Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har ikke 30 minus, vi bor på Sunnmøre og vinteren ligger mer mellom 5+ og 5- egentlig.
De har mer under dersom det blir for kaldt. Og har tynnere jakke når det er for varmt. Og altså har de hatt dress til aking etc. Så virkelig, mange vinterjakker trengs ikke.
Ja, også driver ikke vi med "penjakke" da
Nei hvis vi skal nevne jakker til flere anledninger så er det jo en annen sak. Nå svart jeg på hvor mange vinterjakke ungene har. Her er det også flere jakker til forskjellige anledninger. Turklær, regntøy, finjakke til selskap osv, hverdags jakke, og så kommer vinter jakke og vinterdress. Hehe![]()
ja jeg tenkte mer på de som ikke bruker dress![]()
Ja når du sier det sånn, så stemmer detMan kan da ha vinterjakker til forskjellige anledninger. Vi har aom nevnt skole/barnehageklær, finklær og ski/snøaktivitetskr, alt er jo vinterjakker, så ser ikke helt hva du mener her[emoji848]
jeg tenkte mer vinterjakke som brukes som hverdags jakke på vinteren ser du.. Men ja, klart man kan ha flere og forskjellige vinterjakker til flere anledninger Det med penjakke er ikke noe problem her altså. Skal vi på shopping/kino etc så kjører vi bil og tykk vinterjakke er ikke aktuelt uansett, det skal man ikke ha i bil og de trenger det ikke. Og "møkka" fra bhg er på dressen uansett.Vi bor på østlandet med alle variabler innenfor vær så her trengs det vaøgmuligheter for alle, også hu på 20mmd og lille som kommer i november[emoji23]
Og penjakke har alle, skal vi på kino, shopping eller lignende, ja da tar vi ikke med oss «møkka» fra barnehagen. Ikke at jeg ikke pleier å vaske av det men føler skole/barnehageklærne ofte blir mer skitne enn fritidsklærne.
Det med penjakke er ikke noe problem her altså. Skal vi på shopping/kino etc så kjører vi bil og tykk vinterjakke er ikke aktuelt uansett, det skal man ikke ha i bil og de trenger det ikke. Og "møkka" fra bhg er på dressen uansett.
Jakke ja. Men ikke "vinterjakke".
Jeg lar "møkka" bli i bhg/skole forøvrig
Jo, men jeg drar det ikke med meg hverken hjem eller på butikken av den grunn.Så dine barn blir aldri skitne i barnehagen? [emoji15]
Jo, men jeg drar det ikke med meg hverken hjem eller på butikken av den grunn.
Jo, dressene må vaskes av og til, men oftest kan vinterdressen slippe det (regntøy er en annen sak) eller evt kostes av det meste uansett.
Hvordan i all verden du klarte å tolke det som at ungene mine ikke blir skitne vet jeg sannelig ikke.
Men dette blir bare en absurd diskusjon.
Jeg svarte på hvordan mine unger kan klare seg med en vinterjakke. Faktisk trenger de ingen før de begynner å gå til skolen.
På en eller annen måte tok du det personlig og skal angripe meg? Gidder ikke mer.
Svar til hi. Mine har altså ikke behov for mer enn max en vinterjakke, de har som tidligere nevnt også andre jakker men ikke mange med samme funksjon.
Jeg skrev jo at de har dress i bhg. Og ikke bruker "vinterjakke" for å kjøre på butikken. Boblejakke i bilen er fyfy uansett så da bruker de noe annet avhengig av været. Men den tykke vinterjakka kjøpte vi til eldste fordi han går til skolen. På skolen brukte han dress om det var "møkkavær" så vinterjakka måtte ikke vaskes mange ganger.Jeg skrev at jeg ikke tar med meg møkka fra barnehagen, da mener jeg at vi har egne «penklær» hjemme fordi barnehage tøyet ofte blir skittent og jeg ikke gidder eller har tid til å vaske før vi skal på kino eller shopping. Så sa du at du har bare et sett med jakker til ungene men at møkka fortsatt blir igjen i barnehagen, da må jeg jo lure på om barna går med skitne klær, ikke skitner seg til eller om du vasker før dere skal noe[emoji5] ikke noe kritikk eller negativt bak det, bare lurer på hvordan folk får det til jeg[emoji6]
Hvor i alle dager ser du et angrep i mitt svar? [emoji15] litt sjokkert over den beskyldningen egentlig da jeg kun stilte et spørsmål.
Jeg skrev jo at de har dress i bhg. Og ikke bruker "vinterjakke" for å kjøre på butikken. Boblejakke i bilen er fyfy uansett så da bruker de noe annet avhengig av været. Men den tykke vinterjakka kjøpte vi til eldste fordi han går til skolen. På skolen brukte han dress om det var "møkkavær" så vinterjakka måtte ikke vaskes mange ganger.
Det føles som angrep når du tolker det er jeg lar møkka bli igjen i bhg som at mine aldri får noe på seg eller generelt sett går etter alle innlegg så innmari.... Leser med vrangbriller.
Våre unger har stort sett ikke hatt behov for vinterjakke så lenge se gikk i bhg. De hadde dress. De hadde også tynnere jakker egnet til bruk i bil, typisk litt tykk fleece etc. Ja, også har de alltid tepper i bilen på vinteren. Teppe i bilen et undervurdert. Det "nøstebarnteppet" jeg strikket til dem som baby. Gull i bilen på vinteren fortsatt.
Så nei, lillemor som et den eneste som går i bhg får ikke vinterjakker. Hun har dress som kommer til å bli skitten. Den brukes aldri i bil pga at det er en vinterdress. Tynnere jakke i bil til og fra og på butikk etc. Men de eldre har jakke som brukes på skolen og også på butikk nå som det ikke er kaldt. De har (han har. Hun skal få) også det tråden spørr om. En vinterjakke.
Mine har aldri hatt bruk for mer enn en vinterjakke. Men i den alderen hvor de ligger i søla har det vært en dress.
Jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å forstå og heller ikke hvorfor det er så innmari nødvendig å gå etter akkurat mine innlegg. Vi er mange som har bare en (men jeg var vel den som var dum nok til å svare på hvordan det gikk)
Jeg har ikke tenkt å kjøpe vinterjakke til lillemor. Og slett ikke tenkt at se store trenger mer enn en. Mellomste har dress i tillegg. Eldste antar jeg snart skal heller ha vinterbukse til den jakka.
Jeg har glatt selvkritikk for å ha vært dum nok til p svare ja, jeg burde visst hvilken vei det barÆrlig talt, du begynte å quote meg, så du startet «samtalen». Nå er du virkelig nærtagen[emoji848][emoji51] tenk å få alt det der ut fra et spørsmål a? Laget av ren nysgjerrighet og ingenting annet. Vrangbriller er jeg visst ikke alene om å ha[emoji85]
Jeg har glatt selvkritikk for å ha vært dum nok til p svare ja, jeg burde visst hvilken vei det bar
Så herved kan vi kanskje bare gi oss?
Jeg er sikkert næringen, men spørsmålet og den kritiske formuleringen videre føltes sånn. Og ja. Jeg er trøtt og sikkert sær i kveld
Greit.
Så tilbake til hi: en. Ferdig