Hvor mye gir dere

Vi har ganske stor familie. Vi inviterer cirka 30 stykk når vi inviterer til barnebursdag, og da er det kun nærmeste som blir invitert. Skulle vi gitt 500-1000 til hver, så hadde vi jo gått konkurs.

Vi har (foreløpig) 11 tantebarn, så her har vi satt 18-års grense. De under 18 år får for cirka 250-300 kroner hver. Men spleiser gjerne med andre, og jeg er veldig god til å finne leker på salg. Så min ene nevø som elsker lego får en legobygning til verdi 900 som vi har betalt 500 for, for eksempel.

Våre søsken med egne barn har vi kuttet ut. Men han uten barn får for cirka 400. Foreldrene våre får for cirka 250-300 per person. Våre tanter og onkler uten egne barn får for 200-250.

Til hverandre er det veldig forskjellig. Hender vi heller bruker pengene på noe litt dyrere som vi trenger om vi har litt dårlig råd. I fjor ble det nye kofferter fra Samsonite. Men ligger vel vanligvis på 500-1000.
Til barna varierer også veldig. De får jo så mye, så om det er ikke er noe de trenger så får de en liten ting som vi vet de vil bli glad for. I fjor fikk for eksempel hun som da var 2 år noe til 200 kroner. Og hun ble kjempeglad. :P Blir nok dyrere når de blir større og vet å kreve.
I år har vi kjøpt trampoline som fellesgave til barna. Kjøpt til halv pris, så ble 1300 kroner samlet til begge to.

ikke mye ! vi har ikke så my penger at vi kan kjøpe gaver til tusenvis av kroner

mannen- 500 kr
ungene - 3-500 ca
mamma - 400 ca
pappa- 2-300
svigers - 300
oldeforeldre - 150 hver ca
tanteunger - 400
søsken - 3-400.

alle får litt hjemmelaga gaver som ungene har laga osv

Var ikke sånn bare eg mente altså. Var "bare" det til han ift det storebroren fikk i år. Men kommer ikke til å ha et sånt budsjett i julene fremmover nå som eg plutselig bare har ei lønning å leve på :)
Hehe, ok.. ja nei vi kommer nok aldri il å bruke så mye på gaver uansett, selv om vi har "to" lønninger :-P hehe.
Men utstyr er jo noe barna trenger, så blir jo litt anderledes :-)

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Her handlerbjeh litt etter ønskelistene til filk jeg. I år var det relativt enkelt, siden alle de voksne ønsker seg bilder, dvs. 400,- til foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Ellers har det vært ca 600 til foreldre, ca 400,- til besteforeldre og ca 300,- oldeforeldre.
Vi har 6 tante/onkelbarn, der er det max 250 - 300,- til hver.
Til søsknene våre gir vi max 300,-

Finner jeg noe som er billigere/evt samme vare som tenkt bare på salg, fyller jeg ikke på for å kommebopp i summen. Og skulle jeg finne noe som jeg bare MÅ gi, som er litt dyrere, så gjør jeg det.
Neste år dropper vi gaver til søsknene som har barn, og vi får ikke av de siden vi har fått Luna syns det er veldig greit :-)

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Huff føler det er altfor mye..:-) Mamma og pappa får vel for 600-700 tilsammen, samme gjør svigers. Mine søstre får for ca 450 hver, min svoger får for 350, niese og nevø får for 250-300. Mine kusiner får for 150-200. Tante og onkel rundt 200, min mormor og morfar får vel for ca 300 kr. Noen gode venner av oss får for over 400 kr. Også noen små presanger til noen venninner. Til guttene aner jeg ikke hvor mye vi skal gi men blir vel ca 500-800. Min kjære får for desidert mest. Bra det er halv skatt altså!

Foreldre får for 600,- per par (mine svigerforeldre er skilt, så det er 3 par totalt), søsken m/partner får for 300,-, tantebarn (som er 9 stk) får for 200-300,- pr stk, våre besteforeldre får for 300,-, venner/barn får for 100-200,-. Varierer med andre ord en del. Ungene våre får for 1600-1700,- hver (i hovedsak innredning til rommene). Jeg og mannen har akkurat kjøpt ny bil for 300.000,- (som han kommer hjem med om en halv time :D ), så det blir gaven til hverandre i år. ;)
Dette er ca det vi legger oss på også;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi gir for ca. 250,- til de fleste i familien..foreldre,søsken, besteforeldre, nieser.
Til hverandre har vi blitt enige om å ikke gå over 2000,-
Barna får for 1000,- hver.

Til venner og venners barn har vi blitt enige om 100,- :)

Back
Topp