• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvor mye er mye da?

Vi går begge på AAP. (Jobbet på samme sted, og stedet ble lagt ned ) Jeg begynner på skole til høsten, han skal i tiltak pga helse. Vi har ca 15000 utbetalt tilsammen i mnd, og husleie på 7500, to barnehageplasser osv. Vi går helt greit i minus hver eneste mnd. Fått avslag på bostøtte, har klaga og venter på svar. Ganske sykt i grunn..
Litt avsporing, men minstesatsen på AAP er jo så hver har ca 11 000 pr mnd. Her er noe feil..

De trekker vel skatt også, så vil de jo også få barnetillegg?

Skattetrekk vil jo alltids variere noe.
Minstesatsen for en er uansett 2xG = ca 180.000 i året / 26 perioder er det ca 7000 før skatt.
Min mann har etter oppjustert for 2015 utbetalt 5700 pr 14dagers periode etter at bidrag også er trukket.

Skattetrekk vil jo alltids variere noe.
Minstesatsen for en er uansett 2xG = ca 180.000 i året / 26 perioder er det ca 7000 før skatt.
Min mann har etter oppjustert for 2015 utbetalt 5700 pr 14dagers periode etter at bidrag også er trukket.

Så litt over 11000 i måneden da. Er jo ikke mye å leve for, men vi er heldige som får såpass av staten vår når vi blir syke eller mister jobben :)

Så litt over 11000 i måneden da. Er jo ikke mye å leve for, men vi er heldige som får såpass av staten vår når vi blir syke eller mister jobben :)

Ja, det er vesentlig bedre enn i de fleste andre land i verden iallefall :)

Litt avsporing, men minstesatsen på AAP er jo så hver har ca 11 000 pr mnd. Her er noe feil..

Før skatt kanskje ja, men etter skatt er det igjen ca 8.. Barnetillegg har vi så vidt jeg vet også, da vi er i tiltak igjennom behandling.

Før skatt kanskje ja, men etter skatt er det igjen ca 8.. Barnetillegg har vi så vidt jeg vet også, da vi er i tiltak igjennom behandling.
Minstesatsen er ca 14.000 før skatt.. Vet det mest pga jobb, men skal se om jeg finner en kilde på nett.

Vi går begge på AAP. (Jobbet på samme sted, og stedet ble lagt ned ) Jeg begynner på skole til høsten, han skal i tiltak pga helse. Vi har ca 15000 utbetalt tilsammen i mnd, og husleie på 7500, to barnehageplasser osv. Vi går helt greit i minus hver eneste mnd. Fått avslag på bostøtte, har klaga og venter på svar. Ganske sykt i grunn..

Får håpe dere får innvilget bostøtte da! Lykke til i hvertfall:)

Her er fra lovteksten ;
§ 11-16 andre ledd - Garantert minste årlige ytelse

[Endret 6/10]

Bestemmelsen får anvendelse for brukere som ikke, eller i svært liten grad, har hatt tilknytning til arbeidslivet og som på grunn av dette har hatt ingen eller svært lav inntekt forut for arbeidsavklaringen.

Minste årlige ytelse tilsvarer 2 ganger grunnbeløpet.

Dette innebærer at dersom man etter beregning etter første ledd kommer til at bruker får en ytelse som er lavere enn 2G, skal vedkommende innvilges minsteytelsen etter andre ledd.

Jo det går faktisk mye penger i barnetrygd til rike, så det hadde gått opp. Har man eldre barn har man som regel høyere lønn også. Og barnetrygd skulle ikke gå til konfirmasjon, billappen eller egenkapital til bolig. Det er en trygd som skal gå til mat, klær ol.
Hvorfor har man høyere lønn om man har eldre barn??? Jeg er på topplønn jeg, og lønnsveksten vår er ikke mye å skryte av...
Og her går ikke barnetrygden til sparing, den går til regninger, klær og mat.

Ja til behovsprøvd barnetrygd ! Kjempe flott forslag.

Vi har rundt 960.000 til sammen (med leieinntekter), og merker ikke noe til barnetrygden ene eller andre veien. Så staten sparer for ungene våre, noe som er unødvendig. Mye bedre om noen som virkelig trengte den fikk den :-)

Jo det går faktisk mye penger i barnetrygd til rike, så det hadde gått opp. Har man eldre barn har man som regel høyere lønn også. Og barnetrygd skulle ikke gå til konfirmasjon, billappen eller egenkapital til bolig. Det er en trygd som skal gå til mat, klær ol.
Hæ? Hvorfor har man høyere lønn når man har eldre barn?

Hæ? Hvorfor har man høyere lønn når man har eldre barn?

Hun skriver jo "som regel". Noen har økning pga ansiennitet, andre pga videreutdanning osv. Jeg tjener ca 150.000 mer nå enn da åtteåringen ble født f.eks. og kan uten videreutdanning enda komme til å tjene minst 150.000 til ved jobbskifte til f.eks turnusarbeid.
Men igjen, noen når lønnstoppen i sitt yrke tidligere enn andre, så det er ingen sannhet :)

Back
Topp