Hvor mye ble du satt tilbake/frem på ultralyd? :)

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Syns dette er spennende å høre om :) Snakket med min mor, og når hun fikk meg (23 år siden), så ble hun satt tilbake 2 uker. Det var mye mer usikkert da. Nå i dag føler jeg at de treffer ganske riktig. Hvor mye ble du flyttet? :)
 
Jeg ble flyttet 7 dager tilbake, noe som er litt rart da jeg testet meg 1 dag før ikm. med sterk positiv test.. så det vil jo si at jeg fikk positiv test 8 dager før mens.. men blir spennende å se. Min termin er om 1 uke og UL om 2 ..
 
Ble satt fram 3 dager. Men det er den terminen jeg fikk på OUL jeg også har regnet meg fram til sånn ca. Den terminen legen satt syntes jeg var for tidlig, så var forberedt på det!
 
Utifra menstermin:
Nr. 1: 1 dag tilbake
Nr. 2: 1 dag frem
Nr. 3: 1 dag tilbake

Utifra EL, som jeg er veldig sikker på.
1: 0 dager
2: 7 dager frem
3: 8 dager frem
 
Ble ikke flyttet pga IVF :)
 
Ser dere ikke er flyttet så mye på :eek: min termin er 14.06 men ultralydterminen er 30.06 :wideyed:
 
Med førstemann visste jeg ikke hvor langt jeg var på vei, så ble liksom ikke satt frem eller tilbake. Med nr to ble jeg satt fram én dag [emoji4]
 
Menstermin og ultermin er samme [emoji4]
 
1. Ble flyttet en uke tilbake. Hun kom en uke før.
2. Fikk samme termin. Hun kom fire dager etter.
3. Ble flyttet to dager tilbake. Han kom sytten dager før.
4. Ble flyttet en dag tilbake. Han kom dagen før.
5. Ble flyttet fire dager tilbake. Hun kom to dager før.
6. Ble flyttet fire dager tilbake.
 
Fem dager tilbake, selv om vi var 100% på når hun ble laget :p fødte 13 dager før termin.
 
Jeg ble flyttet 13 (!) dager fram, fra 11. juni til 29. mai. Jeg er 100% sikker på når siste mens var og ca dato for el pga el-testing. Jordmor sa at oul utføres såpass sent at man vil allerede da se en noe ulik vekstrate hos babyene. Mtp at verken jeg eller mannen er noe småfolk (som hun sa), så var det ikke usannsynlig at babyen vår allerede ved oul var litt større enn gjennomsnittet og grunnen til fremflytningen :happy:
 
Jeg ble flyttet 13 (!) dager fram, fra 11. juni til 29. mai. Jeg er 100% sikker på når siste mens var og ca dato for el pga el-testing. Jordmor sa at oul utføres såpass sent at man vil allerede da se en noe ulik vekstrate hos babyene. Mtp at verken jeg eller mannen er noe småfolk (som hun sa), så var det ikke usannsynlig at babyen vår allerede ved oul var litt større enn gjennomsnittet og grunnen til fremflytningen :happy:
Dette har jeg også hørt. Og i USA så blir ultralyd utført til og med uke 16, ikke seinere enn det da de allerede etter dette kan forekomme ulikheter :)
 
Flyttet frem 4 dager :) men det var på tidlig ultralyd i uke 8. Så får se når eg tar ultralyd seinere om eg ennå har den nye termin datoen .
 
Med nr 1 ble jeg ikke flyttet pga IVF, men de målte baby til ca 5 dager større enn termindato tilsa.
Med nr 2 nå (ikke IVF) ble jeg flyttet frem 4 dager.
 
Back
Topp