Hvor mye er mye da?

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Hva definerer dere som mye i samlet inntekt for en husstand med to voksne?

Tenkte på dette når jeg leste om debatten rundt behovsprøving av barnetrygden. Der hadde flertallet svart i VGs poll at "Nei, de som tjener over èn million i familieinntekt, trenger ikke barnetrygd".

Hva tenker dere? Føler dere som har en sånn inntekt at dere ikke trenger dette bidraget?

Vi har levd på en inntekt lenge nå, og trengt barnetrygden.

Men når jeg nå får inntekt er vi oppe i 8-900.000 og da behøver vi den virkelig ikke lengre.

Hadde gjerne ofret den til fordel for noen som behøver den mer enn meg!

Jeg synes det er unødvendig at staten skal finansiere sparekonto til barn av velstående foreldre. Vet det er mange som setter barnetrygden rett på sparekonto. Det er bra å spare penger, men staten skal ikke behøve å stå den sparingen til mitt barn.

Hadde vi hatt samme inntekt begge to, og da den høyeste, hadde vi hatt 850.000 totalt og ikke hatt behov for den.
Nå som vi totalt har 600.000 merker vi at den hjelper på i hverdagen selv om det ikke dermed er sagt vi tjener lite.

Er nok enig med flertallet, man burde klare seg uten barnetrygden dersom samla husholdning er over 1 mill. Men så er det sikkert mange som klarer seg på mye mindre, og andre som har over 1 mill som slit, men det er jo en annen diskusjon. Mener at har man samla over 1 mill, burde en ha prioritert slik at det går..

Å behovsprøve barnetrygden skaper mer byråkrati og det koster mer enn det gjør i dag!
De som tjener mer enn 1 mill til sammen bidrar også mer til å fylle statskassen.
Og ha en 1 mill i inntekt i store byer i Norge er ikke mye, om man eier bolig, har barna på aktiviteter osv.
Jeg er i mot behovsprøving av barnetrygden, det finnes mange andre tiltak til å hjelpe fattige barn i Norge. Vi sparer forresten ikke barnetrygden og vi har en mill i samlet inntekt;)

Vi har ca 1,1 mill i samlet inntekt og trenger absolutt ikke barnetrygden. Den går rett inn i sparekonto til ungene.

Mye utbetalt tilsammen synes jeg er 70 +++. Altså kanskje 1,2 mill i året.
Tenker at de med 800 000 ikke trenger barnetrygd. Men så kommer det jo igjen an på antall barn også... En familie med inntekt på 800 000 og 5 barn er ikke rike akkurat.
Helt enig med Regina over her. Og vi har samme inntekt. Men vi er langtfra rike. Det koster å bo og å eie.

Kommer jo litt ann på hvor i landet man bor. Høye boligpriser i mange byer! Jeg synes barnetrygd er en fin ordning ;) Rettferdig blir ting aldri uansett. Her gjør man i alle fall likt for alle og det kommer barna tilgode enten det er til klær og leker eller sparekonto.

Vi har over "en mill", og barnetrygden spares i fond.

Selv om vi ikke trenger den nå, kan ting endre seg og da vil barnet være sikret! Barnetrygden er til barna, om foreldrene bruker eller sparer den så gagner det barna.

Syns det der er vanskelig jeg... Over en mill er mye vil jeg si. Spørs jo veldig hvor man bor også, hvor mye lån man "må" ha feks. Vi har ca 700.000 til sammen her nå, og barnetrygden går i sluket hver måned, har ikke en krone til sparing. Kan jo kalles selvforskylt da det ble gjort noen dumme prioriteringer for noen år siden, som gjør at vi har mer utgifter enn nødvendig. Hadde vært krise her om vi mistet barnetrygda!

Vi merker barnetrygden veldig godt ! Og den blir altid brukt opp. Hadde vi hatt høye lønninger .hadde jeg nok ikke trengt den... jeg er for jeg da :)

Vi har en samlet inntekt på 1,4 mill, og vi trenger den ikke, men tror det blir enkelt å behovdprøve den. Vil nok koste mer enn det smaker...

Vi har ca 200 000 i samlet inntekt etter skatt. Vi trenger den virkelig. :p

Med 3 barn i barnehage og sfo, to studielån etter 5 års utdannelse, huslån og bilutgifter så er ikke vi rike på 900.000.

Samfunnet får mange goder av våre valg, så syns ikke det vil være greit å behovsprøve den.

Jeg syns det høres rettferdig ut. Og ja takk til gratis bhg og sfo :)

Har 1 inntekt da gubben er arbeidsledig så trenger virkelig barnetrygden. Får han seg jobb så blir vi nok liggende på rundt 800 000, kanskje 900 000 kr. Men med en mann som har vært arbeidsledig i over 1 år og lyst til å bygge på tomten i tillegg til studielån og andre lån så kommer de godt med. Så kan vi heller sette de pengene inn på konto til sønnen.

Back
Topp