Hvor mye bruker deres små smokk?

Vi prøer å begrense det til soving, når hun er syk og kjøring av bil:) det hender hun finner en på gulvet eller i lekene, og da blir det fort en kamp for å få henne til å glemme den. Vi er strenge med bruken, men det hender hun får ha den på dagen hvis det er det eeneste hun vil ha..


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Kan man bli farget av dette etter kun noen mnd i bhg? ;)
Har hvert mye med barn og noe det verste jeg vet er når moren/faren faktisk må tvinge smokken ut av munnen for å forstå hva de sier!
Eller enda verre, når foreldrene lar barnet snakke med smokken i munnen uten å be det ta den ut! Har et par foreldre som leverer med sjokk i munnen, og det første de gjør når de henter er å putte den inn, før barnet spør. ( hun ene kommer gjerne på sparkesykkel til bhg, med smokk i munnen. Sånt får jeg fnatt av!
 
Han bruker ikke smokk. Men suger på totten...og det gjør han "heeeeele tiden" ;)
 
Ja er helt ening i det.med tott. Men samtidig er det ingen automatikk i at de.begynner med tott hvis de slutter.med smokk heller ;-)
De.som sliter med å slutte med totten er jo stort sett.de.som har totta hele veien.

Jeg har ikke vært borti noen som har slutta med.smokk som har begynt å totte i stedet, men jeg har.vært borti de.som har slitt med å slutte.med.tott.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Her har begge mine brukt tommel da de var små og jeg har kjempet og kjempet med den sutten.
Og eldste tok tommelen med engang vi sluttet med sutt og til og med barnehagepersonalet synes det var dumt av meg å slutte så tidlig
 
Eller enda verre, når foreldrene lar barnet snakke med smokken i munnen uten å be det ta den ut! Har et par foreldre som leverer med sjokk i munnen, og det første de gjør når de henter er å putte den inn, før barnet spør. ( hun ene kommer gjerne på sparkesykkel til bhg, med smokk i munnen. Sånt får jeg fnatt av!
får fnatt av slike ting jeg også! også tenk alle de bildene med smokk i alle situasjoner som kommer til å henge igjen i mange år!
 
Her har begge mine brukt tommel da de var små og jeg har kjempet og kjempet med den sutten.
Og eldste tok tommelen med engang vi sluttet med sutt og til og med barnehagepersonalet synes det var dumt av meg å slutte så tidlig
Ja men det er det jeg mener. De brukte totten i starten, og du kjempa med å få de til å ta smokk.

De som tar smokk fra starten og ikke er vant til totten begynner sjelden med tott når de slutter med smokk ;-)

Jeg skjønner at vi ikke blir enige om dette, og det er greit ;-)
Jeg mener at så lenge de ikke spør etter smokken og de har det helt fint uten; hvorfor dytte inn en smokk da? Som Frosken sier noe om over her. Det hemmer barnet så mye, og det er ikke sugebehov de har nå, nå er det bare en vane å ha noe i munnen. Og en trøst når de er syke eller slått seg osv. Ikke noe de på død og liv MÅ ha for at de skal overleve dagen ;-)



Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Eller enda verre, når foreldrene lar barnet snakke med smokken i munnen uten å be det ta den ut! Har et par foreldre som leverer med sjokk i munnen, og det første de gjør når de henter er å putte den inn, før barnet spør. ( hun ene kommer gjerne på sparkesykkel til bhg, med smokk i munnen. Sånt får jeg fnatt av!
Å kjære vene... Mer har jeg vel ikke å si om den saken...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Når hun sover dag og natt! Ellers hender det hvis hun er trøtt og grinete når det nærmer seg sengetid!

Har vært konsekvent med dette fra første stund....(og ja jobber i bhg::p)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Ja men det er det jeg mener. De brukte totten i starten, og du kjempa med å få de til å ta smokk.

De som tar smokk fra starten og ikke er vant til totten begynner sjelden med tott når de slutter med smokk ;-)

Jeg skjønner at vi ikke blir enige om dette, og det er greit ;-)
Jeg mener at så lenge de ikke spør etter smokken og de har det helt fint uten; hvorfor dytte inn en smokk da? Som Frosken sier noe om over her. Det hemmer barnet så mye, og det er ikke sugebehov de har nå, nå er det bare en vane å ha noe i munnen. Og en trøst når de er syke eller slått seg osv. Ikke noe de på død og liv MÅ ha for at de skal overleve dagen ;-)



Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg har da aldri sagt at jeg dytter inn smokken så fort vi får sjans. Eneste jeg sier er at jeg synes ikke dette er noe stresse med enda. De er jo bare 1,5 år :)
Her lekes det med sutt og jeg sier nå må sutten ut, men jeg har tenkt å ta livet helt med ro :)
 
Ja er det!
Men igjen syns jeg det er verre å se barn på 12 + sutte på tommelen
Sjelden man ser eldre barn sutte på tommelen for det er jo flaut ig noe man gjerne gjør i sjul! Hilsen 13-totter

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har da aldri sagt at jeg dytter inn smokken så fort vi får sjans. Eneste jeg sier er at jeg synes ikke dette er noe stresse med enda. De er jo bare 1,5 år :)
Her lekes det med sutt og jeg sier nå må sutten ut, men jeg har tenkt å ta livet helt med ro :)
Nei du sa ikke det. Frosken nevnte det, og jeg tok det som et eksempel på at noen gjør det. Og det blir så feil overfor ungene.

Stresser ikke jeg heller, og frøkna vil sjelden ha smokken utenom soving selv. Vi er bare litt bevisste på bruken ;-)
Men jeg skjønner jo at vi har.vært heldige med at våre ikke har.vært så avhengig av smokken på dagtid som andre barn.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Sjelden man ser eldre barn sutte på tommelen for det er jo flaut ig noe man gjerne gjør i sjul! Hilsen 13-totter

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
ja er det men har fortsatt sett det noen ganger faktisk
 
Her har han faktisk begynt å bruke smokken oftere nå enn før. Jeg tar det litt som det kommer.
Tenker at det blir slutt når han begynner å nærme seg 3-årsalderen :)
 
Hu stapper de i munnen om hu finner en, men bruker ikke fast. Hu slutta vel i fjor vår, da hu blei superforsjøla og ville ikke ha tuttien mere
 
Back
Topp