr, storesøster får for 150 kr og lillebror får for 250 kr. Det er ikke fordi vi ikke har råd til mer, jeg ser bare ikke vitsen!

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Mine foreldre 500 hver,svigers 500 hver,alle søsken 500 hver,2 tantebarn 500 hver, barn til søskenbarn 6 stk 100-150 hver,venniner 200 hver, egnebarn ca 2000 hver.....

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp