Agnete
Forumet er livet
Jeg var alene med første og det var såklart slitsomt, men det høres nesten ut som om mange av dere synes det er mer slitsomt selv om dere er to..
Nå med neste barn gleder jeg meg til vi er to. Da har jeg et ekstra sett med hender når jeg trenger det. Jeg blir å amme, å uansett være oppe på natta, forventer ikke at han gjør noe i ukedagene på natta sålenge han jobber. Vi har uansett hormoner for å hjelpe oss med lite søvn. Det har jo ikke mannfolka. Jeg synes det er urimelig at de må opp på natta når de er i full jobb.
Og jeg forstår heller ikke dere som sier det er slitsommere å være hjemme med baby enn å være på jobb.. Jeg trillet turer, strikket, hadde Hobby prosjekter og fikk gjort unna husarbeid, jeg koste meg masse. Jeg synes det var mye enklere å være hjemme med barn enn det er å være i full jobb. En jobb krever mer av deg og sansyneligvis vanskeligere å være trøtt på en jobb enn trøtt hjemme..
Jeg blir å forvente at han bidrar på ettermiddag og kveldene. Med datteren min la jeg meg tidlig på kvelden, slik at jeg fikk nok søvn, selv om hun var ofte oppe på natta. Men når jeg begynner å jobbe igjen, så forventer jeg at han står opp på natta og jeg får sove.
Jeg fikk ikke strikket, sovet på dagen, trillet tur, sittet rolig, tatt husarbeid. Mitt barn hadde kolikk i 15 måneder, skrek over 20 timer i døgnet.
Man må ikke sammenligne seg slik med andre at jeg klarte det alene så da bør vi som er to slutte å forvente hjelp og bør ikke klage på at man er sliten. Babyer er ikke støpt i en form, de er like forskjellig som oss voksene. Ingen av mine barn har sovet på dagen, ingen av de har godtatt å ligge på gulvet og to av de hatt kolikk i lang tid..
det tok 5 år før jeg fikk en hel natt søvn, det tar på en kropp selv om vi er to Så syntes jeg det var fantastisk å jobbe igjen, ren pause fra hjemmet og mye mindre slitsomt og jeg har en fysisk tøff jobb.
Så er det ofte lettere å være en, da har man ingen forventinger til en annen part og vil ikke skape irritasjon når den andre ikke tar initativ til å bidra.