Hvor mange vinterjakker har barna?

En vinterjakke hver. Barna som går i bhg bruker dress. Ellers er jakkene helt fine og greie til å brukes dersom de skal på kino eller noe annet. Sist jeg sjekket tar man jo jakken av når man er inne, så ser ingen grunn til å ha mange jakker til forskjellige anledninger når man er barn. Vi sper på med ulltøy/fleece ved behov. Bruker ikke tykke jakker om vi kjører og bare skal inn og ut raskt.

Eldste har 2. Yngste har 2.

Vi har en vinterjakke. De brukes lite så jeg prøver å kjøpe brukt eller arve. Bruker den til og fra barnehagen dersom dressen blir hengende der. Eller på bytur og sånn.

Begge har 3 vinterjakker, som di kan bruke boblebukse/vinterbukse til, og så har di i tillegg vinterdresser :) Svigermor og min mamma har pleid å kjøpt litt på sånn outlet når di har vært i Sverige så plutselig hadde ungene nok varme jakker , hehe :happy: Han i magen har jeg `baby vinterdresser` osv arvet av storebrødrene :D

Hvorfor? Er de ulike eller har dere ekstra i barnehagen?
Den ene til yngste er litt liten så holder ikke hele vinteren. Den passer NÅ :) så har to, så jeg også har jakke i mars.

Storesøster har 1 som ikke er vanntett (dunjakke), og en som er til snølek. Ofte, hvis jeg har flere av noe, handler det om enten at det ene plagget er litt knapt og ikke vil passe hele den tiltenkte perioden, eller at plaggene har forskjellig bruk. Det kan også, som du nevner, være barnehage-/hjemmebruk.
Jeg har også flere vinterdresser :) men det er ekstratøy i tilfelle jeg må vaske noe som ikke rekker å tørke til dagen etter osv. Basert på erfaring.

Back
Topp